Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Apróság: Citigo i-EV helyett Citigo e iV.
    ... kár, hogy ilyen autót - pláne annyiért, amennyiért kapni lehetett - ma már nem lehet újonnan venni.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Ez a MirrorLink, - amivel csak a mazochisták szórakoznak - hogyan működik? A telefon képarányában teszi ki a képet az autó kijelzőjére? Mennyire gyors / lassú?

    Kicsit OFF, de mivel előbb-utóbb itt is elő fog jönni a villany vs. belső égésű téma, esetleg, hogy miért olyan k. drága minden ... nos, ez ugyan nem egy rövid, de annál informatívabb "podcast" a témában. Én maximálisan egyetértek az abban elhangzottakkal. Vagyis nem osztom sem a "sötét zöldek", sem a "smoke and charm" klub tagjainak véleményét. Viszont ahogy a videóban is elhangzik, szerintem is túl lett ez a villanyosítás tolva (vagy úgy is mondhatnánk, nem jó irányba megy az autógyártás).

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #27070592 #19 üzenetére

    " ... elmúltak azok az idők amikor beléptél egy autószalonba és a "jónapot kívánok" máris 10% discount ... "
    Ezt miért írod nekem? :F Nem rémlik, hogy az ellenkezőjét állítottam volna.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #27070592 #25 üzenetére

    "No offense."
    No problem :R , csak nem értettem, hogy miért pont ezt és miért nekem emelted ki. Egyébként szvsz. k. jó az a videó. Mondjuk ezt részben azon elfogultság okán mondom, hogy 100%-ban egyetértek az ott elhangzottakkal (autó árak / villanyautó téma / mit kellene tenni, ha tényleg meg akarnánk menteni a földet)

    #31 vzsryl
    Csomagtartó: lassan kb. erre is annyira lehet támaszkodni, mint a WLTP-re. Ma nagy divat az ilyen mindenféle bisz-basz rekesz kialakítása. 1/2 L-es tejből így lehet kijön mondjuk a megadott 500L, de mai autók 500L-es csomagtartójába - jó eséllyel - nem fogod ugyanazokat a csomagokat betenni, mint egy 10-15 évvel ezelőttibe. Én nem engedném, hogy az ilyen rekeszek beszámítsanak a csomagtartó űrméretébe.

    #43 Füleske
    "Valósan senki sem használja WLTP szerint az autóját. Arra jó, hogy össze lehessen kb. hasonlítani az autókat."
    Sajnos arra se. Nemrég a Villanypápa (HAndrás) tett fel egy videót arról, hogy a norvégok összekóstoltak egy rakás villanyautót, és azt nézték melyik, hogy teljesít a WLTP-hez képest. Jöttek ki érdekes adatok ...

    #47 ultrasound
    Hidd el tőlünk nyugatra sem sz@rják (már elnézést) a pénzt. A különbség annyi, hogy ott több a tehetős ember, így azok mondjuk megveszik második autónak. Első autónak viszont - főleg aki nem csak a városban / agglomerációban rohangál - ilyet jó eséllyel nem fognak venni.
    Én változatlanul úgy érzem, hogy az lenne a "tuti", hogy a villanyautó a kis benzines / dízel autókat váltanák ki, míg az "utazóautó" - egy ideig legalábbis - megmaradna a belsőégésű / hibrid.

    #49 Hallosz
    " ... a tenyérnyi kis kijelzővel a kormány mögött ... "
    Az én is viccnek tartom.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz lalakov #78 üzenetére

    "András sem érthet mindenhez." - ennek semmi köze HAndráshoz (ő egyébként a villanyautókhoz ért(eget), az autókhoz nem). Egy a norvégok által készített tesztre hivatkozik, ahol több autót mértek össze azonos körülmények között, és azt nézték, hogy melyik van legközelebb a vállalt WLTP-s hatótávhoz (itt a táblázat, ha a videót nem akarod megnézni).

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #115 üzenetére

    " ... ha lennének ilyen EV átalakító kitek ... "
    Arra még egy ideig - míg ennyi helyet foglalnak az akksik, mint most - várni kell.

    #114 Hopkins95
    " ... a 2017-es Kia Ceedet(egyébként épp azt cserélnénk le elektromosra ... "
    Egy 2017-es autót minek lecserélni. Ez a másik dolog, amiről az általam korábban link-elt videóban is szó esik. Nem csak zöld autókkal lehet megmenteni a világot, hanem már azzal sokat tehetnénk, ha egy-egy termék (telefon, TV, autó) életciklusát kitolnánk.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #120 üzenetére

    "Szerintem nem olyan lehetetlen, felszabadul eleve ... " - igen, sok hely felszabadul, de azért az a sok hely autónként változik. Nem akarok úgy tenni, mint aki ért hozzá, de úgy gondolom ezt lehetetlenség egységesíteni. Talán ha a gyártó kiadna a saját autóihoz ilyen "kit"-et, de addig szerintem ne álljunk féllábon ;)

    "Ahogy egy e-Golf, Kona, Soul EV ... " - egyik sem lett egy átütő siker. Sajnos az akkumulátoroknak a padlóban a helyük. Az az autó amit nem így terveznek vagy orr v. far-nehéz lesz (attól függően, hogy hová kerül az akkumulátor), de úgy általánosságban magasabban lesz a súlypontja, (még) alacsonyabb lesz a hatótávja.

    Egyébként ajánlom megtekintésre Zack Nelson videósorozatát amiben egy H1-et (amiben azért akad hely kb. mindennek (is)) épít át elektromossá. No ebből nagyjából képbe lehet kerülni, hogy milyen kihívás egy ilyen...

    #123 M5Norbi
    A Renault-nak (ha jól emlékszem) már most van olyan felújító üzeme (sajnos még kis példányszámmal dolgoznak, de szeretnék felfuttatni), ahol használt autókat gyári technológiával újítanak fel. Szerintem ez is egy nagyon jó irány addig, míg meg nem történik az áttörés (kisebb akkumulátorok, (még) gyorsabb töltés, nagyobb hatótáv) villany fronton.

    #127 Hopkins95
    Milyen motor van benne (nem írtad)? Én egy újként vásárolt 2008-as 1.6 CRDi Cee'd-et hajtok (és még azt hiszem fogom is egy ideig). Nem egy rakéta, de lassúnak sem éreztem soha. Jártam már én is meg vele Franciaországot többször (4 személy + csomagok plafonig + síbox). Ilyen terhelés mellett főleg hegynek felfelé azért már kellett vissza gangolgatni, de a sort sose tartottam fel.
    Egyébként pedig ha kevés a jelenlegi, akkor venni kell egy erősebbet, és nem feltétlen kell "átmenekülni" az elektromos irányba. Utóbbival - még ha gyorsabb / erősebb is lesz - nem biztos, hogy akkora élmény lesz síelni menni (bár nem tudom hová jártok, de egy Fr.-t nem vállalnék be villannyal).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák