Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icons

    addikt

    válasz Teasüti #26 üzenetére

    Már azóta öt nap eltelt, lehet hogy megkaptad a választ:)

    Nem kell tudnia hogy hol van a térben, elég ha tudja az ő lokális koordinátarendszerét. Lát mondjuk 1024 pixel szélességben. Ha középre mutatsz, akkor a képernyő közepén fog valami csinálni. Ha a 1. pixel körül. akkor a bal szélén, ha az 1024-körül, akkor a képernyő jobb fele. Utóbbi két érték között pedig skálázik egyet
    Ha a képernyőd szélességben 1920 pixelből áll, te a Leap terében a 80pixelnél mutatsz valamit, akkor 80*1920/1024 pixelt mozgatod a képernyőn.

    Tehát a Leap terébe "egyenesen" nyúlsz bele gondolom, az eszköz fizikai szélességére merőlegesen.

    A probléma nyilván akkor lehetne, ha ezzel a síkkal (eltekintve attól, hogy nyilván nem síkban lát, de ez most lényegtelen) valamilyen nem 90 fokos szöget zárnál be. Tehát a képernyő ott van egy méterre, te pedig a Leap jobb oldaláról X fokban mutatsz a képernyőd bal oldalára. Amennyiben nem tudja, hogy a képernyő 10 méterre van, a Leaptől balra két méterre, stb, nyilván fingja sincsen hogy pontosan hova mutatsz. Tehát 99%ra biztosan mondom, hogy ilyet nem csinálhatsz (pontosabban megteheted, de akkor:) számodra hibás működésnek fog tűnni, mert akkor is úgy veszi, hogy a mozgatott Leap pixel * 1920 / 1024-es képernyőpixelt mozgatod.
    Gondolom pont ezért idő, mire megtanulja az ember, mert elsőre nem "merőlegesen nyúlsz bele", és más pixel mozog, mint amit szeretnél.

    Remélem érthető, hogy mire gondolok :)

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #26 üzenetére

    Na talan en is megertettem a kerdesedet, megprobalok valaszolni.
    A Leapnek egyaltalan nem kell tudnia hol van o az abszolut koordinatarendszerben, sot, a monitor hozza kepesti helyzetehez sincs semmi koze. Csakis a Leap kozeppontjat kell tudnia, es a latoszogeben hozza kepest elhelyezkedo kezeket/ujjakat. Ha egyutt mozgatod a Leapet es a felette levo kezedet, ugyanott marad a tehat a koordinatai is termeszetesen), whatever. Ha pedig csak a Leapet birizgalod, az ellentetes mozgast jelent, mintha a kezeddel csinaltad volna, nyilvan. Ennyire egyszeru.
    Es egy API fuggvennyel lehet normalizalni a latotereben tett elmozdulast 0 es 1 koze szelessegben es magassagban is, amit megszorozva az epp futo LEap applikaciod szelessegevel es magassaval, meg is van a transzformacio a Leap koordinatarendszerbol az appod koordinatarendszerebe.
    Ja igen es ez a szelesseg/magassag altal meghatarozott teglalap, ahol az ujjad mozog, praktikusan egy "fuggolegesen" allo terreszt jelent a Leap felett, mivel a monitorod is igy all, es felfele tett ujjmozdulattal szeretned a monitorodon is a kurzort felfele mozgatni. De nyilvan lehet ez vizszintes is, akkro ugy irod meg a transzformaciot...pl ha a monitorod is fekve van az asztalon :) vagy egyeb applikaciokhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Son of a Bit

Új hozzászólás Aktív témák