Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Uzi74

    senior tag

    A villanyautózás szerintem ott tart, ha a családban több autó is van, abból elég ha egy nem elektromos - a hosszú utakra vagy ha vontatni kell nagyobb tömeget.
    Amennyiben a családban egy autó van, nagyobb akkus phev a legjobb választás.
    A mindennnapi 50 km rohangálásra már a legkisebb akkus BEV is bőven elég. Sokszor úgy érzem feleslegesen nagy az akku az autómban, mert az igazán hosszú utakra úgyis a benzinest viszem (400 km+) - 700 km-en 2-2,5 órával gyorsabb mint egy BEV. Amennyiben a nagyobb töltési sebesség általános lesz, csökkenhet ez a különbség - de a rizikó hogy nem lesz szabad gyorstöltő még megmarad..
    Adózási megfontolások és a jó gyorsulás szerintem is nagyobb súllyal esik a latba a vásárlóknál mint a környezettudatosság. (de végülis mindegy, lényeg hogy növekszik a számuk)

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #29 üzenetére

    Elmész ügyfelhez, nem feltételen van gyaloglási távolságra töltő az irdodához - ha van is általában AC töltő, ami 3-4- óra alatt max félig tölti fel mire indulnál haza...

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Az új autók kétharmada céges vásárlás, ezért nagyon is releváns az üzleti használat. Ha az átlag megengedhet magának 10m-es új autót, akkor persze tévedek :)

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #33 üzenetére

    Ismerek olyat, aki cégautóval 80%-ban elektromosan jár. Több cég támogatja az otthoni töltést is. A probléma ott van, ha csak korlátlan benzinkártyát adnak az autó mellé, akkor nem érdekelt otthon tölteni - de ez nem a phev-k hibája.(tudom volt felmérés, hogy nem volt általános a sok töltés, nem véletlenül kell majd a valós fogyasztást rögzíteni az EU-ban az autóknak a jövőben, hogy ez kiküszöbölhető legyen). Én csak annyit állítok, hogy egy phev-t lehet környezettudatosan is mozgatni - elektromos autóval, ha nincs mellette másik - sokszor komoly tervezésre és türelemre van szükség, még Németországban is vannak fehér foltok (pl A94, alig van gyorstöltő)
    És speciel a rokonok szerintem rámunnának, míg a nettó 84 KWh-s akkum feltöltöm náluk 16A/230V/1 fázison :)

    [ Szerkesztve ]

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Lehetne filozifálni sokáid a dologról, akit én ismerek és meg tudja venni újonnan villanyautót, annak nem 1 autó van a csalában, van mellette ICE vagy PHEV is (1 kivétellel, de ott is sok évig volt a model S mellett egy diesel BMW, majd jött model 3 - de anyóséktól el lehet kérni egy kombi toyotát nyaralásra) Aki néhanapján külföldre is megy nyaralni, síelni, ritkán vállalja be a kényelmetlenségeket - a bizonytalanságot és a megnövekedett utazási időt (meg a pszichés hatást, egyrészt hogy mindenki elmegy melletted, másrészt te leszel a hibás, ha sír a gyerek :) ). Lehet mondani, hogy egy hétre lehetne akár bérelni is, de nem sokan választják azt az utat.
    Ez fejlődhet a töltőhálózat fejlődésével, de jelenleg inkább rosszabb lesz a helyzet - gyorsabban nő az eautók száma mint a gyorstöltőké - tapasztalatből mondom jobban tele vannak, mint előtte (a városi AC-kra es kifejezettem igaz). Igaz egy EQS-el már talán bevállalnék nagyobb távokat is akár 1 töltéssel.
    Egyetlen autónak viszon sok esetben látok phev-t. Céges esetben szimlán nem benzinkártyát kellene mellé adni, hanem valahány KWh jóváírást havonta és máris más lenne a mix. Belvárosokban csak elektromos üzemmód zóna is kijelölhető lenne. Privát esetben meg eleve olcsóbb töltögetni és úgy közlekedni (főleg az újabbak, amik közel 100 km-et elmennek - tényleg ritkán kellene benzinmotorrral menniük) 1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #42 üzenetére

    "Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé." Neki mernél vágni Horvátországnak családostul elektromosan nyaralási csúcsidőben vagy karácsonykor vagy egyéb frekventált időszakban bevállalnál egy München-Budapestet? (bízva, hogy pl. St. Valentin nincs fullon?)
    "Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon." - hosszú távra csak olyan HPC
    töltőket tervezel, ahol több mint egy 150KW+-os CCS van egymás mellett, nehogy lyukra fuss - mennyi ionity vagy nagyobb töltőpark is nyílt mostanában Mo-on?
    "Kwh jóváírás. Mint a mesében" tudok céget, ahol céges phev mellé jár átalányban valamennyi
    "Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint." az emberek pénzügyi megfontolások, kényelem, teljesítmény alapján fognak venni mindig is (nagy átlagban le****ják a környezetvédelmet, ha nekik is fel kellene áldozniuk valamit). Pénzügyi paramétereket tudod befolyásolni, árakkal-ösztönzőkkel-adókkal - meg jó termékekkel.
    "Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat." - ABRP-vel ha játszadozol kicsit, a tervezés sok célpontra 130 kmh alá jön ki optimálisan , főleg télen.. (autótól-célponttól függő) Személy szerint az ABRP-t szoktam futtatni menet közben, össze tudod vetni a SOC-t és a becsült SOC-t és feljebb vagy lejjebb állítani a tempomatot ennek függvényében. A másik téma, kérdezd meg a feleséged melyik autóval akar menni, ha 2-3 órával tovább tart az út, aztán meglátod mennyire mese :)
    "100km-t" - w206 c-klasse jön, x5 hibrid már kapható... - azok igaz nem is 13KWh-s akksik
    "Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással?" - ha elég drága a benzin fogják töltögeti, németek csak idén 10c-el növelik az adót és ez a tendencia - szvsz. az emberek tartósan szinte csak a pénzzel motiválhatók lustaság ellen
    "10-20" - akkorra várhatóan az átlagos akkukapacitás és/vagy a töltési sebesség-hálózat elég lesz, hogy valóban egyedüli autó legyen. (150-200KWh), szvsz jelenleg még nem tartunk ott.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #47 üzenetére

    "Neki mernék természetesen." - kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba. Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből, kettő meg szinte sehol. Ha minden jól menne is legalább 2 óra+ töltési idővel kellene számolni - és reménykedni nincs más eautós a környékeden...
    "Miért tartana 2-3 órával tovább" - München-Budapest távon 680 Km ekkkora különbséget szoktam mérni, 120-130Kwh-t kell töltenem útközben, csak a töltési idő közel 2 óra (3 megállással, 2-vel hosszabban kell) - 8 óra alá még nem sikerült hozni, télen 8,5. (iPace) És szerencsémre St Valentin nem volt tele sosem, annak ellenére, hogy a superchargerre már sokszor várnak és teslások is átjönnek az ionity-ra. Ez szabadságolások kezdetén csak rosszabb, néztem a foglaltságát az appban.
    Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..
    Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
    "Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg." ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
    " Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni." autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #50 üzenetére

    "Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan" - Az gyártanak amire igény van, kinek luxus gyártani? Itt az élettartam alatti kibocsátásokról beszéltünk PHEV alatt, milyen arányban lesz a különböző módokban használva - globálisan ez a lényeg, nem? Vegyen inkább ICE-t mint PHEV-t azt mondod tök mindegy? (talán nézegesd spritmonitor.de- n a testvérmodelleket)
    "50 kWh is megfelel a célnak." - ha van szabad jobb mint a semmi. Mégis, mi a fájdalomküszübüd, hány órával hosszabb utat tolerálnál még?
    "Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el." - nem sok embert ismerek, aki az autópályaparkolók nagy kedvelője, miért állnának meg gyakrabban, 2-3 óra annyira extrém hosszú?
    "Meg hogy be kell tartania a szabályokat." - sorry, elfelejtettem mindenki milyen szabálykövető állampolgár, különösen az újautóvásárlók, 140 fel sem merül senkiben..
    "Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni." hol hallottál sírást? Csak azt mondtam, hogy a másik autó kulcsát rakom el, ha nagyobb távra megyek, - mert nem sok racionális érv van amellett, hogy akkor is az elektromost vigyem.
    Szerintem neked azzal van probémád, hogy megértsd, mindenki máshogy árazza be a saját idejét. Valakinek nem fér bele + 2-3 óra, valakinek meg igen. Meg a célközönség szerinted tényleg nem jár külföldre, vagy csak pár évente ritkán? (vagy inkább repüljön, mert túl sokáig tartana eautóval?)
    Ebből mind az követketik, amit az elejétől mondok - és mindekinél ezt látom a gyakorlatban - --egy bizonyos jövedelmi szint fölött eleve több autó van a családban,
    -több autó esetén az egyik legyen BEV egy ICE/PHEV maradjon meg, akkor jársz a legjobban - megfelő eszközt a megfelelő célra - rövid utakra legyen a BEV felülreprezentálva.
    -Erre te azt mondod legyen csak BEV - én azt mondom azzal van egy sor kompromisszum jelenleg (ezt te is elismered, csak bevállalod )
    "Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni." - mint fent írtam a spritmonitor.de-n ha megnézed, érdekes módon a hibridek kevesebbet fogyasztanak mint a nem phev társaik, szóval nagy átlagban meg tudod mondani hogy fogják használni. Aki nem akarná töltögetni miért venné magánemberként az drágább phev-t?
    "Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások." - üdv a valóságban, a most divatos emeltebb-suv szerű családi méretű autók ennyit esznek pályán (már a megadott wltp is > 20, Etron, eqc, ipace.). [link] Nekem és ismerősöknem is ez szokott lenni, nem katalógusadatokról beszélek.
    Kisebb autók, kisebb légellenállással, gyengébb motorral, idealis időjárással lehetnek 20 körül, de inkább 25 a tipikus

Új hozzászólás Aktív témák