Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
Na ja. Majd nem bootol a kocsi, ha nyári gumi van rajta 7°C-nál hidegebb időben, vagy feljelent a rendőrségen, ha a profilmélység a megengedett minimálisnak csak a 150%-a.
Viccet félretéve, nem akkora baromság ez, mint amilyennek elsőre tűnik. A cikk címe láttán nekem is elborult az agyam, de az például nem hülyeség, ha figyelmeztet a nyomáscsökkenésre - az ugyebár nem csak a tapadás/kopás, hanem a fogyasztás szempontjából is hátrányos. Szóval az ötlet nem rossz, de amennyibe kerülni fog, annyiért szerintem legalább 2-3 hülyegumi szettet is lehet majd venni, talán téliből és nyáriból külön-külön is. Dubajban mondjuk a Lambóra meg a Ferrarira éppenséggel meg tudják majd venni...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
"Nemregiben taxizom haza kisfiam a bolcsodebol es jon szembe egy Ford Ka, ugy imbolygott a karosszeriaja, mintha folduton csapatna a sofor. Amikor elmentunk egymas mellett lattam, hogy a bal elso gumi meg felnin levo foszlanyai fustolnek, a felni a katyukban sokszogge alakult es hanyja a szikrakat"
Valószínűleg nem ezer km-eket tett meg úgy, csak mondjuk el akart vele érni hazáig, vagy az első szervizig. Lehet, hogy "csak" 2-300 métert tett meg úgy (persze az se kevés), és minden bizonnyal nem volt életveszélyes. Ha amúgy egy forgalmas felüljáró tetején kapott volna defektet mondjuk egy jó nagy kátyú miatt, akkor mit kellett volna csinálnia? Hirtelen satufék és megállni az út közepén?
#21: Nem kell feleslegesen túlzásba esni. Mondjuk ezt az el nem elindulós dolgot én is felvetettem, de azért lenne pár hátulütője. Tegyük fel, hogy pont akkor romlik el a szenzor, amikor nagyon kellene a kocsi (vagy akár menet közben, autópályán), akár még élet is múlhatna rajta. Ne lehessen elindítani, mert az a biztos? Na ne má' ...
Szerintem balesetek elég ritkán vannak kopott gumi, rossz műszaki állapot miatt. Az elsőbbség nem megadása, piroson áthajtás, szabálytalan előzés, gyorshajtás, részegen vezetés tipikusan nem a kis profilmélység vagy a kopott féktárcsák miatt vannak, és pláne nem amiatt, mert van némi korrózió az autó alján (ami a műszakin szintén bukta, akár - egész szigorúan véve - a lejárt elsősegélyes láda is). A jó gumi és a jó fék persze alapfeltétel, a legalapvetőbbek egy kocsin, de szerintem ritkán döntenek azok életről vagy halálról. Ha frontálisan ütközik egy kopott gumijú, rosszul beállított fékű BMW egy kitűnő műszaki állapotú Suzukival, vagy régebbi Forddal vagy Opellel, szerintem ki tudjuk találni, hogy melyik kocsinak halnának meg az utasai, és melyiknek nem.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Autós topik
- GoPro Topic
- LEGO klub
- OLED TV topic
- Hobby rádiós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia