Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Vesa #101 üzenetére

    Tévedésben vagy. Többnyire.
    Konzolra írt játék esetén az optimalizálás pontosan a game engine hardverhez való illesztését jelenti és a játék olyan módon való megírását, ami figyelembe veszi és hatékonyan kihasználja a konzol design-ját.
    Amit te írsz az a lusta, elbaszott port PC-ről, nem konzolra optimalizálás, de ettől még sajnos létezik...
    A számítási igények nem maguktól növekednek, hanem jelentős részben attól, hogy nyers erőből kell megoldani, amit egy konzol pl. fixfunkciós egységekkel csinál, vagy nem ipari szabványú, custom elemekkel(pl. SeriesX/PS5 storage alrendszere, hangrendszere, stb.)
    Például a PS5-ben levő Kraken textúrakitömörítő fixfunkciós egység feladatait a designer elmondása alapján 9db(!) olyan Zen2 CPU-maggal lehetne kiváltani, amilyen a PS5-ben van, a DMA kontroller további egy olyan mag teljesítményével lenne kiváltható... tehát PC-n nyers erő szempontjából kéne neki további 6-8 mag...
    A 3D hang moduljuk is nyers erő szempontjából ekvivalens a PS5 teljes 8-magos procijával...
    PC-n ezt mind nyers erőből kell megoldani dedikált hardver hiányában.
    Szívesen megnéznék egy hasonló bemutatót a SeriesX-ről is, biztos abban is van jó pár érdekes megoldás.
    Az UE5-öt is PS5-ön demózták, pedig a legjobb esetben is idén év vége felé jelenik meg, bár szerintem esélyes, hogy csak jövő év elején...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák