- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- HBO Max & OD topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Muerte68
addikt
Egy jól felépített rendszer egy kitöltetlen résbe(mivel a sony nem veszi komolyan az Apsc-t)ráadásul egy olyan dizájnal felépítéssel kezelhetőséggel ami most népszerű.
Akinek kicsi a m4/3-de a ff nagy annak ideális rendszer hobbi és profi szinten is.
Bár volt aki szerint Fuji-t csak az használ akinek ingyen adja a cég reklámbólLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
PuMbA
titán
-
Mercutio_
félisten
Ha képileg ugyanazt a végeredményt akarod kapni, akkor szorozni kell az f értéket FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt.
Szóval szerinted azért lesz kisebb a DoF, mert 2x annyi fény kerül a szenzorra és ha 3x több fény kerülne, még kisebb lenne a DoF?) és az hogy van, hogy azonos rekesz mellett fele akkora záridőnél nem lesz kisebb a DoF, csak sötétebb a kép? nem inkább a szenzorméret következménye adott látószög és tárgytávolság mellett? (egy gondolatkísérlet: ha ugyanazt az obit FF után azonos rekeszértékkel adapterrel felteszem egy m4/3 vázra mennyi fényt bocsájt a szenzorra? És mégis miért változik a DoF? )
Képileg a DoF-tól eltekintve nem lesz semmi különbség egy 300-as obival m4/3-ad vázon és egy 600-as obival FF vázon készült kép között, mivel az elkészült kép azonos látószöget fog adni. Az, hogy van, aki a pengevékony DoF-ra recskázik, és képtelen elvonatkoztatni ettől ezen nem változtat.
Ráadásul a példaként hozott objektívekre jellemző tipikus tele-témáknál (pl. vadfotó) cseszheted a kis DoF-ot, ha amiatt nem fér bele minden az élességi síkba, vagy épp attól még egy F4-es obi esetén szemben egy m4/3 F2.8-cal, már bemozdul a téma, ami f2.8-nál még nembtw nem kell YT videókat nézegetnem, én használom a felszerelésem
hibavissza: Az f-érték egy arányszám, amit nyilván te is ismersz, és az adott objektívre jellemző, innentől mi is a sületlenség?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
hind
csendes tag
-
PuMbA
titán
Amit még akartam leírni, hogy sportfotóban pedig igen nagy jelentősége van ennek a DoF különbségnek és azért nem szaladgálnak m4/3-as gépekkel, mert ha például strandröplabdát fotózol a pálya mellől ~70mm-en és befókuszálsz a pálya közepére, akkor FF - f/2.8 kombó a minimum, különben tök jól fogod látni, hogy valaki a közönségben hogy vakargatja a fejét, azaz nem lesz téma szeparációd. Ha nem kéne több kilós objektíveket cipelniük ezeknek az embereknek, akkor nem cipelnének, de sajnos kell.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Mégegyszer: Nem minden célra/körülmény esetén van értelme a kis DoF-nak. Ahol a téma/körülmények ezt nem indokolják, ott a fényerő (és az abból adódó rövidebb záridő) lehet fontosabb. Minden ilyen esetben "képileg" is azonos fotót kapunk, vagy a kép tartalma szempontjából a "többlet"-DoF-nak nincs jelentősége.
Pixelkukkolást hagyjuk meg a plakátragasztóknak és a fotelfotósoknak 4K TV-n és monitoron nézve szvsz a mai szenzorok már bőven jók.
Amúgy tippre elég kevés az olyan amatőr/fél-pro fotós, akinek a felszerelése (kisebb szenzora) a szűk keresztmetszet
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Tin_Shield
őstag
Mert megváltozik a tárgytávolság. Ettől az egy(!) dologtól függ a DOF amikor két rendszert hasonlítasz össze. Egy 50 f1.8 nyitva ugyanakkora DOF-ot ad minden szenzorméreten, a képkivágás lesz más. Ugyanakkora képkivágáshoz viszont más tárgytávolság/gyújtótávolság tartozik rendszertől függően, így a DOF is változik.
-
Mercutio_
félisten
Értelmezni is tudni kell a videót.
Az csak annyit mond, hogy DoF-ban és látószögben azonos a kettő, de ettől még az mFT obi f4-es és annak megfelelő záridőt fog dobni a váz (és megfelelő lesz az expo) vagy másként, egy 600/f8-as obi FF vázon ugyan azonos DoF-ot fog eredményezni, de vagy kétszer hosszabb záridő fog hozzá tartozni, vagy azonos záridő mellett kétszer akkora ISO.
De ez a képletből is evidens, hisz a rekesz-záridő-ISO kapcsolata nem szerzor-függőEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
nagyúr
Sportfotóban egyáltalán nem általános dolog a pengevékony DOF. Most megnéztem a sportágban mi a megszokott, de semmi különös. Vagy nagyteléznek és az eleve keveset mutat a háttérből még alig elmosva is, vagy az általad említett 70mm körül csak közvetlenül a pálya széléről fotóznak. De itt is ökölszabály, hogy helyezkedni tudni kell, hogy a háttér ne legyen zavaró.
Az a baj, hogy sokan a pengevékony mélységélességet a lábmunka pótlására használják, ha zavaró vagy unalmas a háttér, hát mossuk el amennyire lehet, az majd megold mindent. Ha meg nincs szabad mozgásod a sporteseményen (mert nem sajtófotósként vagy ott), akkor meg csak ülj a fenekeden és a mérkőzést néz, ne a fotózással foglalkozz.
-
nagyúr
Nemrég néztem meg a Máté Bence kiállítást. Azért elég jól elboldogul a srác m4/3-al. Bár ő biztos nem profi a te értelmezésed szerint azzal a vacak pármillió képpel, amit ellőtt eddig a rendszerrel. Megmondom őszintén, nem láttam a problémát a doffal a kiállított képein...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
zsiga_667
tag
Ha azt az angol idézetet lefordítod magadban magyarra és átgondolod hogy mit is jelent valójában ez a szépséges marketing-bullshit körmondat, akkor rá fogsz jönni hogy mire meg kiknek van ez a gép.
Nem véletlenül nem szerepel benne pl. a quality szó. Nem akar a középformátumú stúdiógépek konkurenciája lenni.
Ez egy riportergép. Arra van kitalálva, hogy bármilyen körülmények közt meglegyen vele a kép bármiről, olyan minőségben ami egy újság címlapjára elég jó. Akkor is, ha homokvihar van és a lövészárokban hasalsz vele; meg akkor is amikor a napellenzőről pattan le a könnygázgránát a hong-kongi esőben. -
aginor
addikt
Pont emiatt ennyi (és még így is csak 14fps a sorozatsebessége), de az FF gépek többsége már 30-50mpx-en szaladgál, ha jól sejtem, (bár nem igazán követem azt a részét az iparnak) és ilyenkor már jóval több adatot kell mozgatni, ami okozhat problémákat.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
Valószínűleg a gyors kiolvasás ilyen célra előnyösebb, mint a nagyobb felbontás, ezért ennyi az annyi mindenhol. Ugyanakkor ezekből melyik tudja az oly 60fps-ét? Tippre csak az A9-ből nézem ki, a többit megfoghatja a tükör.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
Ez nem igaz, mivel a sajtóanyag egyszeri fókusz esetén adja meg a 60fps-t, annyi benne a trükk, hogy élességet természetesen csak az első képnél állít, folyamatos fókusz az alacsonyabb, talán 18fps, de ebben nem vagyok biztos.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/