Új hozzászólás Aktív témák
-
h-yle
addikt
Hovatovább ne felejtsük el, hogy hogy működik a piac.
Van egy alap cucc amit gyárt a gyártó. A gyárnak az jó, ha ezt eladja, nem kell vele szarozni, kapactás 100%-on minden fasza. Mikor változtat?
- Ha muszáj neki (törvényi előírás)
- Ha kényelmesebb úgy (üzleti megfontolás, optimalizáció, költségcsökkentés)
- Ha fizet érte valaki (vevői elvárás)Ebben a kontextusban a "vevő" a CM. Ő megmondhatja, hogy szebb, jobb, gyorsabb, olcsóbb mittoménmilyenebb panelt vagy elektronikát akar a monitorba. Akár exkluzív módon is. És ha ezt kifizeti, akkor előbb utóbb lesz aki legyártja neki, mi pedig megvesszük, ha betalál a cucc.
Az, hogy az innováció, a vevői elvárás a CM-től vagy a gyártó saját marketing és termékfejlesztési osztályától jön az rohadt mindegy. Általában nagy cégek komoly igényekkel állnak a gyártók elé, és akkor is innoválnak, ha a gyártás nem náluk van.
A 10-15 emberes kis export import cég gyakornoka által megálmodott egypálcás gamer márka valóban nem innovál a behozott 200 darab akármilyével, de itt azért lássuk be, hogy nem erről van szó. Ha másra nem is jó ez a monitor, akkor vagy olcsóbb lehet mint mondjuk a konkurenca, vagy tapasztalatot szerezhet vele a CM a piacról, így a következő iteráció már versenyképes lehet.
Akárhogy is van, nagy márkák belépésével egy új piacra mi csak nyerünk, szóval go CM!
[ Szerkesztve ]
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven