Új hozzászólás Aktív témák
-
#40553216
törölt tag
válasz BlackPriest #11 üzenetére
A kotta alapján a pálcáját használva a saját elképzelését veri bele a zenekarba. Viccen kívül, a karmester dolga tényleg ez: a saját elképzelései alapján tanítja be a zenekarnak az adott darabot. És a különböző tényezők összejátszása folytán szerencsés esetben ebből:
lesz ez:
Beethoven: Symphony No. 9 / Rattle · Berliner Philharmoniker[ Szerkesztve ]
-
Arcképgyáros
válasz BlackPriest #11 üzenetére
Egy zenekari zenész megtanulja azt, hogyan kell figyelni a karmesterre a szeme sarkából.
Ugyanis fontosabb arra figyelni (ahogy az előttem hozzászóló jól mondja), hogy megcsináld azt, amit a próbákon a karmester mondta.
Illetve az is fontosabb, hogy együtt legyél a szólamvezetőkkel és a koncertmesterrel (legelső zenekari hegedűs).
A karmester a koncerten leginkább csak azért van, hogy lásd, hol tartunk.
Az, hogy egyes dirigensek vehemensen vezényelnek, az csak egy plusz adalék, ami segít a zenészek ihletésében a színpadon.-
VIC20:
igen, egyszerűen hangzik, egyébként elmondok egy titkot.
Egy igazi koncerten a szólista megoldasait közvetíti a karmester.A videón látható koncerten a szólista alkalmazkodik a zenekarhoz.
Ezért igazából a robot karmesternek tényleg semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
Xperia 1 III / Xperia XZ Premium / iFi xDSD Gryphon / TAGO STUDIO T3-01 / Acoustune HS1750CU /Acoustune RS One / WF-1000XM4 / XP-PEN Innovator 16
-
Arcképgyáros
válasz BlackPriest #17 üzenetére
Az attól függ.
Nyilván egy folyamatos dallamban egy melléütés nem vészes, de például ha egy szólamot (ami mondjuk pár ütemen keresztül pihent) rosszul intik be (pl. túl hamar), abból lehetnek később a vicces koncertes sztorik (magyarul a gázabb bakik).
Vannak bizony helyek egy-egy darabban, ahol nélkülözhetetlen a karvezető jelenléte.[ Szerkesztve ]
Xperia 1 III / Xperia XZ Premium / iFi xDSD Gryphon / TAGO STUDIO T3-01 / Acoustune HS1750CU /Acoustune RS One / WF-1000XM4 / XP-PEN Innovator 16