Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Norb79

    őstag

    válasz Dr. X #17 üzenetére

    Teljesen igazad van. Ha felférne 640 kbytenál több egy ekkora kártyára, akkor már lehetne gyártani 512 gigás micro sd kártyát is. De hát nem lehet! Sőt 256os sincs, de ha lenne, akkor se férne rá egy 100-150 gigás játék.
    #11 ez nekem is megvan otthon, jó játék. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dr. X #17 üzenetére

    Van, akinek 6-7 ezerrel többet simán megérne, ha később el tudnád adni a játékot, pontosabban az accounthoz kötött online ár lehetne ennyivel olcsóbb és mindenki eldönthetné, hogy melyiket preferálja.
    Az online accounthoz kötött játékvásárlással az a fő gond, hogy garantáltan átmeneti jellegű szolgáltatás. Ha lekapcsolják a szervereket, akkor a teljes játékgyűjteményed elveszett.
    Az pedig, hogy mikor kapcsolják le a szervereket, első sorban a szolgáltató üzleti érdekeitől függ. Ha csődbe megy, felvásárolják vagy csak egyszerűen bele akarják kényszeríteni a usereket egy újabb generációba, akkor elérhetetlenné teszik a korábbi tartalmat és ennyi volt.
    A fizikai adathordozó volt eddig a garancia, hogy a játék, amit megvettél a tied és nem csak egy adott ideig elérhető szolgáltatásra fizettél be. A One startjánál is azért volt botrány a kötelező online miatt, mert ezt az alapelvet sértette.
    Ma még keveseket érdekel, de vicces lesz pár évtized múlva, hogy míg a C64 korszak és a régebbi PC és konzol játékok a hardverrel együtt fennmaradnak gyűjtőknél, addig az online vásárlások örökre eltűnnek az éterben.

    Ami a file méretet illeti: ha jól tudom az Xbox dupla rétegű bluray lemezekkel működik, ezek elméleti határa 50GB, míg a switch-re pl. a NBA 2K19 játék 31GB, tehát nincs olyan drámai különbség a két rendszer között.

    [ Szerkesztve ]

  • htc07

    addikt

    válasz Dr. X #41 üzenetére

    főleg hogy egy 0day játék is több gigát updatel első indítás előtt manapság, én is kiállok a lemezmentesség mellett.

    vagy ha nagyon muszáj valami fizikai proof of purchase a játékhoz, akkor legyen chipkártya, mint azt említették korábban, a DVB-T-nél is bevált.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dr. X #41 üzenetére

    A számaid elég érdekesen alakulnak: az elején 6-7ezer forint különbségről beszéltél, aztán ez felment 10ezerre, ebből lett a végén 50-100% árkülönbség.
    Ehhez képest az árazás nem elméleti probléma, van rá élő példa: az xbox játékok ára 60USD, a nintendo switch játékoké tök ugyanennyi sd kártyával együtt, azaz a rendszer az sd kártya árával is fenntartható. Tehát nem úgy merül fel a kérdés, hogy fizetnél-e többet az sd kártyáért, hanem hogy hajlandó-e az MS elengedni a fizikai adathordozó árát, ha online vásárolod meg a játékot.

    Egy sd kártya olvasási sebessége 400MB/s, de ezek tényleg drága, kamerákba való kártyák. Viszont a technológia fejlődésével a drágább csúcskártyák árazása lecsorog az alsó szegmensbe. A 7200-as HDD-k maximális olvasási sebessége kb. 160MB/s ennél gyorsabbat max raidből tudsz kihozni, az eddigi sd kártya trendeket nézve pedig ezt idővel simán hozzák majd az olcsóbb kártyák is.
    Ettől függetlenül az adathordozó sebességének semmi köze a játék futási sebességéhez. SD-ről ugyanúgy lehet akármilyen belső tárolóra telepíteni a játékot, mintha letöltenéd.

    "Szervereket meg nem kapcsolnak le, hogy ne tudj digitálisan vett játékkal játszani, mert akkor az egész Liveot kapcsolnák le."

    És mi garantálja, hogy idővel nem kapcsolják le a teljes Live-ot? Az MS simán dönthet úgy pár évtizedes távlatban, hogy felhagy a konzol szegmenssel és kaszálja az xbox projectet. Vagy csak a régebbi generációs xbox játékok támogatását szüntetik be, hogy rákényszerítsenek a "remastered 8K VR" verzió megvásárlására. A lényeg, hogy amiért fizetsz, azt nem birtoklod, csak korlátozott ideig használhatod. Ezzel nincs is gond, amíg van rá alternatíva, hogy megvedd a játékot fizikai adathordozón is.

  • M107

    addikt

    válasz Dr. X #66 üzenetére

    :R

    "Ennyi erővel ne vegyél senkit az iTuneson"

    Elnézést, de ez nem semmit akart lenni.
    S nem kötekedésképpen írtam.
    Még egyszer elnézést.

    [ Szerkesztve ]

    A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

  • dabadab

    titán

    válasz Dr. X #66 üzenetére

    "Ne hasonlíts már egy bukott szolgáltatást egy kb. 100 milliós közösséghez!"

    Teljesen mindegy, ha az MS-nél arra jutnak, hogy ki akarják kapcsolni, akkor simán kikapcsolják.

    "A Sony meg egy játék multiplayer szervereit kapcsolta le, ami természetes. Ha nem játszanak egy játékkal multijával, akkor lekapcsolják"

    Miért lenne ez természetes? A szerver üzemeltetési költségei nagyjából a játékosok számával arányosak, szóval a Gravity Rush 2 szerverének a lelövésével éves szinten nagyságrendileg 30 dollárt takarítottak meg, az meg nagyjából semmi.

    "15 éve van Live. Hallasz olyat, hogy bezárják? Nem. Akkor újabb 15öt kihúz."

    Vagy nagyon fiatal vagy nagyon naív vagy, ha szerinted így mennek a dolgok.

    (#71) Toth.a2: szerzői jogokról van szó, vagyis szellemi termékekről, persze, hogy nem lehet úgy kezelni, mint egy tárgyat, nem is arról beszélek

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz Dr. X #66 üzenetére

    Egy 100+ milliós szolgáltatást nem fognak lekapcsolni, de egy egykor 100+ millióst simán.

    Egyébként honnan jön ez a 100+ milliós live tábor?

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

Új hozzászólás Aktív témák