Új hozzászólás Aktív témák
-
#51736960
törölt tag
"túlterheléses támadás", persze...
szerintem csak túl sokan próbálták használni az alulméretezett rendszert, ettől adta be a kulcsot. -
copass
veterán
egy óra alatt megfeküdt a renccer, jóféle lehet.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Dany007
veterán
Most hallgattam a rádiót, mondták, hogy rakás kamionos nem tud útdíjat fizetni mert nem működik a rendszer.
A többségnek neten keresztül nem sikerült fizetnie, a benzinkúton / kijelölt helyeken vagy hiányzik a terminál vagy szintén nem működik.Úgyhogy megint van valami amit szépen megcsináltak. Mióta is tervezik ezt? Talán egy éve?
Egyébként ez jellemző.Arra vagyok kíváncsi, hogy most ezért vajon hány embert rúgnak majd ki? Csak mert egy rakás kamionos akik fizetnének várakozik a határon és nem tud fizetni. A szállítmányuk meg akár meg is romolhat vagy ha nem ér oda időben akár kötbérezhetik is... Ezért ki fog felelni?
Mert ugye, ahogy olvasom a cikkben hivatalos leállás 1-3 óra között volt, de még most sem működik a rendszer (legalábbis a rádió szerint).[ Szerkesztve ]
-
(#5) Sofian
Ehhez a kettőhöz semmi köze egymásnak.Amúgy meg ez a következménye, ha valamit nagyon gyorsan akarnak, és ez lesz a vége. Túl nagy volt a zsebük, ami nem bírta el. Még túl rövid ideig tesztelték, szóval ez nem minősül támadásnak, hanem csak egyszerűen béna konfigot raktak össze, ami nem bírta el a kéréseket.
-
wolfman
veterán
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre. Csak az működik elsőre amit a törvény tilt, az működik, de ha valaminek ki kell építeni az infrastruktúráját az vagy nem lesz kész időre vagy sose fog működi tökéletesen. Lehet hogy nem kéne ilyen dolgokon spórolni?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Dany007
veterán
Igen, erről van szó. Nekem is ez az érzésem az egésszel kapcsolatban...
Agyatlan banda kitalál valamit, hogy gyorsan lehessen plusz pénzt beszedni... de a "hogyan" részt már pont leszarják. Vagy ha nem, akkor a gyakorlati kivitelezés rész lesz büdös.Ez tisztán látszik a pénztárgépes történetben, valamint a dohányboltok történetében is. Ugyanaz végig.
Kitalálnak valami marhaságot, de abba már senki nem gondol bele, hogy megvalósítható-e? milyen módon? és milyen következményekkel?
És az ilyen emberek is kaptak diplomát... -
RexpecT
addikt
Itt inkább azzal lesz a gond, hogy kevés idő volt normálisan megcsinálni az egész rendszert. Az egyik fórumozó a fejlesztő cégnél dolgozik, hátha ad majd valami belső infót .
-
#40553216
törölt tag
"túlterheléses támadás"
Ja, a sok idióta sofőr mind legális akart lenni, és rendesen fizetni, ahelyett, hogy mentek volna útdíj nélkül, vagy kerülőúton. Nyilván a két utóbbi lehetőségre méretezték a rendszert. -
dabadab
titán
"egy óra alatt megfeküdt a renccer"
Ez nagyon optimista feltetelezes, sokkal valoszinubb, hogy eleve nem is volt mukodokepes.
szerk: Ezek a gonosz hekkerek csak nem nyugszanak
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Spancho
őstag
Biztos hozzáértő szakemberekkel készíttették el a rendszert
És jómunkás emberek rakták össze/ki a panelokatA nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
#16729600
törölt tag
Meglepő kommunikációs reakció.A standard panel szerint a közleménynek így kellett volna hangzania: " az EU megtámadta a Nemzeti Útdíj Rendszert,ám a harcot sikerült megnyerni éjjel 1 és 3 között.A technikai háttérről bebizonyosodott,hogy jobban teljesít,mint bármelyik hasonló rendszer a világon "
-
DeltaPower
őstag
eutdij.hu:
Tisztelt Ügyfelünk!Ezúton is szeretnénk tájékoztatjuk Önöket, hogy az Auto Securit Zrt-t elsők között auditálta az Állami Autópálya Kezelő Zrt., ellenben rajtunk kívül álló okokból az ÁAK Zrt. UD rendszere és az Auto Securit Zrt. közötti adatkapcsolat jelen pillanatban sincsen teljes körűen megvalósítva, kitesztelve.
A sikeres auditálásunk ellenére üzembiztonsági elővigyázatosságból a mai napon még nem nyitjuk meg a lehetőséget Ügyfeleinknek az OBU (fedélzeti egység) regisztráció elvégzésére. Mérlegelve a kockázatokat Cégünk a fokozatos bevezetés mellett döntött, tehát az UD rendszerbe napról-napra engedjük be a gépjárműveket.
ezek szerint azoknak lehetett igaza, akik azt mondták, hogy nem is működött...
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
nyunyu
félisten
Még túl rövid ideig tesztelték, szóval ez nem minősül támadásnak, hanem csak egyszerűen béna konfigot raktak össze, ami nem bírta el a kéréseket.
Nem is teszteltek semmit, hiszen penteken meg a rendszer sem volt keszen.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Myers
senior tag
Most jelentette a Nemzetbiztonsági Hivatal:
"A rendszer elleni támadást török, bolgár, szlovák és lengyel kamionsofőrök összehangoltan követték el fizetési kötelezettség eleget tételének álcázva. A hivatalos szervek az EU-t sejtik a támadás mögött, mivel javarészt EU-s állampolgárok működtek közre a támadásban. Vezetőink felszólították az EU-t, hogy hagyjanak fel a további, magyarok elleni akcióktól, és végre utalják át a visszatartott pénzeket. A TEK útban van Brüsszel felé. Amennyiben ez nem használna, mind az 1 tucat harckocsink lövegét északnyugat felé fordítjuk (bár lőszer nincs hozzájuk, mert tévedésből azt is elküldtük az irakiaknak a kalasnyikovokkal együtt)."
Ez haláli, hogy normál felhasználószámot és tevékenységet túlterheléses támadásnak vélnek. Egy kicsit paranoiásak. Mert minket mindig, mindenki meg akar támadni.
http://www.muszaj.hu/
-
Badboys
őstag
Jól teljesít az ország minden területen Viktor agytröszt megmondta.
Miért nem lehet egységes Eu. szabvány? A labancoké jól működik azt kellene inkább erőltetni. Nem ezt a sok szar toldozott-foltozott őskori technikát. Csak annak a ki építése pénzbe kerül,de hát valamit valamiért.
-
MageRG
addikt
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre.
Ezt úgy hívják, hogy voluntarista gazdaságpolitika. Lásd még: zárószavazás előtt benyújtott módosító, szakmai egyeztetés hiánya.
És egyáltalán nem irreális, világosan látható következmény.
Ahogy kutyaházat sem úgy tervezünk, ahogy egy felhőkarcolót, ilyen horderejű dolgokat sem előző nap vázolunk fel a fotelban ülve.
A nyertes visszalépett, nekünk meg truccból csakazértis meg kellett csinálni új pályázat nélkül. Hogy van-e elég idő meg szakértelem, mekkora károkat okozhatunk, az kit érdekel?
Vagy hogy miért lépett vissza a nyertes?[ Szerkesztve ]
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
dabadab
titán
"Miért nem lehet egységes Eu. szabvány?"
Legjobb tudomasom szerint az meg alakuloban van, ami most megy nalunk, az ugy tunik, hogy valami hibrid megoldas, van egyreszt az a Go box, mint az osztrakoknal (meg ugy altalaban az EU-ban), masreszrol meg a flottakoveto cegek adatait hasznaljak - legalabbis igy tunik a meglehetosen elszort hirek alapjan.
DRM is theft
-
dajkopali
addikt
Az ÁAK szóvivője és a témában teljesen járatlan műsorvezető a Kossuthon:
- Nem lehetséges, hogy nem támadás történt, hanem túlterhelték a rendszert?
- Túlterheléses támadás történt.
- Ja, hogy ez egy szakkifejezés."fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
big-J
őstag
A legjobban ezeket az igazi balkáni hangulatú híreket szeretem.
-
Dany007
veterán
válasz dajkopali #24 üzenetére
Akkor már nagyon egyértelműnek tűnik a helyzet.
Egyszerűen olyan sokan akarták hirtelen használni az online rendszert, hogy az nem bírta a terhelést.
Ők pedig ezt túlterheléses támadásnak hitték, hiszen a tünetek hasonlóak. Viszont csak annyi történt, hogy csúnyán alulméretezték a rendszert. És az nem tudta kiszolgálni az igényeket. -
auth.gabor
tag
Már jó rég írtam, de mindig aktuális: [link]
https://iotguru.cloud
-
dajkopali
addikt
hallgattam a rádióban kamionosokat - akik nem felbéreltek voltak, azok nagyjából a feltételezhető helyzetet írták le: háromig semmi sem volt, a kettőkor indulni szándékozók szívtak, majd rapszodikusan beindult a rendszer, négy-öt sofőr kapott visszaigazolást, aztán újra leállt
nagyon valószínű, hogy éjfél óta az üzemszünet volt az általános, de helytől és időtől függően néhányan tudták használni
az meg, hogy sok helyen megszűntek a sorok - Rajkánál Pozsonyi ért a kamionsor - nyilván annak köszönhető, hogy felmentést adtak az üzemszünet idejére, így aki információhoz jutott, azonnal elindult"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dabadab
titán
"Giró-Szász András azt mondta, a rendszer működésének hétfő az első napja, s egy-két hét után meg kell majd nézni, hogy kell-e bármit is módosítani rajta. Kijelentette: a rendszer az előzetes terveknek megfelelően indult el"
Erre mar nincsenek szavak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
copass
veterán
-
Kobaljov
senior tag
Lásd még: a szép új (és drága) PAJZS és a 112-es hívásfogadó rendszer működése a márciusi hóhelyzet során, napi kétszeri összeomlás, nem felvett segélyhívások, stb.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
július elseje elég baljós nap kis hazánkban: a Magyar Posta "intelligens rendszere" is behalt
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Bibby
addikt
Nem baj ha sz@r, csak nemzeti legyen, barátaim!
Ελευθερια η θανατος
-
dajkopali
addikt
-
mephi666
nagyúr
k*rvajó ez az új rendszer: 10kor bejött hozzánk a kamion, intézkedett a fuvaroztatója, 11:30kor már jóvá is írták az útdíjat és indulhatott szerencsére voltak előtte és húzódott a pakolás is... remélem aki kitalálta ezt az egészet, ennyit kell várnia pl vérre, ha úgy adódik (...mert gondolom nem a kátyúhibák kijavítására fog menni az ebből befolyó pénz...)
még a végén belemagyarázzák, hogy a kamionosok érdekében van az egész és a program leosztja a kötelező pihenőket... bele volt tervezve a működésébe a lassúság és a sok lehalás ...fejeseink olyan okosak, hogy ilyenre is gondoltak
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Rive
veterán
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre.
Mint mérnök mondom: ~ az a természetes, ha egy bonyolult rendszer nem működik elsőre.
Az más kérdés, hogy ugye emiatt szokásos a tesztidőszak, meg más effélék... Az adott esetben a leállás a rendszerről nem mond semmit - illetve, még inkább: az útdij-rendszerről nem mond semmit... Más rendszerekről nagyon is sokat.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Dany007
veterán
"Első" alatt szerintem az első éles működést értette amit nagyközönség elé tárnak.
Ahogy már korábban is mondták ez az "éles tesztüzem". Csak nem így nevezik.Amúgy korábban írták, hogy tőlünk nyugatabbra már régóta működik ilyesfajta (hasonló) rendszer tökéletesen. Nem lett volna egyszerűbb onnan licencelni esetleg megbízni onnan egy céget aki jártasabb ebben, hogy csinálja meg itthonra, nekünk is?
[ Szerkesztve ]
-
vinibali
őstag
vesszen is ez a rendszer, a koncenpció és a megvalósítás valami szörnyű. ha raktam múlna még egy hétig támadnám is a rendszert(ha valóban erről volt szó)!
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
feco72
Modder
Hétvége volt, kamionstop sok helyen összegyültek a gépek és hétfő reggel meg indultak volna. Erre számítani lehetett, ha nem íróasztal mögül találom ki, hogy ilyen kell. Ettől függetlenül természetesnek fogom találni, ha még hetek múlva se fog menni, mert elb@xták.
mindenféle dolgok steampunkosítását vállalom
-
Látom továbbra is azt hiszi Giró-Szász András, hogy mi csak bégetni tudunk, és bevesszük. Hát nem, igenis, hogy rosszul lett kiépítve a rendszer, be kellene vallani, nem pedig mellé beszélni.
-
vinibali
őstag
én pénteken hallottam a rádióban egy vezetőbb figura elmesélésében a történetről, hogy élesedik. amiket elmondott, hogy nincs türelmi idő meg pénzátfutási idő meg útvonalváltoztatási lehetőségek milyenek. valami elképesztő. mintha gps nélkül akarnák az embereket tracklogolni. na mind1 arra akartam csak kilyukadni, hogy az úr elmondása szerint - a magyar fuvarozók közül - már sokan regisztráltak előzetesen. számomra furcsa, hogy ilyen időpontban történt a nagy regisztráció, ugyanis aki a kamionstopban van, "nem csak éjfél után tud belépni a rendszerbe". nem lenne egyszerűbb országba lépéskor (külföldiek esetén) szállítólapból megállapítani az útirányokat stb és kilépéskor korrigálni a belépéskor megfizetett összeget? elég egyszerű a példa, nyilván bonyolultabb ennél a helyzet. na meg kamionos sem vagyok, de szerintem ez az e-rendszer egyenlő arányban igazságos és gyors. na meg az átmenő forgalom javarész úgyis autópályán halad, ettől nem lesz pesten jobb az út
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
Új hozzászólás Aktív témák
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar