Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Megnézném ezt a vetítős műszerfalat. Esetleg egy pár mp-es videóval lehetne szemléltetni?
Mondjuk a gyakorlatban úgyis szemből nézi az ember, és ott pont a helyén passzol a 2 réteg.(#8) forgonati: elfér. (aztán lehet, hogy csak azért gondolom, mert érdekelnek az elektromos autók), de nekem is furcsa volt itt látni, főleg, hogy akad benne autós zsargon is.
(egy lektorálást amúgy megérne a cikk, van pár kacifántosra sikerült hosszú mondat).
De hát nem ez az első e-autós cikk, mobilarena-n volt már pár teszt, ill. az európai kiállításokról e-autós beszámolók.Elsőre nekem is furcsa volt a sok-sok fényképezős téma, ami aztán úgy kinőtte magát, hogy aloldal lett belőle.
Folyton nyomatták a drónokat, RC cuccokat, ugyanúgy nem érdekel, de gondolom a szerkesztőség oda van ezekért a kütyükért.
Most épp az elektromos roller, bicikli, ilyesmik a trendi, sokakat foglalkoztat, legalább tartják a lépést.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Ha mindent beleszámolsz, akkor is csak annyira tudod kihozni a matekot, hogy 5 év alatt nézve drágább az elektromos. Ha újan veszed meg (10m alatt nem igazán kapható új e-autó, javítsatok ki, ha már van), egyszerűen nem hozza vissza az árkülönbséget, az értékvesztés meg nagyobb.
Szóval ha anyagi szempontból nézed, nem éri meg, minden más mellette szól. -
BiP
nagyúr
Akkor viszont ne legyen az se érv, hogy mennyit spórolunk a benzinen
Azért abban bízom, hogy >10misit az emberek azért ésszel költenek el. Naív vagyok
De igazat adok abban, hogy jó eséllyel a millió más tényező nagyobb súllyal esik latba egy vásárláskor, mint a pénzügyi matek.De az egészet érdemes együtt kezelni. Drágább vételkor, de olcsóbb fenntartani. (kifizetni egyszer kell, a fenntartási költséggel sűrűbben találkozunk, többször lehet örülni elektromos autóval )
Aki ilyet vesz, az nyilván ezzel tisztában van, és ennyi pluszt megér neki,azért dönt e-autó mellett, nem azért, mert a parkoláson akar spórolni .(#26)Ijk: A Peugeot oldalán azt írják, hogy a sima 208 3,5M-tól, az Allure motortól függően 4,5 v. 5M-ba kerül. Ha támogatással kijön 8,5-ből az e-208, akkor még lehet alternatíva, de nagyobb különbség esetén elszántnak kell lenni (értsd: mindenképp e-autót akar az ember, ez a kiindulási alap), hogy azt válassza az ember.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Mi városi kisautót kerestünk, mert városba kell, többnyire rövid utakra, 1-2 havonta 200 km-es út. (bár sokszor látom, hogy emberek valóban nem a használati profiljuk alapján vesznek autót. Aztán kerülgethetjük a városban a sok bálna dízel kombit meg böszme nagy SUV-t ).
Turbo és dízel kizárva, úgyhogy elektromos vagy szívó benzin jöhetett szóba. Előbbi az ára miatt kiesett. (De nem tettem le az elektromos autóról, egyszer tuti lesz, már csak a mikor a kérdéses ) -
BiP
nagyúr
válasz SkyLine3000 #36 üzenetére
trendi = szexi. És így eljutottunk oda, hogy miért is szexi egy e-autó.
Szerintem ezek a 300+km körüli távok már egész vállalhatóvá teszik a dolgot. Gyakorlatilag az országon belül elég ennyi. Annyira nem kell már izgulni a töltés miatt. Egyszerűen jobban kell figyelni. Ma egy benzines autóval 1liter benzinnel is eljutsz egy benzinkútra, de ha mégsem, tudsz kérni a szomszédtól, a többi autóstól vagy gyalog el tudod hozni,stb.
E-autónál ezek az opciók kiesnek. Ha lehal az út szélén, akkor lehalt az út szélén, nem tudod ceruzaelemmel feltölteni.
De minimális odafigyeléssel (szerintem ebbe hamar beletanul az ember) kiküszöbölhető.
Nagyobb útnál meg meg kell tervezni az utat, vagy csak egyszerűen tudomásul kell venni, hogy egy európa túrára nem ideális.
Gyerekkoromban ugyanúgy megterveztük az utat családi nyaraláskor, csak akkor még térképen, csak azóta elkényelmesedtünk.
Én nem ebben látom a tömeges elterjedés lassúságát. Inkább azt, hogy még drága,
meg hogy még nem elég sűrű a töltőhálózat. (gyorstöltőre, villámtöltőkre gondolok).
Ill. az értékállóság. Pár éve azon örültünk, ha már 22kW-tal tudott tölteni, ennél az e-208-nál már 100kW-ról beszélünk. Ez baromi jó, hogy fejlődik a gyorstöltés, a hatótáv, viszont a korábbi modellek baromi bénának tűnhetnek 1-2 év távlatából is.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Akcióval, ami mindig érvényes és minden márkakereskedőnél
Gondolom ez azért van így, mert a listaárat nem akarják lejjebb vinni, és így tudják olcsóbban forgalmazni.
Kérdés, hogy az új modell változatlan listaáron jön-e (így csak fél millával lesz drágább a most megvehető 208-asnál) vagy emelnek-e a listaáron is +felet, és akkor úgy valóban 6M lesz. (bár annyit szerintem nem ér.)[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Így van, a suttyóknak nem lesz esélyük.
Elektromos autót meg -remélem- az értelmesebbje vesz. Mert jól gyorsul, de nem hozza azt az élményt, ami a hmcs-knek kell.(benzingőzös meg jól brümmög)
Meg aki a szarrá tuningolt kettes golftól érzi menőnek magát, annak nincs pénze elektromos autóra :)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia