Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    válasz CPT.Pirk #46 üzenetére

    A ME1-2-3 játék ismert univerzumában azért elég szépen elhozta a "mass effect"-et. Nekem ez elég. Andromeda-val csak ezután fogok játszani, ha az esetleg cáfoló dolgokat hozott ide, akkor no spoilers pls. :D

    De mivel nincs spoiler tag, ez alatt viszont masszívan spoiler!

    Szóval én a synthesis véget hoztam ki, ami szerintem az egyik legscifisebb, és a leghosszabb plusz magyarázattal bíró zárás is. Amennyire olvasom ez eredetileg nem volt opció a játékban, és/vagy multiplayer pontokkal kellett a war asset számlálót felvinni hozzá. Itt nekem ez simán sikerült a Legandary-ban az 1-2-3 karaktereket tovább víve.

    Nyilván megnéztem YT-n a többi lezárási lehetőséget is. Destroy ágon megmozdul a végén Shepard a romok alatt. Ha valaki arra vágyik hogy túlélje a főhős, there you go. Csak milyen áron? Nekem a geth és EDI kinyírása nem igazán fekszik, főleg hogy semmivé teszi Legion áldozatát is. (ha sikerül kibékíteni a quarian-okat és a geth-et, nekem sikerült)

    Elég sokat kattogott ezen az agyam még tegnap lefekvés előtt, innen is tudom hogy jó volt ez így. :) Control/destroy ágon valójában nem oldod meg az alap konfliktust amiért a reaper-t gyártó AI létrejött, hogy előbb-utóbb megint ne csináljon magának az organic faj AI-t, amitől újra kitör a háború, mert nem értik meg egymást. Ugyancsak félre lett téve a krogan túlnépesedés probléma a genophage feloldásával, erre is megoldás lett ez mint EDI magyarázza az epilógusban. (Na meg a Joker+EDI plusz jelenet a végén is tök jópofa, főleg ahogy elmosolyodik EDI. Illetve az epilógusban is Tricia Helfer hangja kevésbé gépies, több a hanglejtés, szívet kapott a bádogember :))

    Az egész ME3 egy nagy "come together" (de igazából már a korábbi részek is arról szólnak hogy Shepard összebarátkoztat előtte nagyon sokáig haragban lévő népeket) és Shepard a békéltető bizottság, ez azt emeli következő szintre. Még a Prothean faj "kívánsága" is teljesül azzal, hogy egyetlen "faj" uralkodik a galaxison, úgy hogy igazából nem kellett senkit megölni.

    Shepard kb. elbúcsúzott mindenkitől (főleg a Citadel DLC-vel együtt, persze ez sem volt része a ME3 megjelenésekor, de hát valami előnye is legyen már, hogy 11 évet vártam a játékkal), a dialógusok is milliószor utalnak arra, hogy csak ennyiszer lehet elcsalni a halált. Az is szimbolikus hogy az AI a játék elején meg nem mentett gyerek alakját veszi fel akit Shepard megpróbál megvédeni rémálmában a tűztől/haláltól, és végül nem mindketten pusztulnak el, tekinthetjük úgy hogy teljesül a kívánsága hogy bár megmentette volna. (Technikailag még létezhet is olyan Matrix3 vége módon Neo-san a gépben Shepard, bár ehhez újra kellene hallgatnom azt a dialógust hogy az ide is vonatkozik-e. De ha nem, akkor is hősi halált hal).

    Igazából senki nem adta fel a függetlenségét attól hogy techno-organikus lett, ezt is jelzi hogy a vége emlékezős jelenet a hajón megmarad. Csak mindenki hiperfejlett lett és jobban hasonlónak gondolja a másikat. Megtörténik az igazi "mass effect" ha úgy tetszik. Valahol a játék is szerintem azért foglalkozik ME2-ME3 végén annyit a VI/AI kérdéssel, hogy a synthetic-et megbarátkoztassa Shepard-al, persze ha hagyod a döntésekkel (most kimondottan az Overlord DLC-re David-el és az egész Legion sztoriszálra gondolok, de valamennyire a Leviathan DLC is jobban megérteti az egész Reaper motivációt, kicsit el is lövi előre a játék végét amúgy). A slideshow-n tényleg hülyén mutatnak a zöld szemek ha valamibe bele kell kötni :P Annál még a game engine-el csinált utójelenetek a bőrön rohangáló zöld áramkörökkel is jobb összességében.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák