Keresés

Aktív témák

  • .tnm

    addikt

    válasz KaiotEch #694 üzenetére

    "Nekem pl már a szemem kiszűri, fel sem tűnnek a reklámok, úgy szoktak a kollégák is rám szólni, hogy "nem láttad?!""

    KaiotEch a hsz-ed, csak átkötésnek használom fel, nem feltétlenül Neked válasz.

    Nah és pontosan emiatt halott az egész reklám koncepció hosszabb távon. Az emberek immúnissá válnak, a reklámok még agresszívabbak lesznek. Oh wait, ez nem is a jövő, hanem a múlt. Egyszerűen hosszú távon nem működik az, hogy szolgáltatást, terméket reklám tartson el. Mai Simpsons végén poénkodnak azon, hogy egy éttermet kéne alapítani, ahol reklámok nézéséért kapsz kaját. És a sok reklámkattintgatós oldal után nem is olyan abszurd ötlet. Szóval élvezek valami szolgáltatást, amiért nem fizetek közvetlenül, csak a reklámokat nézem. A reklámoztató kifizet egy csomó pénzt, (reklám készítése, reklám közvetítő sápja, adók stb.) ennek egy töredékét megkapja az, akinek a szolgáltatását élvezem. A reklámoztató persze mindezt annak reményében teszi, hogy ha látom a reklámot, akkor talán azok között leszek, akik talán egyszer majd fizetnek neki egy szolgáltatásért, vagy termékért. Tehát annak a jövendő profitjából előlegezi meg a reklám költségeit. És ez még csak a jobbik eset. Rosszabbik esetben a reklámoztató maga is főleg reklámokból él, és az egész helyzet tovább iterálódik eggyel, azaz még egy kör sáp kerül rá arra amit talán fizetek egyszer valakinek, és amelyből egy töredéknyi eljut ahhoz, ahol "ingyen" fogyasztok. Az én véleményem, hogy ez a helyzet kb. a körbetartozásokkal meg a fedezet nélküli hitelek világára emlékeztet, és be fog bukni. Még akkor is bebukna, ha nem lennének adblock-ok. És szerintem PR cikkek megjelenése is ezzel hozható összefüggésbe, mert amellett, hogy olvadoznak a reklámbevételek, még a nagy médiaszereplőkön az a kényszer is van, hogy kinn vannak a tőzsdén és növekedést kell felmutatniuk.

    Akkor már inkább fizetek azért, amit fogyasztok és közvetlenül annak, aki előállítja. De azért az ár kérdése se mindegy. Biztos megvan a magatok számítási módja, hogy hogyan jött ki a 390 Ft/hó, de ha minden oldal, amit ilyen rendszerességgel nézek csak ennyit kérne, akkor bizony válogatnék, hogy melyiknek fizetek és melyiknél bliccelek adblock-kal.

    Csak kíváncsiságból (aztán persze lehet, hogy ez már túl indiszkrét adat), ha holnaptól a prémium tagság kötelező lenne és mindenki kifizetné a havi 390 Ft-ot, akkor ugyanott lenne a PH, mintha mindenki nézné a reklámokat, vagy előrébb? Azaz br. 390 Ft hoz egy átlag PH user, reklámbevételként, ha nem tiltja a reklámokat? Ha igen, akkor borzasztóan túl vannak árazva már most is a reklámok, szerintem.

    Ha nem, akkor pedig egyszerűen drága a prémium tagság, amit most a kezdeti időkben még meg tudok érteni, de idővel ha többen bevezetik ezt, akkor bizony dönteni lesz kénytelen a legbecsületesebb ember is. Meg szerencsére egy olyan szakmai oldal ez, ahol a szakma átlagfizetései magasabbak a magyar átlagfizetésnél, így kicsit nagyobb a mozgásteretek.

    Talán az lehetne egy hosszútávú megoldás, ha lennének nagy SSO fizetős központok, ahova az ember havi x ezer Ft-ot fizet és utána azok az oldalak, ahova azzal az SSO-val lép be, aszerint kapnak részesedést, hogy melyiket milyen sűrűn nézi meg a user. Így használatarányosabb lenne a rendszer, reklámok se kellenének, akkor is kapna egy oldal pár FT-ot, ha egy user csak havi 1-2 oldalletöltést generál és ezért tuti nem fog havi párszá Ft-ot fizetni.

    Életszerű példával, ez a havi 390 Ft sokkal csábítóbb lenne, ha az sg.hu-n is jelentené a reklámmentességet. És akár havi 3900-at is fizetnék, ha ez azt jelentené, hogy a magyar oldalak többségén (index, origo, 444, 888, hvg, blog.hu, használtautó, ingatlan.com stb. stb. stb.) is reklámmentességet kapnék. Pedig az előbbi felsorolásban szereplő honlapokra csak hébe-hóba szoktam felmenni.
    A legviccesebb, hogy egy ilyen kezdeményezéshez csatlakozó oldalak akár a google, vagy a facebook SSO-ját is használhatnák, ahhoz, hogy az előfizető user-t azonosítsák és ezáltal ne sugározzanak reklámot felé, az egységes reklámmentes rendszer azokon a cégeken (is) alapulna, amelyek épp kisajátították a reklámpiacot.

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz Parci #737 üzenetére

    a jelenről beszélsz, én pedig a jövőről. szerintem most pont ugyanaz a helyzet van, amikor a nyomtatott sajtó volt az úr és nem ismerte fel a reklámpiac, hogy a net a jövő. most meg az van, hogy aki értelmes, az sokkal tudatosabban vásárol, mint a net léte előtt. aki meg nem értelmes és bele lehet húzni minden "exkluzív ajánlatba", az meg egyre kevésbé fog vásárlóerőt jelenteni, mert üresek a zsebei. lehet nem 5 év múlva bukik be a rendszer, hanem 50, de szerintem is jó példa a stream vs tv arra, hogy tudatosabbak a vásárlási szokásaink és egy sokan vesznek bérletet azért, amit akarnak, szemben az ingyen adaggal.

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz Turbolada II #778 üzenetére

    amennyi ideje olvasgatod a fórumot, igazán elolvashattad volna a cikket is. ;)

    [ Szerkesztve ]

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

Aktív témák