Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Flashcash

    Közösségépítő

    válasz domperke #25 üzenetére

    Ahogy a híreket olvastam, szerintem az lehet a gond, hogy az adott szervert külső cég szállította és külső cég is üzemelteti. Innentől kezdve, ha valamilyen spec. gyártóspecifikus megoldást alkalmaznak, akkor az informatika nem igazán tudja átvenni az irányítást, hanem teljes mértékben a szállító és üzemeltető cégre van utalva.

    -Kérdés, hogy milyen támogatási szerződést kötöttek az üzemeltető céggel? Tudnak-e vajon kártérítést követelni, lesz-e valamilyen komolyabb következménye a leállásnak (pl. kötbérfizetés, szerződésbontás)?
    -Lehet, hogy ezután majd jobban meggondolják, hogy rábízzanak-e egy ilyen fontos funkciót külsős üzemeltetőkre, vagy ezentúl minimum vegyes rendszerben üzemeltetnek.

    Az E-Ticket rendszer leállását, az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Jelen esetben szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg. Így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az E-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.

    A hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében. A MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását.

    Amíg a hardver- és a szoftverhiba kijavításra nem kerül sor, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, addig nem lehet visszaállítani az E-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni annak újraindulási idejét.

Új hozzászólás Aktív témák