Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
válasz panderson #34 üzenetére
ezt a rendszer fő programozójaként gondolom objektiiven meg tudod iitélni, azért felesleges is beszélgetni erről. párszázezer km derékszögű, széles utcákon... és persze valaki mindig eltakariitja a gyalogosokat is meg a többi kocsit is. hány gugli kocsis vidit láttál már amúgy?
sajnos a biirságok sokkal kevesebb bevételt jelentenek a k.költségvetésnek, mint amennyibe a rendőrök órája végül kerül. szóval nem kell félni, adó az lesz, csak nem emiatt növekszik. mindenesetre összértékben a biirságok elenyésző tétel, mégha ki is termeli a zászlós.
amúgy meg höhö hogy lehet ezzel majd autózni mikor nincsenek is rajta gombok 500 dollárér höhö
-
lapa
veterán
igen, vágom, családban van airbus pilóta, bár már fele alkalommal lezuhantotta őt a robotpilóta. még a natgeoban is volt a földi maradványaival riport, hogy mennyire bánja már, hogy hitt a gépnek.
másik része a dolognak, hogy tapasztalatok alapján nincs tökéletes rendszer, szóval persze mindkét oldalra lehet érveket mondani. csak hát amint beülsz hazánk útjain a kocsiba sofőrként, egyből jobban szeretnéd ha mindenki gugli kocsivá válna körülötted, nem ideggyenge pattanásig feszült "még-nem-tudta-levezetni-a-családon" kedves mitfárerek jediznének nagyon nehéz vasakban random döntésekkel a tiéd körül. szóval mint minden, viszonylagos a tökéletlen számiitógép is.
-
lapa
veterán
látnád a feleségem vezetni meg látnád mekkora vasban ül egyből összetennéd a két kezed, hogy feltalálták az automata váltót, és nem megy át véletlen rajtad melyik sebességbe rakáson filozofálás közben.
persze, jó az a kézi váltó. de ha lenne két ugyanolyan kocsid és elég időt töltenél mindkettőben látnád mennyire nincs semmilyen hátránya, csak előnye az automatának. pláne ha még gombokkal is válthatsz, akkor aztán maxi feeling, maxi epénisz. igen gyorsan lejön az ember a manuálról. legalábbis aki objektiiven vizsgálja a helyzetet és akinek nem pont azon az árkülönbségen múlik a kocsi megvétele vagy ilyesmi.
gondolom fékezni is te akarnál, csak hát nem adtak vákuumrásegiités nélküli kocsit. meg kormányszervó meg elektromos ablak.
nézd onnan, hogy az önjáró kocsiban pont annyi plusz melót tudsz megcsinálni miig beérsz melóba meg hazaérsz, amiből kitelik egy hobbijárgányra, amibe se gyerekülés, se asszony, se elektromosság nem kerül.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
most ugye viccelsz, hogy 20 tonnás, khm nem annyira általad vezetett buszok tapasztalatai alapján alkotsz, és - ami még jobb - mondasz véleményt úgy általában az automata váltóról. ez azért annyira nem reális, ugye te is érzed.
csak mesélem 50 éve nem voltak fehér csiikok, közlekedési lámpák meg még ezer olyan apró infrastruktúrális elem, ami segiit a humán sofőröknek a döntéseket meghozni. ennél sokkal olcsóbban lehet majd 10 év múlva ezeknek a kocsiknak segiiteni (mondjuk mert tudni fogja az ő irányából jön-e a mentő, nem kagylózik-tekereg mindenfelé).
-
lapa
veterán
válasz Tigerclaw #157 üzenetére
nagy motorral vészhelyzet elkerülése: 0,00023%
nagy motorral vészhelyzet okozása: 85,0321%ha alattam elég erős autó lenne, akkor már tán nem élnék. más kérdés, hogy kivitelezhetetlen mert úgyis meghekkelik. megint más kérdés, hogy régen a zsiguli volt a király, csak akkor nem 80-130 kmh volt a lassú-gyors, hanem a 60-100... emlékszem külön élmény volt, mikor egyszer a skodával 100-zal mentünk... szóval akkor is ugyanez a különbség lenne a stiilusokban, csak kisebb sebességnél.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz #06658560 #163 üzenetére
dehogy teszi meg. én se teszem meg. ha 10 kocsiból 9-et nyilvánvalóan nem tudok megelőzni, akkor csak a 10.-et vállalom be. ha meg benne van, hogy mind a 10-et, akkor mindet bevállalom.
persze, a bevállalás mindig veszélyes lesz, de a számosság nagyon nem ugyanaz.
ültem eleget mondhatni gyors kocsiban is meg lassúban is (direkt vettem). szóval vannak első kézből tapasztalatok. minél több a lehetőség, annál többet kockáztatsz, ilyen egyszerű.
-
lapa
veterán
kitalálom, ez biztosan svájc. ha nem, akkor is "jó" úton halad az általad emltett ország afelé. jeremy clarksonnak volt egy nagyon vicces túrája valami nagyon kusztom nagyon sok lóerős roadster ügyében arra, készen volt amiket mondott.
persze én még csak tévében láttam svájcot, arrafelé biztos mindenki normális. sőt.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz #06658560 #186 üzenetére
nem teszi meg _annyiszor_, mert akkor már meghalt. ugyanazt mondjuk, csak szerinted végeredményben ez ugyanannyi össz veszélyhelyzetet teremt, szerintem meg marhára nem. eleve aki bontószökevénnyel meg kispénzű kiserejű autóval jár, az nagyon szigorúan tartja a 47 / 87-et, mert nem biirja kifizetni ha kapja a fotót. ugyaniigy örül, hogy nem esik szét alatta és nem nyomja benzin meg szerviz miatt se. de szerintem kimész a forgalomba te is látod milyen arányban okoznak veszélyhelyzetet a drága erős (mondjuk nagyságrendileg csillogós évjáratú golf és afelett - márka csak példa) vs. a gyenge öreg autók.
de teljesen mindegy, mindet elföldelném amelyik másokat nyilvánvalóan veszélyeztet. ugyaniigy aki 60-nal araszol mert az meg előhozza a másik zombiból a csakazértis "engem ugyan nem tartasz fel"-t.
mondjuk mire hollandoknál felgyorsulsz 123-ra már vagy vége az országnak, vagy ott a következő dugó. az tény, hogy ott minden tele van rakva blitzerrel (a kis szar egysávos út is, amin csak 20-szal férsz el a szembejövő mellett). svájcban inkább pályán láttam.
@djgeg: nekem eddig 3 komolyabb balesetem volt, de fürdőkádban még sose estem el. akkor most vagy nem fürdök, vagy nem annyira elenyésző az esélye.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
ksh stat (gugli első volt a 2012, csak azért):
2012. I. negyedévben több mint 3700-an szenvedtek közúti balesetet,
6%-kal kevesebben, mint az előző év azonos időszakában. Balesetben
133 személy vesztette életét, egy fővel több, mint a bázisidőszakban.
A súlyosan megsérültek száma megközelítette a 900-at, a könnyen meg-
sérülteké a 2700 főt. Gyermekbalesetben 262 gyermek sérült, 84%-uk
könnyű sérülést szenvedett, és 5 gyermek vesztette életét.
A negyedév során a balesetek kétharmadát személygépkocsik okozták.figyelem ez csak negyed év. azaz (persze értem 2012-es adat, de elnagyolva) súlyos + halálos ~1000, az évente 4000. nagyon-nagyon elnagyolva és nem számolva azzal mi történik 50 év alatt technikailag, ez annyit jelent, hogy 50 éves koráig minden 100 emberből 2 szenved legalább súlyos sérülést balesetben.
persze ezek nagyon kiforgatott számok, de érezni lehet, hogy azért ez nem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
a végeredmény szempontjából teljesen mindegy miért történik az erős autó vétel, ugye. és itt arról volt szó, hogy erős autó = több veszély (avagy sem).
persze ez szájtépés, gondolom csak biztosiitóknak van statja arról, igaz-e ez a vélelem. magamból kiindulva egészen nyilvánvaló, örülök is, hogy anno szándékosan lasssú kocsi mellett döntöttem. de ettől még nem lesz feltétlen igaz.
mindennek persze nem sok jelentősége van, látva a gépek teljesiitményét.
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #250 üzenetére
ez a gépkutya látja a kivilágiitatlan biciklist, te meg nem. de bővebben:
úgy fogja kivédeni a részeg sávodba átjövőt, hogy mire megérted hogy megmentette az életedet már legfeljebb azon mérgelődhetsz, hogy kilötykölte az italod.
azalatt a 0,2 mp alatt amiig te bármibe is belekezdesz ő már csak unatkozik mert már lejátszott 3.000 forgatókönyvet, felmérte az összes szóba jöhető menekülési útvonalat, azok tapadását, a többi közlekedő biztonságát, és kiválasztotta a 3.000 körül azt, amelyiknél a legnagyobb a túlélés valósziinűsége.
valamint értesiitette a mentőket és a többi kocsit, hogy ne induljanak abba az irányba mert ott baleset lesz pár századmásodperc múlva.
mikor mindezzel végzett te akkor kezded el nyomni a féket meg nagyjából random elrántani a kormányt valamerre, ami akár egy még nagyobb baj is lehet (méteres útszéli fák stb.).
-
lapa
veterán
csendben kihagytam, hogy ha úgy iitéli meg, hogy a szintén arra járó buszban ülő 16 embert csak úgy lehet megmenteni, akkor téged 3 órajelciklus alatt nekib@sz a kocsival együtt annak a méteres fának.
hiszen tudja majd, hogy az ő személyiségéből van egy backup a guglinál, még jelszót se kell cserélnie hogy egy új édibébi kutyás bevásárlókosárra töltsék rá a gyárban.
persze ez nem biztos hogy igaz.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #256 üzenetére
erre az az egyszerű válasz, hogy azalatt az egy mp alatt, amiig te csak az utat nézted hunyoriitva (tegyük fel még este is van, uttyogy másfelé nem is látsz, esetleg egy szembejövő miatt előre se nagyon), azalatt ő 20-szor látta meg a szarvast, még 30 méterre, tőled balra.
tegyük hozzá még lámpa se kell majd neki, elég lesz ilyen nappali fény-szerű, hogy látható legyen. bár gondolom pszichikai megfontolásból azért raknak majd bele valamit.
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #263 üzenetére
igen. meg rászántuk az időt, és elolvastuk hogyan működik. de az időutazós tipp is elég közel volt.
de tételesen, ne kelljen magad fárasztanod miig ezen a sok háziállaton jár az agyad:
-onnan tudja merre mész, hogy elmondod neki. hihetetlennek tűnik, de minden okosmobil tudja már ugyanezt.
-onnan tudja veszélyes-e, hogy mindegyik kocsi beküldi, hogy hol találkozott ilyesmivel.
-a tehén-kecske különbségre nyilván rákeres a gugli képkeresőn. ezt is tudja minden mobil manapság.
-lézeres letapogatással meg a többi szenzorral állapiitja meg, hogy az út széléhez közel vannak-e, és milyen irányba mozognak.
-sehogyan nem tudja miért változtat a másik jármű irányt. ha ütközőpályára áll veled akkor reagál, bármi is volt az oka az ütközőpályára állásnak.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #267 üzenetére
pontosan. a valóságtól még az se véd meg, ha összevissza beszélsz mindenféle marhaságot.
minket is csak annyiban, hogy mostanra rájöttünk erre és inkább rádhagyjuk a zoofil rádugrálós komplexeddel együtt. széles utat, könnyű kérődzőt kiivánok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Futás, futópályák
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...