Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #21 üzenetére

    "Így akár 10 évvel korábban is be tud csatlakozni a tudomány, vagy művészet kerekének továbbgörgetésébe. Fogékonyabb, kreatívabb, motiváltabb szakembereket kapna a társadalom, olyanokat akik könnyebben megy a "thinking out of the box", ami különösen fontos."
    vs.
    "Korai tehetség felismerés és tehetség gondozás kellene. Sokkal kisebb súly kellene az általános műveltség fejlesztésére, pontosabban más módszerrel kellene ösztönözni a diákot, hogy olvasson, hallgasson zenét, járjon színházba, múzeumokba. Ne jegyekkel, feleléssel, dolgozatokkal kényszerítsék arra, hogy olvasson el egy könyvet, mert attól inkább megutálja az egészet. Persze ha neki mondjuk valamilyen művészeti ághoz van tehetsége és kötődése akkor az legyen a fókuszban. Legyen egy minimális kötelező anyag és minél több a tehetségéhez, érdeklődési köréhez választott tantárgy."

    Ha szakbarbárt képezünk egész korai szakaszától az oktatásnak, akkor azok hogy "thinking out of the box"-oljanak? Ahhoz kell az is, hogy széles látóköre legyen és tudjon a tudáselemei között kapcsolatot teremteni, felfedezni. Ha egy matekzseninél a többi tárgyat elhanyagoljuk, nota bene az irodalmat is, akkor az mennyire lesz később jó matematikus? Mennyivel garantáltabban lesz az? És mennyivel hamarabb tud betagozódni a matematika életébe és újat felfedezni? Ha ne adj isten harmincévesen megcsömörlik, akkor mire tud majd váltani? Vagy ha már egyetemen rájön, ez nem érdekli, hiába tehetséges benne.

    "Nálunk és sok más országban az oktatás tele van ilyen overkill megoldásokkal. Nem is csoda hogy lelassult a technológiai fejlődés minden tudományágban, mert a gyerekek, diákok legfogékonyabb időszakában teletömik a fejüket felesleges információval."
    Mi az a minimum, amit elvársz mindenkitől, hogy tudja, de azzal már el tudjon indulni specializáció útján, tudja egyáltalán felmérni, mi érdekli?

Új hozzászólás Aktív témák