Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    Az eset kapcsán néhány gondolat a körülményekről elgondolkoztatott. Kár lenne, ha most megtorpanna egy jó folyamat, ami kedvező lehet az utasnak és a a MÁV-nak is...

    1. Belenyúltak mostanában a működő rendszerbe, bár biztos nem ez volt a meghibásodás oka, de ez mindig veszéllyel jár.

    http://iho.hu/hir/valtozas-az-e-ticket-rendszerben

    2. A mellékelt fejlesztés is aktuális téma ezekben a napokban... itt egy cikk:
    http://hirlevel.egc.hu/2011/03/07/karacsonyra-itt-az-e-vonatjegy/

    3. Volt már idén balhé a kioszkok meghibásodásánál, tanulni kellett volna belőle.

    4. innovációs díjat kapott indulása után az e-ticket, pályázatuk szerint a célok megvalósultak. Most azonban kiderült, ha baj van, nincs tartalék. Egy ekkora rendszernek fel kell készülnie a legrosszabbra is. Érdekes elolvasni utólag a fejlesztés céljait:

    E-TICKET

    Internetes jegyértékesítés bevezetése a vasúti közlekedésben

    Szakterület: közlekedés

    Pályázók: MÁV-START Zrt.,
    1087 Budapest, Kerepesi út 1-5.;
    MÁV INFORMATIKA Zrt.,
    1012 Budapest, Krisztina krt. 37/a.

    Megvalósítók: MÁV-START Zrt., MÁV INFORMATIKA Zrt.

    Tömör leírás:

    A MÁV-START Zrt. és a MÁV INFORMATIKA Zrt. közös célkitűzése valósult meg azzal, hogy 2008. június 16-án elindult az internetes vasúti jegyértékesítés Magyarországon.
    A projekt keretében a MÁV-START Zrt. megrendelése alapján a MÁV INFORMATIKA Zrt. fejlesztette ki azt az informatikai rendszert, amelynek segítségével bárki otthonában, sorban állás nélkül, az interneten keresztül
    vásárolhatja meg vonatjegyét.
    Az E-Ticket rendszer bevezetése a MÁVSTART Zrt. első nagy lépése volt az utasbarát és modern vasúti személyszállítás eléréséhez, az utasok kényelmének, komfortérzetének növeléséhez.
    A napi átlag 90 000 felhasználót vonzó Elvira menetrendi keresőre épülő rendszerben az utasok az utazás megtervezésével egyidejűleg a menetjegy, pót-és helyjegy megváltására is lehetőséget kapnak.
    A megvásárolt jegyek 40, forgalmas állomásra kihelyezett kioszkon vehetők át.
    A fejlesztésre építve kidolgozható a teljesen „virtuális” jegyek rendszere, mely esetben az utas az internetes, telefonos és mobiltelefonos vásárlás során kapott kóddal (jegy kinyomtatása nélkül) felszállhat a vonatra, s ott ez alapján ellenőrzik a jegyét.

    Az innováció eredménye:

    A szolgáltatás bevezetésével a MÁV-START Zrt. elsősorban a szolgáltatásfejlesztést (hozzáférés javítás + utaselégedettség növelés) kívánta megvalósítani.
    A bevezetés óta eltelt fél évben közel 47 ezer felhasználó 172 M Ft értékben vásárolt jegyet a rendszerben.
    A visszajelzések mind a kezdeményezés, mind a megvalósítás terén pozitívak voltak.

    A MÁV-START Zrt. a vasúti jegyvásárlás céljára teljesen új csatornát nyitott az internetes jegyvásárlás bevezetésével, és megtette az első lépést a „virtuális” jegyek bevezetése érdekében.

    Az utasok kb.2/3-a, az elsődleges célcsoportként kezelt távolsági (100 km-nél nagyobb táv) utasok 75 %-a számára elérhető a szolgáltatás, ami a cég számára jelentős időmegtakarítással jár.

    Referenciák: Médiavisszhang, blogszféra és internetes fórumok. Utas-visszajelzések.

    ------------------------------------------
    5. A rendszer főbb elemei: Platform: IBM Mainframe, z/Linux,M/F,Linux Szoftver: Websphere
    http://www.mavinformatika.hu/mavinformatika/referencia_lap.php?mid=145e55f11cb906
    -----------------------------------------
    6. Ekkora leállást nehéz megérteni, kíváncsi lennék az okokra...
    -----------------------------------------
    Mostani helyzet hivatalosan:

    Az internetes jegyvásárlási rendszert üzemeltető MÁV Informatika Zrt. az alábbiakról tájékoztatott:

    Az E-Ticket rendszer leállását, az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Jelen esetben szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg. Így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az E-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.

    A hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében. A MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását.

    Amíg a hardver- és a szoftverhiba kijavításra nem kerül sor, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, addig nem lehet visszaállítani az E-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni annak újraindulási idejét.

    http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14e579353bde0e

    [ Szerkesztve ]

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

  • KEndre

    HÁZIGAZDA

    A MÁV Informatikának nem csak az e-ticket leállása fáj, még a főnököket is elviszi a rendőrség:

    http://www.hirado.hu/Hirek/2011/08/29/19/MAV_Informatika_ket_ujabb_gyanusitott.aspx

    [ Szerkesztve ]

    Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!

Új hozzászólás Aktív témák