Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #19482368

    törölt tag

    Hát, azért ez nem ilyen egyszerű. Mert mi a helyzet a szolgáltatók által biztosított routerek-kel?
    Azt ugye a felhasználó, nem tudja frissíteni, ha akarná se. És az nem a felhasználó mulasztása.
    Miért vannak kereskedelemben olyan eszközök, amikre már megszűnt a támogatás. Még ha az jelentősen olcsóbban meg lehet vásárolni.
    Ha a legújabb FW van telepítve egy routerre, akkor valóban biztonságban van a felhasználó? Kényelmesen hátradőlhet abban a hitben hogy biztonságban van. Vagy csak illúzió az, ami elhiteti vele.
    Sok mindent rá lehet fogni a felhasználókra, de a gyártók ugyan úgy trehányak, nemtörődömök, akárcsak a minősített felhasználók.

  • #19482368

    törölt tag

    válasz Legyes #15 üzenetére

    A baj az, hogy a biztonsági problémákat folyamatosan jelzik, az érintettek felé. De érdemi megoldás sok esetben nincs.
    Az egyik legfontosabb biztonsági védelmi vonal, az egyik leggyengébb láncszem lakossági szinten. És ezek az internet megosztó eszközök. Ugyan a szolgáltatók lehetőséget biztosítanak arra, hogy a felhasználó saját igényeinek megfelelően biztosítsa az elsődleges védelmi eszközöt, de az esetek 90% csak 1%-al jobbak, mint a szolgáltatók által biztosított eszközök. És ebben az 1%-ban relatív a FW gyakoribb frissítése van csak. De a problémák, attól még megmaradnak. A lakosság által használt eszközökben nincs lehetőség személyre, igényekre szabott tűzfal beállításokra. Az esetek X%-ban ugyan van lehetőség kívülről becsatlakozni VPN szoláltatásokon keresztül. De hogy ez mennyire biztonságos ezeken az eszközökön, már nincs szó. Sajnálatos módon, ezek a szolgáltatások sok esetben, a szemünk előtt lévő hátsó kapuk sok esetben. A kapitalizmus, árnyék oldala, ahol nincs minőség, nincs igényesség. Csak fogyasztó társadalomra épített profitorientált megoldások. Ahol minden, mindegy csak vásárolj, a szintén hamis biztonsági érzetett adó eszközökre. Mindez meg fűszerezve, látványos, megtévesztő információkkal, bemutatókkal.

  • #19482368

    törölt tag

    Nem érted a lényeget, az rendben van, hogy van egy olyan felhasználó réteg, aki mikrotik vagy ubiquiti cuccot használ otthon(is. És tételezzük fel, van affinitása, és nyitott a tanulásra is. De, ez nem várható el senkitől. Sőt a felmérések egyáltalán nem azt igazolják vissza, hogy annyira lenne idő, energia ezeknek az eszközöknek a megismerésére, beállítására. Tehát, bármennyire is jó eszközök, sajnos egy átlag magyar felhasználónak ezek mind kínai. És legyünk őszinték, nem is kell hogy értsenek hozzá. Elméletileg, ezt a terhet a szolgáltatók veszik le a felhasználók válláról. De ez csak elmélet, gyakorlat sajnos nem ezt igazolja. Illetve, csak egy pontig. De amikor biztonság szóba esik, az esetek 90%-ban megy a terelés. Pedig, a szolgáltatóknak kell produktívan megoldást keresni a problémákra, és a dinamikusan fejlődő igények valós támogatására.Ebbe bele tartozik, mint alap, a kihelyeztet eszközök naprakészen tartása. Tehát, elméletileg nem kellene a falhasználónak semmilyen plusz eszközt vásárolnia, üzembe helyeznie.

  • #19482368

    törölt tag

    válasz devast #22 üzenetére

    Pont ez a probléma, hogy csak biztonság érzet van, és nincs biztonság. Ami se a felhasználónak, se a szolgáltatónak hosszú távon nem jó megoldás. Épp ellenkezően, pont mint szolgáltató kellene ezekre kiemelt hangsúlyt fektetni, főleg hogy tökéletesen tisztában van, a mai veszélyekkel, támadási technikákkal, visszaélésekkel. Ezért is érdekes a szolgáltatók hozzá állása biztonság téren. Ami a legcsúnyább, pont azokon az ügyfeleken csattan le, akik valójában segítségre szorulnak, És ahelyett hogy valós megoldások születnének, inkább a megvezetés, terelés megy. Ez egyáltalán nem jó irány, előbb vagy utóbb ki fog borulni a bili. Ami lehet, pont a szolgáltatók egyik legérzékenyebb pontját fogja érinteni. De miért kell megvárni, miért nem lehet megelőzni, vagy legalább minden feltételt biztosítani ahhoz, hogy csökkenteni lehessen, a visszaéléseket.

    [ Szerkesztve ]

  • #19482368

    törölt tag

    válasz devast #27 üzenetére

    - Mert gondolom igencsak költséges ilyen eszközöket naprakészen tartani,

    Ok, ezt megértem, de akkor ennek a költségét be kell kalkulálni. És biztos vagyok benne hogy bele is van kalkulálva. Hiszen elég vastagon tud fogni az a bizonyos ceruza.

    - Épeszű ember nem használ konzumer szolgáltatói eszközöket,

    Ez picit durva, azokkal a felhasználókkal szemben, akik megbíznak a szolgáltatók által biztosított eszközökben. De ennek van egy olyan része, hogy ha a felhasználónak nem felel meg a szolgáltató által biztosított eszköz, lehetősége ugyan van saját eszköz beüzemelésére, de abban a pillanatban a szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. Ez egyáltalán nem tisztességes megoldás, az előfizetőkkel szemben, olyan aspektusból, hogy hiába vesz magának eszközt, és helyezi, vagy helyezteti üzembe. Minimális a különbség biztonság szempontból, a szolgáltatói eszközöktől. Tehát, akárhogy nézem, minden tekintettben az előfizetőnek van ebben kára, problémája. Mert a szolgáltatók mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a felelősség alól mentesüljenek. Én úgy érzem, és szerintem nem vagyok egyedül ha azt mondom ez semmilyen szempontból nem ügyfélközpontú gondolkodás. Meg legyünk őszinték, kapok egy eszközt, ami foglalja a helyet, azért hogy utána vegyek egy ahhoz hasonló eszközt, csak azért, hogy nagyobb legyen a biztonság érzetem, ami nem jelenti azt, hogy biztonságban is vannak az eszközeim, adataim. Szóval, picit olyan szaga van, szigorúan felhasználói szempontból, melyik ujjamat harapjam. Ha komolyabb eszközben gondolkodik a felhasználó, akkor ismét felmerülnek a kérdések, ki, kik helyezik üzembe. Ki tartja karban. stb... És ha ezt a költséget is beleszámolom mint felhasználó, akkor ott vagyunk pillanatok alatt, hogy többe kerül a leves, mint a hús. És felmerülnek a felhasználói oldalról olyan kérdések, hogy valóban szükségem van rá? Valóban bele tudom szorítani a családi költségvetésbe. És mi van ha... stb.... Tehát közel se olyan egyszerű a probléma megoldása, mint azt gondolnánk.

  • #19482368

    törölt tag

    válasz MasterDeeJay #44 üzenetére

    Az a baj, hogy pont az elsődleges, és egyben az egyik legfontosabb védelmi vonal van mostoha körülmények között kezelve, mint a gyártók, szolgáltatók, felhasználók által. Egy felhasználónak, nem kell érteni hozzá. Ő azért felhasználó, hogy csak használja. ( Tehát felmentése van ) A problémák megoldása a gyártók, üzemeltetők, és az internet szolgáltatók feladata lenne. Valahogy a kialakult helyzetet senki nem akarja magára venni, és produktívan megoldani. Ennek a következménye meg a felhasználókon, előfizetőkön csapódik le. Hiába veszel MikroTik vagy más bővebb beállítási lehetőségekkel bíró eszközt, ha nincs aki beállítsa, felügyelje, karbantartsa. Az internet szolgáltatók részéről ugyan elindult egy centralizált felügyelet, ami sajnos csak részben működik. Valahogy nem akarják követni, az aktuális, személyre szabott igényeket. A lakossági biztonsági megoldások, kevésbé, vagy egyáltalán nem fontosak, a szolgáltatóknak, felhasználók irányába.
    Miközben a dinamikusan fejlődő technológiai megoldások segítségével elég sok biztonsági incidenst lehetne csökkenteni, esetleg megelőzni.

    Probléma orientált megoldások helyett, csak a szar lapátolás van, és a felelősségek aluli kibújás, és az elektronikai hulladékok értékesítése. Amik hamis biztonságot ígérnek, így sok esetben csak biztonság érzet van, és nem biztonság. :(

Új hozzászólás Aktív témák