Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    válasz Hieronymus #39 üzenetére

    "...megállapodtak abban, hogy a készüléket kipostázza Nigériába, és a kézhezvételkor kifizetik a készülék ellenértékét...mely ezidáig nem történt meg."

    szóról-szóra. :(

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    válasz KEndre #40 üzenetére

    Jogi Fórumon olvasom ezt a tavalyi történetet:

    Üdvözletem!

    Próbálom röviden összefoglalni a velem történteket:
    Olx.hu-n hirdettem egy digitális kamerát, amire jött egy külföldi vevő, először lengyelül beszélt, majd miután én angolul válaszoltam ő is átváltott, de feltételeztem hogy lengyel. Euróban kért árajánlatot, mondtam 130, ő mondta hogy szállítással együtt 200-ért elviszi, de nem neki kell hanem az unokatesójának Nigériába. Ekkor még nem gyanakodtam, főleg mert rá egy napra kaptam egy teljesen hitelesnek tűnő levelet a HSBC Bankttól hogy a 200 Eurót elutalták a számlámra, ám csak akkor lesz ténylegesen az enyém, ha a csomagot elpostázom és a csomagazonosítót elküldöm a Banknak.
    Elküldtem a csomagot, a Banknak elküldtem az adatokat, ők pedig írták hogy megy a pénz. Úgy gondoltam hogy következő nap már a számlámon az összeg és mindenki boldog lesz. Következő reggel kaptam egy e-mailt a vevőtől hogy a 200 Euro helyett 340 Eurot vett le a bank a számlájáról és csak akkor kapom meg a pénzt ha elutalom neki a különbözetet 140 Euro-t, de nem is neki, hanem szintén egy unokatesójának Nigériába. Na ekkor lett nagyon gyanús a dolog.
    Elötte is gyanakodtam és rákerestem többször az ő e-mail címére is (helenadras40@gmail.com) és a Bank címére is (wiretransfer.hsbcbank@accountant.com) de egyikre se dobott ki csalást. Ezen a ponton azonban úgy gondoltam hogy eszem ágában sincs előre fizetni, főleg hogy nincs nekem csak úgy 140 Euróm előre. Hosszas kutakodás után kiderült hogy a Bank e-mail címe mögött van egy másik cím, ami az eredeti küldőé lehet (zrichard16@gmail.com), erre a címre pedig már kiadott igen sok csalást.

    A "vevőtől" folyamatosan kaptam az üzeneteket hogy mikor küldöm a pénzt, én pedig miután kiderült a csalás, mondtam neki hogy azonnal küldje vissza az árut vagy fizessen különben a hatóságokhoz fordulok. Azóta nem válaszolt, amiből szintén kiderült hogy csalás volt az egész.

    Sajnálom hogy ilyen hosszúra nyúlt a történetem, de úgy gondoltam minden részlet fontos lehet. A kérdésem az, hogy ilyen nemzetközi internetes csalásokkal lehet a rendőrséghez fordulni és tudok feljelentést tenni, vagy mi lenne a legjobb megoldás? Vannak adataim amikből ki lehet indulni. Rengeteg e-mail, 2 nigériai név is cím plusz valószínűleg Facebookon is megtaláltam az elkövetőt, de ez nem 100%.

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Üdvözlettel,
    F. Zs.

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    válasz Hieronymus #43 üzenetére

    Természetesen valaki itthonról is segíthette az akciót, mert ha belegondolsz, egy magyar nyelvű apróhirdetési oldalon fiókot nyitni, minden magyarul feltett kérdésre válaszolni, nem is olyan egyszerű Nigériából. Még ha nigériai ip-címről is történik az egész tranzakció...

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    válasz föccer #49 üzenetére

    Pontosan. Talán egy órát volt aktív a fiók. Piszok gyorsan ki lett vágva. :C

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

Új hozzászólás Aktív témák