Új hozzászólás Aktív témák
-
DanD88
tag
A sokadik bulldózer iterációnal kb. ott álltunk hogy 1 magon ugyanazon az órajelen az amd kb 2/3-át tudta mint az intel, tehát egy 3ghz-es intel teljesítményét tudta egy 4.5-re húzott amd. Valahol több volt a diff valahol kevesebb(vannak feladatok amiben az amd csak 55%-ot ér el pl.).
Ezek 2/4 illetve 1/2 modul/mag procik, 3.5-3.8ghz-en akkor számold ki!
Az amd eme moduláris felépítése jobb skálázódást tesz lehetővé mint az intel ht-je, ami mind szép és jó csák hát az a fránya 1 magos teljesítmény...
Minden esetre a fentiekből az jön le hogy egy ilyen 4 magos amd csoda, közel áll egy régebbi/3ghz környékén működő i3-hoz, a 2.x ghz-es 2mag/4szálas noti processzorokat pedig felülmúlja, ami irodai felhasználásra bőven elmegy.
-
DanD88
tag
Szvsz eleve sántít a feltételezésed, mivel nem hinném hogy ezek "raktáronmaradt" példányok, abból kiindulva hogy a kaverihoz képest jó 2-300mhz-el magasabb az igpu órajel.
Lehet hogy a régi gyártástechnológián nagyon kevés a selejt, globalfoundries-el él a szerződésük hogy x mennyiségű chipet ők kell hogy legyártsonak, tsmc-s 7nm-es chipekért meg GF-nek is kell fizetniük, szóval több okból megérheti gyártani ezeket olcsóért.
Cifu: akkor már drágább lesz az olcsóbb?
(#25) Rocket6 a Jxxxx cerkáknak az ipc-je a pentium III szintjén van(na jó az ujabbaké már majdnem eléri a core 2 duo szintjét) - vicc az egész, ezek az amd-k 2x jobbak annál... ezek a G szeriás celeron és pentiumok ellen mennek.
[ Szerkesztve ]
-
DanD88
tag
válasz Dilikutya #50 üzenetére
Az egymagos teljesítmény fontossága rendszerint egyszerűbb programoknál (ahol nem érdemes áldozni többmagos optimalizálásra, ettől még 1-2 low end procit megfoghat), vagy a grafikus api-knál (pl. dx11) jelentkezik.
Hiába írnak meg egy játékot jó párhuzamosítással ha a grafikus api főleg 1 magot használ. A játék MI-ja meg fizikája (a hang is általában kap egy külön thread-et) skálázódhat jól 6-8 magra is ha dx11-en fut és a rengeteg háromszögecske kirajzolására kiadott parancsokat a grafikuskártyának zömében 1 mag, visszafogotabban 2 és elenyésző mennyiségben 4 adja ki.
Így történhet meg hogy az új játékokban nő az fps az órajel növelésével és a szálak mennyiségével is(mind2 máshol segít be).
-
DanD88
tag
válasz Dilikutya #54 üzenetére
DX12 implementálása, Jól, sokkal több odafigyelést igényel a fejlesztő részéről.
Az meg +idő, +pénz, +szakértelem, ami annyira nemtecc a kiadóknak...
Nem véletlenül a Forzákból is csak harmadjára sikerült kifacsarni a jó dx12 implementációt, pedig az azért nem kis stúdió, meg nem kevés pénz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Assetto Corsa Competizione
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...