Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz Cifu #62 üzenetére

    Azért hozzátenném azt, hogy:
    - a belsőégésű jármű üzemanyagát nagyon nehéz lecserélni másra (már az sütőolajos vagy etanolos hajtáshoz is fel kell készíteni az üzemanyagrendszert és a vezérlést. A földgázashoz vagy metánoshoz meg komolyan bele kell nyúlni). Elektromos meghajtásnál semmilyen különbséget nem okoz, hogy milyen erőműből jön az áram - és a legszennyezőbb szénerőművet egyszerűbben és olcsóbban lehet bezárni és környezetbarátabbal helyettesíteni, vagy egy komolyabb szűrőt rátenni, mint az összes belsőégésűvel megtenni ugyanezt.Sőt, még a legszennyezőbb erőműtípusnál is lehetséges a széndioxid leválasztás- és tárolás, ami egy autónál ugye lehetetlen.
    - az autó a legsűrűbben lakott helyeken szennyez a legjobban. Még ha tisztítatlan szénerőműből is jön az áram, akkor jóval kevesebb embernek okoz egészségügyi problémát.
    - az erőműveket jóval kevesebb reakcióváltás éri üzemszerű használat során, így sokkal többet tudnak az ideális tartományban üzemelni.

    Szóval én mindezek miatt inkább az elektromos autókra szavazok - de persze ott van a fránya akkutechnológia, kb. négyszeresére kell növelni tárolási kapacitást azonos ár mellett, hogy versenyképes alternatíva lehessen a belsőégésűekkel szemben, és bár vannak ígéretes technológiák, de csak a bulvárcikkekben mondják azt, hogy öt évnél hamarabb várható bármilyen áttörés.

    De persze lehet, hogy az önvezető autók hamarabb jönnek - azoknál is megvan a potenciál, hogy a sűrűn lakott helyeken feleslegessé tegyék az egyéni autózást, ami szintén sokat segítene a nagyvárosi levegők tisztaságán.

Új hozzászólás Aktív témák