Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Picco

    addikt

    válasz xeon forever #45 üzenetére

    akkor tenyleg idejemult mar a szemeszetre a latogatas :P
    persze nem mindegy hany colos monitorrol beszelunk de azert a ketto kozott durva a kulonbseg szerintem.

    It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

  • #54625216

    törölt tag

    válasz xeon forever #45 üzenetére

    Bármilyen felbontás között lehet látni a különbséget, ha nem teszted hozzá a képernyőméretet és a nézési távolságot.
    Ezért szoktak nettó pixelszám helyett ppd-ről (pixel per degree) beszélni.
    Ha pl. megnézed az nvidia ppd kalkulátorát ki tudod számolni, hogy egy adott felbontású és fizikai méretű displayt milyen közelről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.

    Egy átlagos, egészséges embernek kb. 60ppd a határ, e felé menni felesleges. Ez átlagos érték 20/20 éleslátással számolva, ettől egyes emberek szeme eltérhetnet felfelé és lefelé is, a népesség 1%-a pl. majdnem a dupláját, azaz 120ppd-t is képes megkülönböztetni, de a konzumer termékeket az átlaghoz igazítják.

    Ha 60ppd-t veszünk alapul, akkor egy 50"-os fullHD TV, 2 méterről nézve 62.1ppd. Ugyanezt a TV-t 4K-ban már 90cm-ről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.
    Ha az átlag 2.5 méter "kanapé" távolságról akarod nézni, ahogy a konzol gamerek többsége, a 60ppd-hez 140" azaz 355cm képátlójú 4K TV-t kellene venned.
    De még ha hajlandó vagy is beruházni egy ekkora TV-re, létezik olyan, hogy ideális nézési szög, ami 16:9 képaránynál kb. 45 fok, azaz minél nagyobb a TV-d, annál messzebb kell ülnöd, hogy kényelmesen tudd nézni.

    Fontos, hogy itt kanapé távolságokról beszélünk. Mivel a ppd függ a nézési távolságtól, a 4K számítógép monitorok más megítélés alá esnek, mert íróasztalon, fél méterről nézve egy 32" 4K monitor már csak 54.4ppd.

    A 4K-nak ettől még lehet értelme a konzol gamingben, kb. úgy lehet felfogni, mint a supersampling-et: túlmintavételezed a látványt és hiába nem látod már a pixeleket, attól még a látvány a nagyobb samplingnek köszönhetően szebb, tisztább.
    A kérdés, hogy milyen áron. A 4K-nak sajna annyival nagyobb az erőforrás igénye, hogy a minimális különbség a látványban egyszerűen nem indokolja.
    És itt jön be a Nintendo előnye: ők megengedhetik maguknak, hogy a célközönség valós igényeit vegyék alapul és ne bonyolódjanak farokméregetési versenybe a konkurenciával.
    A Sony nem teheti meg, hogy ha az XBox 4K 60 fps-t igér, akkor ők csakazért is megmaradjanak fullHD-nál, hogy az így megspórolt teljesítmény többlet majd becsszóra a PS5 játékok részletgazdagságában fogják kamatoztatni, mert a célközönség a hardver specekre veri magát (majd később panaszkodik, hogy szarok a játékok).
    A Nintendo-nak nincs ilyen nyűge. Kiadják a konzolt max. fullHD felbontással, persze megy majd a fikaáradat, hogy gyenge hardver, 2020-at írunk b..zmeg, stb. Aztán megjelenik a termék, lesz rá indulásnak Zelda meg Mario, a fanok minden rossz előérzetük ellenére megveszik és jéé, feleslegesen paráztak, mert teljesen jó a képminőség. Később jönnek a kritikák is, hogy megint a Nintendo nyert, mert megtalálta a hardver / képminőség / ár háromszögben az ideális arányt, mintha amúgy józan paraszti ésszel végiggondolva ne lehetett volna előre látni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák