Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    De a használt piacon kicsit drágább is (pár hónapja 100-ért vettem 2060-ast, és most 120-ért látok hasonló kivitelű 5700-ast), és nincs HDMI 2.1 VRR támogatás, mint Turing-on (ott G-Sync Compatible égisz alatt).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bacsis #1 üzenetére

    Hasonlít a minimum fps-re, csak próbálja kiszűrni belőle a zajt. A 0% gyakorlatilag a hagyományos minimum (abszolút minimum) fps, a magasabb % pedig egyre több "tüskét" hagy ki.

    (#28) kolopele - A csúcskártya ismérve szerintem semmi más, csak pont az, hogy a termékpaletta csúcsa körül üldögél (árban és általában modellszámban). :D Az, hogy milyen tesztben mit tud, az már másik mese.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #31 üzenetére

    Ez szerintem továbbra is teljesen irreleváns kijelentés. Egy GTX1070 is sok (régi, vagy új, de nem gépigényes) játékot el tud vinni 4k-ban 120fps-el, és a 2080Ti sem viszi mindet 120fps-el még 1440p-ben sem, pedig szerintem ma már a 120 az új 60 (lényegében minden valamire való kijelző tud már natív 120Hz-et, ha nem többet, és vastagon érezhető a különbség 60-120 közt), vagy akár csak 60-al 4k-ban (főleg ha pl. bekapcsolod a raytrace effekteket, vagy más hülye beállításokat, pl. feltolsz mindent ész nélkül Ultra-ra és eleve irracionálisan gépzabáló a játék). Bár szerintem egyelőre még mindig az 1440p az új 1080p, a 2160p "népfelbontás" kornak csak a küszöbén állunk.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SunMount3r #46 üzenetére

    Legalább fél éve használhatatlanul hibásan működik az AMD privát API-s HDR10 mód (nem megy át a Rec2020 metadata, legalább is nem minden felbontással), csak a Win10 HDR módja használható, és az utóbbi pár hónapban pedig nem ismeri már fel a notebook kijelzőmet FreeSync képesnek (2019-ben még működött, most "Not Supported"). Ez egy Ryzen 2500U + Vega 8

    (#50) SunMount3r - A fentiek miatt HTPC-be is inkább Geforce-ot tennék. Kényelmesebb az auto SDR/HDR váltás NVAPI-val (vagy az AMD API-jával, ha működne), mint a Win10-ben kézzel kapcsolgatás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz arty #55 üzenetére

    Nálam mindig működött a HDR 2017 óta (GTX1070 és RTX2060). Az LG C8-al néha fekete marad a kép oda/vissza váltáskor, de a C9-el már nem (és előtte a C7-el sem), szóval szerintem ez a C8 hibája volt (akkor is, ha mondjuk BD lejátszóval nem jön elő, csak PC-vel, de Radeon-al is ez csinálta). Egyedül a metadata volt részben hibás egy időszakban az nVidia-nál, de attól még használható volt (nem úgy, mint most AMD-n, ahol nem csak a roll-off pont csúszik el, hanem komplett hibás színteret dob). G-Sync mellett is megy.
    Szoktál Win-t és driver-t frissíteni? Van pár Win10 és nVidia driver verzió, amik nem szeretik egymást (abból a korszakból, mikor megjelent a Win10).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 1098&E30 #65 üzenetére

    Mire? Nagyobbra? Vagy elkölti másra (potenciálisan még hasztalanabbra)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 1098&E30 #67 üzenetére

    Ez szerintem sohasem olyan egyszerű. Nekem pl. 10+ éve makacsul csak passzív vízzel ment a PC-m és nagyon tetszett a legutóbbi MSI GTX1070 SeaHawk EK X kártyám (külsőre/összeszerelésre és működésre is), szóval adta volna magát az RTX2080 SeaHawk EK (kisebből nincs ilyen és aránytalanul drága az EK blokk külön rendelve a 2060 árához mérve), mint utód, mikor rá lettem kényszerítve a Turing-ra (Pascal-al nem működik a HDMI 2.1 VRR [G-Sync Compatible név alatt] és Navi-val sem), de bevállaltam inkább egy léghűtéses 2060-ast kb. fél évre (vagyis remélem jön nyáron új széria), mert meggyőződésem, hogy az efféle speciális igényeket leszámítva (mint amiről a fenti cikk is szól, pl. FreeSync HDR) nagyon erősen tartózkodni lett volna érdemes ettől a generációtól (főleg a Turing-tól, de még a Navi-tól is) már teljesítmény szempontból is ár/érték alapon, de nálam pl. azért is, mert epekedve várom a HDMI 2.1 csatis kártyákat (mert a 2019-es TV-n már ott van, mehetne a 2160p120 RGB 10bit), így a lehető legkevesebbet akartam költeni (persze anélkül, hogy visszafelé lépnék teljesítményben a GTX1070-ről, ami EK X kiadásban jól húzható kártya volt, egy léghűtős 1660 Super-t szerintem lehagyott, főleg olyan szituációban, ahol TDP limitbe futnak).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Hopkins95 #78 üzenetére

    Ha szereted az aliasing-ot, a halál maszatos post-process AA-t, vagy szerinted jobb Q/FHD kijelzőre visszamintázni a 4k képet anti-alising gyanánt, mint natívan kirakni és hagyni, hogy optikailag valósuljon meg az anti-aliasing (amivel még mindig picit életlenebb képet kapsz, illetve elveszik az esély, hogy pár high-res textúra élesebb/szebb lehetne natíva 4k-ban), netán élvezed azt, ha előbb elmaszotolják, majd újraélesítik a képet egy okádékká (most ezt a nagy divat: maszatolós AA, aztán shapening, vagy 4k kijelzőre F/QHD felbontás és előtte sharpening) akkor egyetértek. Egyébként pedig szerintem még nem próbáltad (legalább is megfelelően). :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Hopkins95 #87 üzenetére

    A natív 4k még jobb, mint 2k monitoron nézni a 2x2 SSAA-t.

    Szerintem is ~300k lesz még egy darabig a (bontatlan, új) a 4k >=120Hz kijelző, főleg értelmes minőségben és méretben.
    A 120+ fps-t elérni már relatív, attól függ mivel játszol és hogy konfigurálható (sokszor ~50% javulás sebességben és ~10% butulás képminőségben visszalépni Ultra-ról High-ra...), és VRR mellé elég, ha mondjuk 80-120 tartományban ugrál, nem kötelező stabil 120 (bár mozgóképfelbontás tekintetében azért megsínyli, még a 120 is messze van a tökéletestől).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #103 üzenetére

    300-400 közt IPS, 27", ? LOL ;] :O :P CSAK LOL, olyan vacakét 100k-t adni bűn.
    400k körül már kapsz egy LG 55C9-et: 2160p120 HDR G-Sync (40-120 VRR tartomány) és OLED képminőség kényelmes méretben, ami előtt hátra lehet dőlni a fotelben és elég messze ülni a mellé rakott hangdoboztól, hogy a hangminőség is jó legyen.

    Vagy várj, most a VGA-ról beszélsz? Úgy tűnt, hogy túlárazott monitorokról.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #106 üzenetére

    Nekem nem baj, de én már 10 éve csak ~50" TV-ket használok PC játékra (és filmre is), a Pioneer LX5090H volt a kedvencem (9G Kuro, a legjobb plazma, még a sötét kép sem volt zavaróan zajos mozgás közben sem, mindig éles volt a mozgókép 60fps-el is), így most már el sem tudnám képzelni sem azt, hogy akár egy kis egérlukat nézzek játék közben (~27"), akár azt, hogy IPS (vagy igazából bármilyen) LCD-t (nekem az mindig olyasmi, mint egy műanyaghálón át nézni valami fakó fényképet). Főleg ma, mikor már itt a G-Sync OLED-re is, 55" méretben egy csúcskategóriás kis LCD monitor ára környékén.

    Aki azt mondja túl nagy játékra az ~50", annak mindig csak annyit tudok mondani, hogy nem kellett volna lebetonozni a szék lábát az aljzatra. :DDD

    Én azt se bánnám túlzottan, ha beégne nálam, szerintem ez olyan, mint egy hobbi-jármű (amin a fékbetétet és gumit is úgy cserélgetik, mint más az olajat). Nem befektetés, hanem szórakozási eszköz, az avulásával vásárlod meg a szolgálatát, és az OLED-től most olyan szintű szolgáltatást kapsz, amit mástól nem.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Carlytoo #120 üzenetére

    Ha azonos árú, vagy akár olcsóbb a 16:9-es 4k (ez most elvi feltevés, nem tudom, csak a hsz-ből tippelem) ugyan olyan szélességi méretben (centire), akkor csak ízlés kérdése lehet, mert egyébként "ingyen" vannak az extra sorok, és GPU skálázással akár tehetne oda fekete kereteket is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Carlytoo #118 üzenetére

    kolopele kérdését még kiegészíteném azzal, hogy ha filmek, vagy TV adás közben szédülsz, akkor hol állt a mozgásinterpoláció beállítás, és hol hol szokott állni legtöbbször már TV-n (amin bekapcsolható)?
    Nekem attól szokott olyan érzésem lenni, mint ha valami tudatmódosítót kaptam volna.
    A menüben általában valami Motion a neve, LG OLED-en TruMotion, Sony-nál úgy rémlik MotionFlow, Panasonic-nál IntelligentFrameCreation(50/60Hz) vagy 24pSmoothMotion(24Hz). Általában a Sony-é a legtűrhetőbb, az LG-é a leggyengébb, de igazából nekem mind borzasztó, ki szoktam kapcsolni.
    Ja, és legalább kadenciahelyes a lejátszás (külső lejátszó olyan Hz-en küldi ki a képet, mint ami fps-n a film ketyeg)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Carlytoo #126 üzenetére

    Milyen PWM-es OLED-et próbáltál?
    Az LG WOLED TV-k nem azok (alacsony frekis BFI van, de az alapból mindig OFF). [link]
    Talán a Sony RGB OLED monitora lehet PWM-es, de tippre nem az, vagy ha mégis, akkor kellően magas frekvenciás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vemalsar #314 üzenetére

    A Deliver us the Moon-ban a DSSL 2.0 már egész használhatónak tűnik Quality módban, de az RTX még mindig nem (annyira nem szép az a pár árnyék, amilyen durván bezuhan tőle az fps). Így már jó döntést volt 1660-akármi helyett kb. azonos áron 2060-ast vennem (épp ezzel a gondolattal, hogy "ki tudja, később talán még jó lesz valamire az az RTX, még ha most úgy is tűnik, hogy nem").

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b. #316 üzenetére

    A Control-t még nem próbáltam, mert csak tegnap jött hozzá a DSSL 2.0 update, és ez a nemrégi cikk motivált, hogy tesztelgessem azt itthon. A DSSL első verziója a korabeli screenshot-okról elborzasztott, kipróbálni sem volt kedvem. Az RT pedig a korai teljesítmény adataival üzente egyértelműen azt, hogy ezeken a kártyákon és korabeli játékokkal gyakorlatilag csak demózni lesz jó, játszani nem, én pedig nem unatkoztam eléggé, hogy megnézzek pár árnyékot kis felbontásban. :DDD

    Tegnap telepítettem a Doom Ethernal-t (nem emiatt, hanem mert viszonylag tetszett az előző rész). Nem látok a menüben semmi RT, vagy DSSL opciót. Vagy rejtélyes a nevük (pl. a Shadow Quality magasabb fokozatai hozzák be az RT-t anélkül, hogy külön megneveznék, mint RT), vagy csak későbbi update-el jönnek majd ebbe a játékba (egy gyors google keresés is erre utal, legalább is RT kapcsán).
    Minden esetre beraktam mindent maxra, kivéve a textúra buffer méretet nyilván csak addig, amit enged a 6Gb VRAM mennyiség (de játék közben nem láttam későn töltődni textúrákat) és kikapcsoltam pár idióta post-effectet (motion blur, DoF, sharpening, stb), és így elég hülyén fut a játék. Ha megállok egy helyben mozdulatlanul, egy egész percen át képes ~50 fps-t tolni ~50% a GPU használattal, aztán gondol egyet, és bármi látható változás nélkül felugrik ~100 fps-re és ~85% GPU használatra (tehát még mindig nem pörög el se a 117 fps korlátig, se ~99% GPU terhelésig), közben a CPU-t még nem láttam ~25% fölé menni. Ha kikapcsolom a HDR10-et és letiltom az RTSS-t (ez utóbbi elvileg eleve csak HDR10 módban működik ezzel a játékkal, de nem emiatt kapcsoltam be a HDR-t...), akkor is ugyan ez van.

    A DX12U-ra pedig igaz, hogy megdobja picit az RTX kártyák értékét, mivel egyelőre csak azok képesek futtatni, de mire jönnek olyan játékok, valószínűleg mindegy lesz, mert minimum beállításokkal is lassan futnak majd ezeken, és talán egy alsó-középkategóriás frissebb kártya is jobban viszi majd őket. De ha valakinél előre nem látható okból mégis ez a kártya ragad a gépben évekre, akkor jobban járt, mint RDNA1-es vagy GTX kártyával. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b. #318 üzenetére

    A frissített Control-ban már nem tetszik a DLSS :(
    Az egész képen alapból van valami "álomszerű" homályos/maszatos fátyol jellegű szűrő, és sok füst/köd/pára szerű effektek (legalább is a játék legelején, ahol most nézem, mert még nem játszottam vele), ami tipikus képhibákhoz vezet a nagyításkor (kontúr szerűségekbe tömörül össze a maszat) amellett, hogy olyan jellegzetes "kutya rágta" hatású lesz a kép, mint mikor egyszerre van bekapcsolva egymás után egy hagyományos (semmi AI/DL) lágyító és aztán élesítő szűrés (érződik róla, hogy túl éles hatású ahhoz, amennyi finom részlet nincs benne).
    Noha igaz, most 1440p120-ban volt közben a kijelző (mert itt engedi állítani a fullscreen mód, nem úgy, mint a Moon-ban), nem 2160p60-ban. Még megnézem utóbbival is (csak míg egy sétálószimulátorhoz elég a 60Hz, 40-60 fps, addig egy lövöldözős TPS-hez jobb lenne 120Hz és minimum 60, inkább 80+ fps). HDMI 2.1 mellett ez nem lenne gond (akkor mehetne mindig 2160p120, és lehetne DLSS-el butítani a render felbontást szükség szerint, míg elég az fps).
    Az RT effektjei pedig egyáltalán nem győztek meg. A Moon-ban sem túl látványos, ide pedig első ránézésre gyakorlatilag felesleges, inkább csak teljesítménypusztításra jó, pedig már anélkül is épp elég lomhán fut.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b. #320 üzenetére

    Control esetén nem tetszik, amit a nő arcával csinál (1440p kimenet, legmagasabb bemenet, amit enged, avagy "Quality mode"): [kép]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #321 üzenetére

    Sőt, jelentősen lassabb az 1440p-ből DLSS-el 2160p-t generálni, mint 1440p-t 1:1 kiküldeni, kb. 45 vs. 60fps. Ez így elég béna, mert bár kevesebb az aliasing, de van azért más képhiba ebben a játékban a DLSS-ből eredően. Gondolom talán azért is van ez, mert, mert gyakorlatilag TDP korlátba ütközik a kártya már DLSS nélkül is, így az alapból idle Tensor magok extra fogyasztása áramot von el a hagyományos CUDA magoktól, avagy kisebb GPU órajelet eredményez a DLSS, így kevesebb 1440p-s képkocka készül el... Persze 1440p mellett az MSAA is lassít, és a DLSS is ad egyfajta AA-t, szóval nem annyira egyszerű a képlet, de azért kellemetlen meglepetés, hogy jelentősen lassabb az 1440p+DLSS, mint a sima 1440p, közel sincs ingyen a DLSS, és közel sem képhiba mentes ebben a játékban.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák