Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Dandris #46 üzenetére

    Én azt olvastam, hogy valószínűleg az fogyaszt sokat, hogy lapkák egymástól távol vannak, huzalokkal vannak összekötve. Ennél egy interposeres megoldás egészen biztosan jobb fogyasztási értékekkel és feltehetőleg akár nagyobb sávszelességgel is tudna működni. De lehet, hogy az inteles EMIB is ennél csak jobb lenne.

    ennek mondjuk ellentmond a 2700X tesztje, ahol egy lapkán belül is többet fogyaszt az IF (uncore), mint a core. Hogy ez most tényleg az IF sara-e, azt nem tudom. 2T esetén a 2700X kevesebbet fogyaszt összességében, mint a 8700K. A ring bus úgy tűnik, mindenképpen jobb, energiahatékonyabb kevés magszám esetén, hiába hogy az IF pont úgy, mint a mesh több mag kozötti kommunikációját teszi lehetővé. Az IF és a mesh között már nincs nagy különbség.
    Ezért - a 2700X-ben 2 4 magos CCX közötti kommunikáció energiaköltsége miatt - várják sokan, hogy a zen2-vel emelkedjen a magszám a CCX-ben. De ez csak igazán kevés szál terhelése esetén jön ki, amikor viszont a magok fogyasztása sem magas. 2700X vs 8700K mérések alapján látható, hogy a 8700K még többet is fogyaszt összességében. 6-8-10 szál esetén pedig már egál.

    De a mesh megjelenése az intelnél azt jelzi, hogy ők is úgy gondolják, hogy magasabb magszám közötti kommunikáció ringbusszal már kevésbé hatékonyan szolgálható csak ki.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dandris #51 üzenetére

    A konzol oltárán az nem akkora baj.. az játékra tervezett.

    De legalább nem GPGPU számításokra van kigyúrva. Utóbbi a lényeg, kicsit más arányú belső egység kell a 2 művelethez. Ezen játékhoz való aránytalanság már papíron is látszik a vega kártyákon. Persze megtehetné, hogy a játék épít a kártyára és kihasználja az extra számítási kapacitást (bár a játék motorok még a több cpu száll kihasználásával is bajban vannak), ebben az esetben tudna némi "extrát" amd az nvidia kártyákkal szemben (persze kevesebbet akkor se fogyasztana, sőt, még éhesebbek lennének).
    A gond, hogy amíg csak 1 kártyacsaládnak van pár plusz grafika esetén "pihenő" sharderCPU rengetege, nem lehet építeni rá.. pluszban nem tudom nem-e keletkezne a kártyán ez esetben máshol szűk keresztmetszet.. cache területén esetleg az egy időben végzett többféle művelet miatt, bár utóbbi is eléggé ki van "gyúrva" nvidiához képest (bár cacheből sose elég)..

    De a lényeg. Nagyon másra tervezett a két kártya, már az alapoktól.
    Mivel a ryzen úgy néz ki jó úton jár (még ha pár varjú ezzel nem is ért egyet), talán vga vonalat is kicsit rendbe tudják szedni..
    Elvileg infinity fabric vga vonalra is be fog férkőzni az elkövetkezendő években. Ez talán eredményezhet egy hatékonyabb multiGPU használati módot (rendszer felé 1 chipnek tűnik ami valójában 2-4 chip)?.. bár utóbbi elvileg csak navi után jön (így mondhatni még messze van 2020)...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák