Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
A villanyautózás szerintem ott tart, ha a családban több autó is van, abból elég ha egy nem elektromos - a hosszú utakra vagy ha vontatni kell nagyobb tömeget.
Amennyiben a családban egy autó van, nagyobb akkus phev a legjobb választás.
A mindennnapi 50 km rohangálásra már a legkisebb akkus BEV is bőven elég. Sokszor úgy érzem feleslegesen nagy az akku az autómban, mert az igazán hosszú utakra úgyis a benzinest viszem (400 km+) - 700 km-en 2-2,5 órával gyorsabb mint egy BEV. Amennyiben a nagyobb töltési sebesség általános lesz, csökkenhet ez a különbség - de a rizikó hogy nem lesz szabad gyorstöltő még megmarad..
Adózási megfontolások és a jó gyorsulás szerintem is nagyobb súllyal esik a latba a vásárlóknál mint a környezettudatosság. (de végülis mindegy, lényeg hogy növekszik a számuk) -
Uzi74
senior tag
Ismerek olyat, aki cégautóval 80%-ban elektromosan jár. Több cég támogatja az otthoni töltést is. A probléma ott van, ha csak korlátlan benzinkártyát adnak az autó mellé, akkor nem érdekelt otthon tölteni - de ez nem a phev-k hibája.(tudom volt felmérés, hogy nem volt általános a sok töltés, nem véletlenül kell majd a valós fogyasztást rögzíteni az EU-ban az autóknak a jövőben, hogy ez kiküszöbölhető legyen). Én csak annyit állítok, hogy egy phev-t lehet környezettudatosan is mozgatni - elektromos autóval, ha nincs mellette másik - sokszor komoly tervezésre és türelemre van szükség, még Németországban is vannak fehér foltok (pl A94, alig van gyorstöltő)
És speciel a rokonok szerintem rámunnának, míg a nettó 84 KWh-s akkum feltöltöm náluk 16A/230V/1 fázison[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Lehetne filozifálni sokáid a dologról, akit én ismerek és meg tudja venni újonnan villanyautót, annak nem 1 autó van a csalában, van mellette ICE vagy PHEV is (1 kivétellel, de ott is sok évig volt a model S mellett egy diesel BMW, majd jött model 3 - de anyóséktól el lehet kérni egy kombi toyotát nyaralásra) Aki néhanapján külföldre is megy nyaralni, síelni, ritkán vállalja be a kényelmetlenségeket - a bizonytalanságot és a megnövekedett utazási időt (meg a pszichés hatást, egyrészt hogy mindenki elmegy melletted, másrészt te leszel a hibás, ha sír a gyerek ). Lehet mondani, hogy egy hétre lehetne akár bérelni is, de nem sokan választják azt az utat.
Ez fejlődhet a töltőhálózat fejlődésével, de jelenleg inkább rosszabb lesz a helyzet - gyorsabban nő az eautók száma mint a gyorstöltőké - tapasztalatből mondom jobban tele vannak, mint előtte (a városi AC-kra es kifejezettem igaz). Igaz egy EQS-el már talán bevállalnék nagyobb távokat is akár 1 töltéssel.
Egyetlen autónak viszon sok esetben látok phev-t. Céges esetben szimlán nem benzinkártyát kellene mellé adni, hanem valahány KWh jóváírást havonta és máris más lenne a mix. Belvárosokban csak elektromos üzemmód zóna is kijelölhető lenne. Privát esetben meg eleve olcsóbb töltögetni és úgy közlekedni (főleg az újabbak, amik közel 100 km-et elmennek - tényleg ritkán kellene benzinmotorrral menniük) 1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE. -
Uzi74
senior tag
"Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé." Neki mernél vágni Horvátországnak családostul elektromosan nyaralási csúcsidőben vagy karácsonykor vagy egyéb frekventált időszakban bevállalnál egy München-Budapestet? (bízva, hogy pl. St. Valentin nincs fullon?)
"Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon." - hosszú távra csak olyan HPC
töltőket tervezel, ahol több mint egy 150KW+-os CCS van egymás mellett, nehogy lyukra fuss - mennyi ionity vagy nagyobb töltőpark is nyílt mostanában Mo-on?
"Kwh jóváírás. Mint a mesében" tudok céget, ahol céges phev mellé jár átalányban valamennyi
"Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint." az emberek pénzügyi megfontolások, kényelem, teljesítmény alapján fognak venni mindig is (nagy átlagban le****ják a környezetvédelmet, ha nekik is fel kellene áldozniuk valamit). Pénzügyi paramétereket tudod befolyásolni, árakkal-ösztönzőkkel-adókkal - meg jó termékekkel.
"Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat." - ABRP-vel ha játszadozol kicsit, a tervezés sok célpontra 130 kmh alá jön ki optimálisan , főleg télen.. (autótól-célponttól függő) Személy szerint az ABRP-t szoktam futtatni menet közben, össze tudod vetni a SOC-t és a becsült SOC-t és feljebb vagy lejjebb állítani a tempomatot ennek függvényében. A másik téma, kérdezd meg a feleséged melyik autóval akar menni, ha 2-3 órával tovább tart az út, aztán meglátod mennyire mese
"100km-t" - w206 c-klasse jön, x5 hibrid már kapható... - azok igaz nem is 13KWh-s akksik
"Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással?" - ha elég drága a benzin fogják töltögeti, németek csak idén 10c-el növelik az adót és ez a tendencia - szvsz. az emberek tartósan szinte csak a pénzzel motiválhatók lustaság ellen
"10-20" - akkorra várhatóan az átlagos akkukapacitás és/vagy a töltési sebesség-hálózat elég lesz, hogy valóban egyedüli autó legyen. (150-200KWh), szvsz jelenleg még nem tartunk ott. -
Uzi74
senior tag
"Neki mernék természetesen." - kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba. Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből, kettő meg szinte sehol. Ha minden jól menne is legalább 2 óra+ töltési idővel kellene számolni - és reménykedni nincs más eautós a környékeden...
"Miért tartana 2-3 órával tovább" - München-Budapest távon 680 Km ekkkora különbséget szoktam mérni, 120-130Kwh-t kell töltenem útközben, csak a töltési idő közel 2 óra (3 megállással, 2-vel hosszabban kell) - 8 óra alá még nem sikerült hozni, télen 8,5. (iPace) És szerencsémre St Valentin nem volt tele sosem, annak ellenére, hogy a superchargerre már sokszor várnak és teslások is átjönnek az ionity-ra. Ez szabadságolások kezdetén csak rosszabb, néztem a foglaltságát az appban.
Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..
Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
"Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg." ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
" Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni." autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért. -
Uzi74
senior tag
"Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan" - Az gyártanak amire igény van, kinek luxus gyártani? Itt az élettartam alatti kibocsátásokról beszéltünk PHEV alatt, milyen arányban lesz a különböző módokban használva - globálisan ez a lényeg, nem? Vegyen inkább ICE-t mint PHEV-t azt mondod tök mindegy? (talán nézegesd spritmonitor.de- n a testvérmodelleket)
"50 kWh is megfelel a célnak." - ha van szabad jobb mint a semmi. Mégis, mi a fájdalomküszübüd, hány órával hosszabb utat tolerálnál még?
"Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el." - nem sok embert ismerek, aki az autópályaparkolók nagy kedvelője, miért állnának meg gyakrabban, 2-3 óra annyira extrém hosszú?
"Meg hogy be kell tartania a szabályokat." - sorry, elfelejtettem mindenki milyen szabálykövető állampolgár, különösen az újautóvásárlók, 140 fel sem merül senkiben..
"Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni." hol hallottál sírást? Csak azt mondtam, hogy a másik autó kulcsát rakom el, ha nagyobb távra megyek, - mert nem sok racionális érv van amellett, hogy akkor is az elektromost vigyem.
Szerintem neked azzal van probémád, hogy megértsd, mindenki máshogy árazza be a saját idejét. Valakinek nem fér bele + 2-3 óra, valakinek meg igen. Meg a célközönség szerinted tényleg nem jár külföldre, vagy csak pár évente ritkán? (vagy inkább repüljön, mert túl sokáig tartana eautóval?)
Ebből mind az követketik, amit az elejétől mondok - és mindekinél ezt látom a gyakorlatban - --egy bizonyos jövedelmi szint fölött eleve több autó van a családban,
-több autó esetén az egyik legyen BEV egy ICE/PHEV maradjon meg, akkor jársz a legjobban - megfelő eszközt a megfelelő célra - rövid utakra legyen a BEV felülreprezentálva.
-Erre te azt mondod legyen csak BEV - én azt mondom azzal van egy sor kompromisszum jelenleg (ezt te is elismered, csak bevállalod )
"Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni." - mint fent írtam a spritmonitor.de-n ha megnézed, érdekes módon a hibridek kevesebbet fogyasztanak mint a nem phev társaik, szóval nagy átlagban meg tudod mondani hogy fogják használni. Aki nem akarná töltögetni miért venné magánemberként az drágább phev-t?
"Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások." - üdv a valóságban, a most divatos emeltebb-suv szerű családi méretű autók ennyit esznek pályán (már a megadott wltp is > 20, Etron, eqc, ipace.). [link] Nekem és ismerősöknem is ez szokott lenni, nem katalógusadatokról beszélek.
Kisebb autók, kisebb légellenállással, gyengébb motorral, idealis időjárással lehetnek 20 körül, de inkább 25 a tipikus
Új hozzászólás Aktív témák
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.