Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vmarci21

    tag

    válasz róland #27 üzenetére

    De valószínűleg csak azért nem kell kódot olvasni mert: a, jelenleg sehol nincs első ajtós felszállás (tehát most éppen a BKK-nál sem kell kódot olvasgatni), b, idejük sem volt kiragasztgatni a kódokat.. De majd ha elmúlik ez a helyzet, akkor szinte biztosra veszem, hogy kint lesznek Volánnál is a kódok...

    Az meg megint nyilvánvalóan a sietség hatása miatt van, hogy KM-re kell jegyet venni, és nem járatra / útvonalra. (attól függően hogy helyjegyes vagy nem helyjegyes a járat.) Ha ez így maradna néhány hónap múlva is, az nagyon durva funkcionalitásbeli hiba lenne..

    2 dologtól félek, amire hatással lehet, hogy ilyen elterjedt lett az állami (vagyis Nemzeti Mobilfizetési) alkalmazás:
    - nehogy állami nyomásra úgy döntsenek, hogy a Máv-Start appját kiváltják ezzel a fapados rendszerrel (pedig OBB-val hasonlítva a Máv-é sem egy nagy csoda, de azért ennél legalább egy nagyságrenddel mindenképpen jobb :D )
    - és nehogy emiatt megtiltsák a BKK számára az e-jegyrendszer megvalósítását (ami mondjuk enélkül is lóg a levegőben... )

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • Tamy

    senior tag

    válasz róland #34 üzenetére

    Nyilván emiatt lett ilyen septiben összedobva, a szándék valahol dicséretes is, de a klasszikus Volánbusz már évek óta (a nagy egyesülés előtt) nyújt webes jegyvásárlási lehetőséget bizonyos távolsági buszokra. Az applikációt nem tudom, talán az is van. Nem lett volna praktikusabb ezt a rendszert kibővíteni a hiányzó járatokkal? Avagy a menetrendek.hu-t, bár az mint említettem sokszor felfelé csal a km-el.

    Engem személy szerint jelenleg nem érint, elég sokat utaztam vidékre a munkám miatt, de mostanság a vírushelyzet miatt igyekszem kerülni a tömegközlekedést. Viszont ha mégis szükségem lenne rá, én is bajban lennék, mivel az applikáció csak Android 5-től használható. És van aki még a neten se tudná megvenni. Megyeszékhelyen lakok, de meglepődnék, ha itt a pályaudvar jegypénztárába meg lehetne venni a jegyet. A helyijáraton is bevezették, de ott tényleg lehet venni akár az újságárusnál is, vagy az automatából. Persze, aki teheti vegye online, csak így az applikációval nagyon leszűkítették a kört.

    Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.

  • joey04

    titán

    válasz róland #31 üzenetére

    nekem igazából az a bajom, hogy megállóban qr kódot olvasgatni, majd megjelenik valami idiótaság amit ellenőriz a sofőr, ehhez mindenképpen net kell (van, de murphy, hogy ilyenkor fog valami párperces hiba előjönni) lehet net nélkül is, de akkor az ellenőr valami listából nézi a kódokat, ehh. szar az egész. vonatnál megveszem a jegyet, szépen lementem a telefonra, kaller jön, rácsippant, kellemes utat. imádom. volán már picit macerásabb, az online jegy sorszámát a sofőr egy papírról ellenőrzi. csak a mávnál van normálisan megoldva ez.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • vmarci21

    tag

    válasz róland #42 üzenetére

    Szerintem nem kéne egységesített jegyrendszer, semmi baj nincs azzal, hogy egyes cégeknek saját megoldása van. Annyit kéne tenni, hogy egy egységes API-t kötelezően felhúzatni az ilyen rendszerek közé, és ingyenesen, bárki számára (megfelelő ellenőrzés után) elérhetővé tenni annak használatát.
    Ezzel biztosítva lenne, hogy az utas egyetlen, általa választott alkalmazásból vegyen meg minden jegyet, viszont mégsem lenne monopol helyzetben sem a jegyrendszer, sem a vásárlási alkalmazás, így jegyrendszerben a cégek, míg vásárlási felületekben pedig a fejlesztő cégek között lehetne egy verseny, hogy ki tudja jobban megcsinálni, így hosszú távon is generálva a fejlődést.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák