Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A tesla pl egy autopalyan v fouton siman elboldogul,
Ahogy szinte minden komolyabb autó, amelyen automatikus sávtartás és adaptív tempomat van, a Volvotól az Opelig találsz ilyet...
Mégse hirdetik őket önvezetőnek. Mert nem azok. Ahogy a Tesla sem.
Az Autopilot pedig egy félrevezető név, akár hogy is próbálod megmagyarázni, hogy nem az...
@Kaysa: Ugyan azért, amiért én nem hirdethetem magam hivatalosan agysebésznek. Mert nincs meg hozzá sem a szakmai tudásom, se a képességem, még ha nagyon szeretném is néha gyakorolni ezt a hivatást.
Az Autopilot egyértelműen arra utal, hogy a járművet automatikus önvezetésre képes.
A Tesla magyarázata a repülőgépeknél pedig azért nem jó, mert ott meg van határozva az automata pilóta képessége az adott gép rendszerei által - ám ezt ismernie kell a pilótának. A Tesla arra játszik, hogy az autóknál nincs típusjogosítvány, tehát akár a kézikönyv elolvasása nélkül is vezetheted. A repülőgépeknél ez nem így működik - és jó okkal nem...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mármint miben mutatja? Ebben aligha.
Az Autopilot 2014 szeptembere után gyártott Model S-ekbe került bele. Amit ez tud, azt már a 2005-ös Lexusok, Mercik, Audik is tudták bizonyos szintig, (adaptív tempomat fékezés funkcióval, párhuzamos parkolás, stb.), illetve ~2010-től már teljesen (GPS adatok alapján a várható útviszonyoknak megfelelő sebességválasztás).
A különbség, hogy noha ők is reklámozták az autók képességeit, mindenhol ezerszer leírták, hogy nem önvezető autókról van szó, és ennek még a látszatát is el akarták kerülni (pl. figyeli az autó, hogy fogod-e a kormányt, ha nem fogod, figyelmeztet...).
Hovatovább a Tesla önvezető rendszereinek elemei is egy közismert beszállítótól, a Bosch-tól származnak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
De a tobbiekkel ellentetben a Tesla "tempomatja" figyelembe veszi a korulotted levo autokat is.
Ha ennyire nem értesz a témához, akkor miért nem veszed a fáradtságot, hogy utánanézz?
Mercedes S-Klasse, 2013:
Ja, hogy az is figyelembe veszi a körülötted lévő autókat? Hogy lehet ez?
A Volvo 2014 eleje óta kínálja adaptív tempomattal a kocsijait, amelyek detto 360°-ban érzékelik a környezet. Vagyis amikor a Tesla Autopilot még nem volt sehol.
Hiába erősködsz, a helyzet az, hogy a Tesla semmivel sem nyújt többet, mint a többi (luxus) autó. Csak annyi a különbség, hogy egy Volvo vagy Mercedes kihangsúlyozza, hogy ez nem önvezető autó, hanem vezetés-segédek. Teszik a saját jólmegfontolt érdekükben, mert van tapasztalatuk a vásárlóik haragjával, ha egy beígért dolog visszafele sül el (ugye emlékszünk a kínos promóciós videóra, amikor a Mercedes vészfék-rendszere beégett?).
A Tesla meg beleáll, hogy márpedig ez több, mint a többieké (holott nem), és hogy különben is, a kézikönyben le van írva, hogy ez nem önvezetés, végig készen kell állni a beavatkozáshoz (akkor miben is több, mint a többi konkurens?).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen