Új hozzászólás Aktív témák
-
szipipeti
csendes tag
Ez valóban így van...
Néhány éve olvastam valami bírósági ítélet kivonatát valahol... (most nem találtam már meg)...
A lényeg az volt, hogy a zebrán egy sportoló srác futott át (lámpa nem volt) bokor mögül...
Az ítélet őt hozta ki hibásnak, mert "gyalogos" közlekedésre kell számítania az autósnak, ami 4-6 km/h, nem 10-12,,, (tehát minimum 2x-es sebesség). -
szipipeti
csendes tag
És egy "saját" tapasztalat a jogalkotó hozzáállásáról a változó viszonyokhoz...
2x-sok éve (szándékosan nem írok pontos időt, sem azt a területet mely érintett)... üzletszerűen szerettünk volna foglalkozni egy "extrémsport" speciális területével.
Ennek nem is volt törvényi akadálya. Ami probléma volt, hogy egyszerűen az adott tevékenység nem volt beilleszthető a jogszabályok által pontosan definiált részére, hanem csak egy általános "egyéb" kategóriába illett bele.
Nem volt magyar nyelvű szabvány (mai napig nincs), (még nem voltunk EU- tagok)... (azóta egy EU-s "harmonizált" szabvány alkalmazható)
Mivel érezhetően erősen szürke zóna volt, igyekezetünkben eljutottunk egészen az ágazat miniszteri titkárához, aki egy "privát" beszélgetésben elmondta, hogy ne is számítsunk gyors, egyértelmű és működő jogszabályi háttérrendszerre...
1, jellemzően a jogszabályalkotás kapacitáshiánnyal küzd, és "futnak" az események és az "élet" gyors változásai után...
2, ezt figyelembe véve, valamint az "árát" egy jogszabályi háttér kiépítésének (előkészületek, szakvéleményezés, összevetés a párhuzamos már élő szabályokkal, valamint a nemzetközi joggal, módosítások, előterjesztések... törvénykezési szakaszba küldés... ect...) nem indítják meg, amíg nincs "kényszerítés" a jogalkotó felé... Ilyen lehet pl.: a nemzetközi kötelezettségek, vagy pl.: adott területen túl sok (és ezt szó szerint kell érteni) halott... -
szipipeti
csendes tag
válasz samujózsi #114 üzenetére
Azon egyszerű okkal nem roller, hogy nem lábbal hajtod.
Van benne motor, aminek a teljesítménye meghaladja a 300 W-ot.
A te "kategóriád" szerint, ha egy 1000ccm-es 100+ Le-s motoron ha állva vezetek akkor roller?
Attól, hogy az idióta vásárlóra/bérlőre, aki a KRESZ alapvető szabályaival nincs tisztában --- az eladó "rámelegíti' ezt a "gyöszt", még nem lesz "legális" a közlekedésre...
Függetlenül attól, hogy mit mond! -
szipipeti
csendes tag
válasz Golyobis #159 üzenetére
Az első kérdés...
Mi volt előbb? Tömeges kerékpáros közlekedés, vagy autós? (biciklis)
Melyikből járműtípusból van több "forgalomban" (üzemképes kerékpár kb 4,5 -5.000.000 van az országban)
Melyik a környezetbarátabb?
Olcsóbb?
Tartósabb?
Az utak "méretezése"...
Amikor a magyarországi utakat méretezték a Pobjeda és az 500-as Trabant volt a szint, A nagy teherautó a 4T-ás Csepel és kb 20-22%-a volt a gépjárműves forgalom a mainak kilométerben is és darabszámban is...
A Dongós biciklis már "urizált" a "nagymenőknek" volt 125-ös Csepel, vagy Danuvia...
És egy másik példa:
Nézd meg mekkora volt a GOLF "1"-es autó fizikai méretei 1970-és évek végén, és hogy most mekkora a GOLF "7-es 8-as". Nem az utak mentek össze, az autók lettek túl nagyok! X5, X7 Q=7, Q8, ect...
Érdekes Marinéni és Pista bácsi "csepelbiciklijének" befoglaló méretei nem változtak 70 év alatt semmit... (még a keresztbe hátul felrakott PB palackkal sem)!
Szóval az autós nem fér el, nem a biciklis... -
szipipeti
csendes tag
Így van,
2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-bőlr) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"
És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- PlayStation 5
- Milyen NAS-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia