Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz Tonyk #3 üzenetére

    Sajnos abszolút egyet kell, hogy értsek.
    Ráadásul akikről itt szó van, (15 évesek) inkább épphogy elvégezték az általános iskolát. Általános iskolában 3-4. osztály szakkör szerűen van informatika oktatás, felsőben edig 1 óra/hét. A 21. században. És nincs keverve mondjuk matematika oktatás informatikával. Persze, általános iskolában lehet, hogy értelmetlen lenne mondjuk egy MathCAD, de gimiben azért kéne.

    (#12) joysefke: Nagyon, NAGYON remélem, hogy ezt abszolút nem így gondolod, csak leírtad.
    Pont a számítógép segít abban, hogy a gyerek megértse a differenciálegyenleteket. Addig, amíg szárazon, papíron megy a számítgatás, állítom, a többség meg sem érti. Viszont amint lát akár egy egyszerű Excel animációt a gyerek, hogy mit miért, biztos vagyok benne, hogy jóval hamarabb megérti. Márpedig ilyet nehéz csinálni papíron.

    (#24) kmisi99: Sajnos ezzel is egyet kell érteni, bár kár általánosítani.

  • MongolZ

    addikt

    válasz NandoXXL #100 üzenetére

    Pedig k*rvára nem írt baromságot.
    ~100 éve normálisan megtanították írni a gyerekeket. Először pálcával a földre rajzolták a karikákat, majd szép lassan egyre kisebb karikákat csináltak, míg hosszú idő után eljutottak a füzetig és az első betűig.
    Most mi van? Egyből füzetbe, 1,5 centis betűkkel. Azzal az indokkal, hogy nincs idő sz*rakodni.
    Nevetséges. A finommotorikus képességek még ki sem alakultak, de már fél centis "o" betűt kell írni a 6-7 évesnek.
    Továbbá abban is igaza van, hogy olvasást kell tanítani, gyakoroltatni. Értő olvasást. Nem csak elolvasni kell azokat a betűket, hanem feldolgozni, értelmezni. A teszt alapján is itt van az egyik legnagyobb baja az oktatásunknak.

    Valamint fel kellene fognia a hazai oktatásnak, hogy az iskolába kerülő 6-7 éves gyerekek nagyon nagy része nem iskolaérett, nem kész arra, hogy 45 percet egy helyben üljön. Azt hiszik, hogy egyik napról a másikra a szabad játék után napi 6 órában rezzenéstelenül fognak ülni az iskolában? Kell legalább 1 év, mire átszokik a gyerek. Aki 20-30 éves fejjel azt mondja, hogy tud koncentrálni napi 6 órában folyamatosan egy iskolában/munkahelyén, az hazudik. Egy átlagos ember átlagos esetben 15-20 percet képes odafigyelni a tananyagra. Akkor mit várunk a gyerekektől?

    Továbbá még alsó osztályban is játszani, rohangálni kell. Minket még kizavartak az udvarra, hogy ott rohangáljunk, szaladjunk, amikor alsós voltam. Már felsőben jött ez a hülyeség, hogy nem szabad szaladgálni, mert veszélyes. Hülyeség. Szegény gyerek hogy vezesse le a feszültséget?
    Minden tanulmány, minden régi iskola azt mondja, hogy csak úgy lehet tanulni, hogy ha közben a test is igénybe van véve. Ezért van az, hogy a keveset mozgó gyerek tanulás közben fel-alá járkál, nem tudja miért, de azt mondja, hogy mert így jobban megy.

    A napi 1 testnevelés kb. az egyetlen dolog, amivel az itthon az utóbbi 5 évben végrehajtott reformoknak csúfolt mészárlás közül egyetértek. Más kérdés, hogy ehhez rengeteg feltételnek teljesülnie kellene, amik persze nem teljesülnek. Lassan már csak mi vagyunk ilyen idióták, hogy a porosz rendszerhez ragaszkodunk...

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dare2Live #112 üzenetére

    HE?

    Emlékeim szerint soha a büdös életben nem voltunk a PISA tesztben elöl, maximum egy erős középmezőnyt sikerült összehoznunk.

  • MongolZ

    addikt

    válasz schawo #115 üzenetére

    NEM!!!
    20-50 éve sem voltak iskolaérettek!
    Régebben pontosan TUDTÁK ezt! Ezért nem volt az, hogy 1-2. évben eszméletlen sokat követeltek, mint most! Volt idő játékra, normálisan megtanulni az írást, olvasást. Most mi történik most? Az óvodában elkezdik az iskolai alapozást, mert hogy az iskola KÖVETELI, hogy az oda beíratkozó gyerekek iskolaérettek legyenek, ha lehet, akkor tudjanak olvasni, írni. Hogy azzal már ne kelljen sokat foglalkozni.
    Teljesen "természetes", hogy ide jutottunk: egyre nagyobb a főiskolák, egyetemek által támasztott követelmény, akik letolják a tananyag egy részét a középiskolákra/gimnáziumokra. Akik továbbtolják az általános iskolára, akik letolják az óvodások torkán. Meg lehet nézni Nyugaton, hogy pl. Németországban mi az általános iskolás tananyag, és mi nálunk! Bizony, ők 2-3 évvel később tanulnak nagyon sok dolgot matekból, fizikából, kémiából. És milyen érdekes, mire eljön a középiskola vége, bizony a nagyon nagy részét behozzák. Mert nem a 7-10 éveseket terhelik túl, hanem a 14-18 éveseknek tanítják azt, amit az ő korosztályukban szükséges.
    A legnagyobb baromság, amit egy szülő el tud követni, hogy pl. beíratja óvodában tanfolyamokra! Mert hogy az ő gyereke legyen zseni! Közben meg hány, de hány tanulmány bizonyítja, hogy a gyereknek a gyerekkorát meg kell élnie, teljes, játékos gyerekkort kell élniük, nem tanulniuk, hanem mozogniuk kell, mert így ismerik meg a világot!

    Volt egy nagyon "jó" tesztsorozat, amikor a 1957-ben a szovjetek először juttattak műholdat az űrbe. Ennek hatására az amerikaiak úgy vélték, hogy a szovjet gyerekek okosabbak, mint az amerikaiak, ezért az óvodában, illetve alsó tagozatos iskolában eszméletlen tananyagokat oktattak nekik. Az első néhány évben jött a várt eredmény: ezek a gyerekek jobban teljesítettek, mint az "átlagosak". Aztán ahogy jött az általános iskola vége, a többiek behozták őket, hogy középiskolára teljesen eltűnjön a különbség. Szerencsére rövid időn belül eltörölték a programot, mert a végeredmény egy fölöslegesen neurotizált generáció lett. (Lásd Szputnyik-sokk)

    Ha te így gondolod, hogy az óvodában a nagy semmi történik, akkor te eszméletlenül el vagy veszve. Egy normális/jó óvodában a korosztályuknak megfelelő "oktatást" kapják. Közös játékok, énekek (amik egyébként a leghasznosabbak, mind társadalmi, mind agyi fejlődés szempontjából), társasjátékok, stb.

    Talán azért tanítjuk a folyóírást 2015-ben, mert a billentyűzetten írással szemben sokkal, de sokkal jobban fejleszti a finommotorikus képességeket, a szem-kéz koordinációt, stb, amit szinte bárhol az életben használni tudunk.
    Ne haragudj, de aki ilyen kérdést tesz föl, hogy "Mi a túrónak tanítjuk a folyóírást 2015-ben?" az sürgősen hagyja el ezt a fórumot. De tényleg.
    Jó, hogy már azt nem kérdezed, hogy minek fejben számolni, hiszen ott a számológép.

    Mint ahogy egyébként nagyon fontos szerepe van a Technikának, Háztartástannak is általános iskolában. Csak ugye már nem divat mondjuk fúrni egy lyukat fába, vagy hajót készíteni, vagy szekeret, mert minek, itt a számítógép, aztán meg csodálkozunk, hogy ugyanezek a gyerekek 10-20 év múlva egy porszívót nem mernek szétszedni, vagy egy kereket nem mernek kicserélni egy autón... Röhej.

    Mellesleg meg szakmunkásból óriási hiány van, aki nem rosszul választ, az a diplomás bér többszörösét tudja megkeresni (és néhány év múlva mégtöbbet).

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz dajkopali #178 üzenetére

    Szerintem sem kell 100%-osan tutinak venni a PISA eredményeket, de ez tipikus magyar hozzáállás.
    "Nem az oktatás állapota rossz/romlik, hanem a felmérés rossz."

    Nevetséges.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Pttypang #182 üzenetére

    Szerinted más országokban jobbak az arányok, mint itthon?
    Nem, ott is ugyanannyi "rossz" gyerek van, mint itthon.

    (#183) nemlehet: Mindig is voltak ilyenek. Ezeknél a teszteknél a kiértékelés része a szándékos hülyeség kizárása. Gondolod, hogy ebben a tesztben benne van a 3/4 osztály, aki hímtagokat rajzolt a papírra? Hát nincs.

    Egyébként költői kérdés, de mit jelent, hogy ha egyik országban a felmérés 3/4-e pénisz, a másikban csak 1/4-e? Le lehet-e vonni ebből valami következtetést? Én úgy gondolom: igen.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz ollie #190 üzenetére

    "Viszont pl. Nagy Britanniában már az óvodában megtanulnak a gyerekek írni, olvasni. Na nem azért mert az óvónénik ennyire szorgalmasak, hanem mert ez a követelmény. Egyébként a gyerekek tanulnak még pl. google keresést is (igen az óvodában)."

    Leírom még egyszer és utoljára: az íráshoz képes finommotoros képességek 6-8 éves kor között alakulnak ki, egészen addig egyszerűen a gyerekek nem tudnak jól írni, mivel az ahhoz szükséges idegrendszer nem fejlődött ki rendesen. A túl korai oktatás neurotizál, kontraproduktív.

    Nyugaton is oktathatnak hülyeségeket, nem azt mondom, hogy az a minta. (Szputnyik-sokk a legjobb példa)

    Az, hogy az emberiség generációról generációra intelligensebb, nem igaz. Abszolút nem igaz. A mai ember intelligensebb, mint az 10000 évvel ezelőtti, igen. Viszont semmivel sem intelligensebb, mint a 100 évvel ezelőtti. Egyszerűen átalakultak a mindennapi élethez szükséges képességek. Ha egy 1850-es évekbeli embert átültetnénk a mai korba, kb. éhenhalna (erős túlzással). Viszont ha egy mai embert visszaültetnénk az 1850-es évekbe, szintén ez történne. Mert teljesen mások a körülmények, más és más tudás, intelligencia kell a mindennapi élethez. De ez nem azt jelenti, hogy a mai ember intelligensebb, mint az 1850-es évekbeli.

    (#189) Sir Ny: Nem. Teljesen félreértelmezed, amit írtam. Fuss neki még egyszer.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz MongolZ #197 üzenetére

    Lejárt az idő

    Jav:
    az íráshoz képes szükséges finommotoros képességek 6-8 éves kor között alakulnak ki

  • MongolZ

    addikt

    válasz ollie #200 üzenetére

    Félreérted / szándékosan félremagyarázod, amit írok.

    Az emberiség generációról generációra NEM lesz intelligensebb (nem mérhető mértékben). De ezer években számolva az lesz. Ha az evolúciónak évmilliókra volt szüksége ahhoz, hogy kialakuljon az, ami, akkor gondolod, hogy 30 év alatt csodát lehet tenni?

    Csak hogy teljesen tiszta legyen:
    Az emberiség intelligenciája természetesen nő. Ezt senki nem kérdőjelezi meg. Viszont a helyzet az, hogy ez generációról generáció kimérhetetlen.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz CyberPunk666 #202 üzenetére

    Egy mai IQ teszten egy mai ember jobbat érne el, mint egy 100 évvel ezelőtti. Egy 100 évvel ezelőtti IQ teszten pedig egy 100 évvel ezelőtti ember jobbat érne el, mint egy mai.

    Sajnos az a "baj", hogy ahány IQ teszt, annyi eredmény. De még a régi, hagyományos IQ tesztek sem összehasonlíthatóak, pl. a Mensa is változtatott a gyakorlatán, és a pl. 10 évvel ezelőtti IQ tesztnél ami 160 pont volt, az most 125. Tehát, ha valaki elbüszkélkedik, hogy neki mondjuk 140 az IQ-ja, akkor vissza kell kérdezni, hogy melyik teszten? És mikor? :)

  • MongolZ

    addikt

    válasz sveczo #208 üzenetére

    Ugyanaz, mint minket régen:

    Kütyük, lányok, szex, autók, motorok, sport (foci).

    A kütyük változott, ami egyeseknek a rádió, másoknak a bakelit, harmadiknak a hangfalak, most telefon, számítógép, tablet...

    Aki azt mondja, hogy 14 évesen arra gondolt, hogy "húúú de jó, hogy fejből tudom a másodfokú egyenlet megoldóképletét és a cosinus függvényt, mert 10 év múlva egyetem után gépészmérnökként nagyon jól el fogok tudni helyezkedni és jól fogok keresni", az hazudik. Vagy nem normális.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák