Új hozzászólás Aktív témák
-
1tom
tag
Hát még ilyet... 20 évvel ezelőtt ilyen nem volt.
Bunkók kiméljenek! Amiga rulez always!
-
Kiváncsi vagyok, mikor jelenik meg az első "Letölthető patch" autóhoz.
Nagyon muris lenne, a motortérben még egy usb port is lesz, rádugod a pundrájvot, aztán pecseled a rendszert.
beszarok.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
őstag
A Toyota hozza a szokásos formáját.
-
Steve1207
veterán
Azért igazán tarthatnának valami szabványt a gyártók, ilyen téren ne a költséghatékonyság menjen alkatrészügyileg és kialakításilag, mert mégis emberek biztonságáról van szó. Ez a szoftfrissítés is olyasmi, hogy visszavesz a teljesítményből és úgy már nem melegszik túl pár alkatrész? A stabilakra meg rábiggyesztik, hogy OC? Ciki...
.
-
Lenry
félisten
de, csak nem személyautóban.
már egy 30 éves GVM trolibuszt is szoftver vezérel, amit bizony hiba esetén frissíteni kell(#14) Kopi31415 mert szerinted egy soktízmilliós autó patchelésének tervezésekor senkinek nem jutott eszébe egy checksum-ellenőrző algoritmust csapni a patcherbe...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#06658560
törölt tag
-
nagyúr
válasz #06658560 #17 üzenetére
> Nem fut le a patch, mert elveszíti a térerőt.
> ha patch közben akad meg a folyamat, kenhetik a hajukra a checksumot
Valami sulyos zurzavar van a fejedben.
Menetrend:
0. Varjunk addig, amig van terero.
1. Elkezdodik a patch letoltese. Ha kozben elmegy a terero, goto 0.
2. Ha sikeresen letoltodott, akkor checksum-ellenorzes. Ha nem sikerul, goto 0.
3. Ha ez stimmel, akkor elkezdodik a firmware-updatewhile (!sleep) sheep++;
-
iMaverick
addikt
válasz #06658560 #17 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy azt hiszi a piszi, hogy az upgrade majd csak úgy "magától" elindul. Csak felugrik valami "ablak" (nyilván nem Win-ről beszélek), hogy "helló, rendszerfrissítések érhetőek el, telepítsem?". Szép is lenne, ha 150-160-nal "robog" a tulaj a sztrádán, aztán a frissítés meg elcsesz valamit, aztán meg jól megáll a kocsi. (Jobb esetben.)
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
vicze
félisten
Nem, nem nincs Toyotám (ahogy autóm se), csak náluk látom a legtöbb visszahívást. Mondjuk ez nyilván vele járója annak, hogy messze a legnagyobb mennyiséget értékesítik.
Egy percig se védem egyiket se. Talán akkor a nagyobb tömegű visszahívások, annak az esetnek is köszönhetőek.
De végül csak visszahívták őket nem? -
-
iMaverick
addikt
válasz #06658560 #22 üzenetére
Olyan nehéz elképzelni? A telefonomban is meg tudták oldani a kínai (!) barátaink, hogy kikapcsolt állapotból is tudjon ébreszteni. (Érintőkijelzős okostelefonról van szó.)
Ha kicsi pénzből ki tudták hozni a Mediatek nevű cégnél, akkor egy nagy autógyártónál is meg tudják(nák) csinálni, ha akarják. Ezt a végét nem tudom, mennyire veszik komolyan.
Amúgy meg nézd máshogy: megállsz a kocsival és amikor leállítod a motort, akkor a műszerfal kijelzőjén (ami teszem azt már most is lehet, hogy érintőkijelzős 7-10"-os TFT) felvillan amit a korábbi hsz-ban írtam: "Frissítés érhető el a rendszerhez, Telepíti?". Ráböksz hogy OK, közben már szállhatsz is ki a kocsiból, majd ha lefutott, akkor elmegy Standby módba a fedélzeti computer... Lehet túl sok sci-fi-t nézek, de ez azért nem tűnik akkora kunsztnak, főleg ahogy fejlődik ez a miniatürizált számítógépes téma. (Lásd: 8 magos okostelefonok... Egy ilyen szerintem simán kiszolgál egy autót, miközben alig eszik valami áramot. Nem hiszem, hogy ez szívná le az aksit.)
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
#06658560
törölt tag
válasz iMaverick #30 üzenetére
Egy autó vezérlését a vezetőre bízni, hogy frissítse, vagy sem, nem lehet. Biztonságkritikus elemeket nem lehet lazán kezelni. Különben jönnek a perek és a büntik.
#29 emvy: egy 3G-n keresztüli szabad molesztálása a rendszernek tökéletes biztonsági rés. autó esetében nagyon nem egészséges.
#28 Crytec210: van tapasztalatom az autóiparról épp elég ahhoz-belülről, hogy kételkedjek a meg van oldva mondat valóságtartalmában, bármely autó, bármely eleme kapcsán.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Persze, miután kiderült. Azóta már kínosan ügyelnek arra, ne szaladjanak bele ilyenbe. Egyébként majd minden gyártó ezt teszi, ha nagy költsége lenne a visszahívásnak, akkor megpróbálnak lapítani, ha kiderül, akkor van a gond. Mérlegelnek, visszahívás vagy kártérítés. Itt volt mindkettő és még haláleset is.
-
-
bambano
titán
a totojánál évek óta sorozatosan történnek a visszahívások. 1-2-nél még elhinné az ember, hogy ez egy "legendásan" megbízható autó, csak valami félresikerült, de ennyi visszahívásnál már csak az marad, hogy a megbízhatósága egy legenda, nem több.
(#35) lsc: azok a toyoták, amikben nem elektronikus a gázpedál, már kaptak személyit. szóval vagy tényleg olyan toyotád van, amiben nincs elektronikus gázpedál, akkor múzeummal közlekedsz, vagy 20 évnél fiatalabb a toyotád, akkor meg rosszul tudod a gázpedált.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
Érdekes, akkor biztos véletlenül cserélték ezt a visszahívások során. A padlószőnyeg az elterelő duma volt. Mindegy is, mert nem fogok belemenni, ezt a pár kört már akkoriban lefutottuk a Toyota fanokkal. Kognitív disszonancia, amit nem lehet érvekkel megdönteni.
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
A mi termékünket így lehet frissíteni a kocsiban. Persze nem a kocsi tulaj végzi el hanem a szakszervíz.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
haddent
addikt
Mert 20 évvel ezelőtt nem pakolták tele teljesen felesleges szarságokkal az autót. Tényleg nem értem, hogy történhet ez meg... Egy autóban aztán tényleg van hely elrejteni / megoldani az elektronikát, hamár muszáj telepakolni trendi hülyeségekkel... És ez akár életveszélyes is lehet
-
addikt
Pont ma jött egy levél a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala -tol hogy a Toyota Motor Hungary Kft. visszahívást rendelt el. De nekem a levélbe az utasoldali légzsák van oknak írva vagyis annak az indítótöltete. Felhívtam a marka szervizt de 2 napra ott kell hagyni ha cserélni kell. Ha nem akkor csak 1,5 óra kb
-
chipesz
őstag
Hihetetlen, hogy eljutottunk idáig: egy autót rendszerfrissítés miatt kell visszarendelni. 😁
Samsung Galaxy S22 Ultra 256 GB
-
screener84
csendes tag
Nekem is egy 2007-es Yarisom. Többet volt szervizbe mint amit hasznaltuk pedig 0km-esen kerult hozzank. Azt is hivtak vissza ilyen olyan bajokkal. Hozzateszem alkatresz csere utan szarabb volt az auto mint elotte. Minden elromlott benne ami csak elromolhat. Gyuloltem. Soha tobbe be nem engedek Toyotat az udvarra. Jah es a vegen (2013) mar az olajat is zabalta 150e km utan annyit mondtak ra tok normalis nyugodjak meg. En nem voltam az mert ez a szarhalom ponon 6,5MFt-omba kerult a franko hitellel egyutt. Most se kocsi se penz de meg hitelet fizetek 14evig erte. Fasza mi. Soha tobbet se Toyotat se hitelre autot. Udv. S
VÁLTOZOTT!! A Telefon számom: +36706112357
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE B760M DS3H DDR4 alaplap,ÚJ
- Gyári Bontott iPhone 14 Pro Max Purple alkatrészek
- ASUS VG259QR - 24.5 inch - 165Hz - FullHD - 2 év garancia
- Xiaomi Redmi Note 9T 4/128GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Samsung Galaxy A35 5G 6/128GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen