Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Race-Face

    tag

    Én mindkét oldalról érintett vagyok ebben, tehát felhasználóként használom az oldalt, hirdetőként pedig pénzt fizetek a Facebooknak... De nem a felhasználok adataiért! :D Biztos elrontottam valamit, de én senkinek nem kapom meg semmiféle személyes adatát. Nem tudom, hogy konkrétan kinél jelent meg a hirdetésem, legfeljebb ha követni kezdi az oldalam vagy bármi egyéb aktivitást mutat, tehát ő fedi fel előttem a kilétét.

    Szóval... ennek tükrében... felhasználóként kinek adja el az adataim a facebook? Mert szerintem mindössze annyi történik, hogy a hirdetések pontos célzásában használja fel ő maga a személyes adatokat. Ér-e valakit kár? Egy tévéreklámot például mindenkinek meg kell néznie, aki az adott csatornát nézni. Nem nézi meg senki, hogy érdekli-e a konkrét nézőt a hüvelygomba. A facebook lehetőséget ad arra a hirdetőknek, hogy azokat célozzák meg hirdetéssel, aki az adott termék célcsoportja. Akkor engem, mint felhasználót kár ér, ha az adataim felhasználták arra, hogy ne kapjak számomra érdektelen reklámot?

    Sántít ez az egész. Nagyon idióta irányba megy el a világ, egyik oldalról rengetegen kérés nélkül tolják fel a komplett életüket a facebookra, de közben megy a sírás, hogy jaaaj, eladják az adataimat... Nem adják el. Én legalábbis sose vettem a facebooktól 30 deka személyes adatot, szeletelve...

    Kelj fel és járjunk!

  • Race-Face

    tag

    válasz Cs1csó #55 üzenetére

    Oké, és akkor a 2. pontban megfogalmazott esetben megkárosítja a felhasználót a facebook? Pénzt keres az adataival? Hiszen, mint te is leírod, nem 2 millió embernek küldik ki a reklámot, hanem csak annak a 100.000-nek, aki a szűkített célcsoport. Tehát 1,9 millió ember még jól is jár, hogy nem kap meg számára értéktelen információt.
    Még mindig nem értem, mi a baj azzal, hogy célzott reklám érkezik valakinek, nem pedig ömlesztve minden.

    Kelj fel és járjunk!

  • Race-Face

    tag

    Jól van, látom, a "pénzt keres az adataiddal" szöveget mindenki megtanulta.

    Szóval... A Facebook a hirdetésekkel keres pénzt, nem az adatokkal. Tehát ha nem lehetne a hirdetéseket profil alapján személyre szabni, a Facebook ugyanúgy megkapná a hirdetési összeget. Mint ahogy az RTL Klub is megkapja a reklámidő árát a tamponreklám után az ügynökségtől, és a "Lovak és kutyák" magazin is a kutyaeledel reklámért a 4. oldal bal alsó keretes hirdetésben. Csak míg utóbbi kettőt nem tudják célozni, tehát mindenki megkapja, aki az adott médiát fogyasztja, a facebook lehetőséget ad a hirdetőknek, hogy célozzák a hirdetéseket. Tehát ha kozmetikus vagyok, akkor meg tudom célozni az üzletem városában/kerületében lévő, 40-50 éves nőket bőrfiatalító kezeléssel, nem fogják megkapni a 18 éves fiúk. Ez kinek rossz? Pénzt keres vele a facebook, hogy nem kapja meg mindenki, csak akit érint? Nem, sőt épp kevesebb bevétele lesz (nem 100.000 embert kell a hirdetőnek elérni, hanem 1000-et).
    Aztán persze ott az említett facebook-képpont, ahol lehetőséget kap a hirdető arra, hogy azokat, akik már kattintottak a hirdetésre, tehát ÖNKÉNT érdeklődést mutattak, bizonyos szabályok alapján újra meg tudjon célozni konkrét ajánlattal vagy emlékeztetéssel. Az más kérdés, hogy ezt sok hirdető rosszul használja, de be lehet állítani, hogy mondjuk egy ember ne kapjon 3-nál több hirdetést akkor sem, ha kattintott az elsőre.

    Kicsit olyannak érzem ezt, mintha a cipőboltot megbüntetnénk azért, mert megkérdezi az eladó, hogy hányas a lábam, és utána csak a 44-es férficipőket mutatja nekem, mert jujj, felhasználja az adataimat és pénzt keres vele.... Követeljük, hogy ne használják az adataim, látni akarom a magassarkú női csizmát és a bébi szandált is!

    Kelj fel és járjunk!

Új hozzászólás Aktív témák