Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #06658560 #43 üzenetére

    Remélem nem okoskodás, ha itt azért felemelem az ujjam. :)

    Ellenben utólagos toldozgatásal csak szívást, illetve büdös nagy veszteséget.

    Katonai rendszereknél azért tudnak kreatívak lenni és elavult eszközök harcértékét jelentősen megnövelni újításokkal, lásd még digitális számítógépekkel megtámogatott régebbi Sz-75 légvédelmi rakétarendszer vagy reaktív páncélzattal és új tűzvezető rendszerrel ellátott T-72 harckocsik.

    Szó se róla, ellenpélda is van bőven, nem kell messze menni, a román MiG-29 Sniper vagy MiG-21 LanceR program ennek a mintaképe. Hiába nézett ki papíron jól az izraeli elektronikával megbolondított szovjet gép, a gyakorlatban nem vált be...

    Ahogy utólag a F111-et sem lehetett hajófedélzeti géppé alakítani.

    Kopi, ennél te alaposabb ember vagy. :DDD

    Az F-111B konkrétan hordozófedélzeti típusnak indult (Komplett F-111 történet angolul és Molnibalage F-111 típusismertetője magyarul.).

    Utólag elgondolkodtam...
    Ha arra céloztál, hogy az US NAVY igénylistája nem illett a TFX programhoz, akkor tegyük hozzá, hogy direkt az US NAVY akarta a belső fegyverterek, a mentőkapszulát, és ragaszkodott a széles géptörzset jelentő egymás mellett ülő két fős személyzethez. Ezek mellé akart Mach 2+ végsebességet, a hatalmas AWG-9 radart és hat szintén nem pici Phoenix rakétát és mégis 55 000 fontos felszállótömeget. Nem csoda, hogy nem jött össze.

    Még a kisebb F-14-es is több, mint 55 000 font volt, hagyományosabb kialakítással...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák