Új hozzászólás Aktív témák
-
GoldhandRent
őstag
mert most nem ez tortenik ? Hasholjuk a semmit ezerkilowattokkal....
más: egyébként e-autók sem az utóbbi 10 évben fejlődtek nagyot.. nagyon régi technológia, nyilván az akkuk fejlődtek a legtöbbet ezidő alatt. Plusz ha a Tesla nem kezdte volna el az egészet, és nem tudná annyiért adni az autóit amennyiért adja, akkor a kutyát nem érdekelné az e-autó. Nem kerül annyival többe az előállítás, mint amennyivel drágábban el tudják adni őket.
Ha a Tesla anno a hidrogéncellát nyomatta volna, a gazdag amcsi zöldek azt vették volna, magas áron, akkor a merga, az összes konszern, meg úgy mindenki más is azt tolná. Chevinek anno a Volt-tal miért nem jött be az e-autózás ? Nem volt elég drága és elég "zöld".-
-
stellaz
addikt
de volt, amin ázsiai fickó egyedül nyomkodja a telefonját, illetve európai nő nyomkodja egyedül a kocsi kijelzőjét szomorú arccal
Egyes értelmezések szerint azért, mert ázsiában az emberek az autójukba menekülnek, ha egy kis magányra vágynak.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
Stard72
tag
ez kiépül, ha akarod, ha nem, mindenki észnélkül telepít. Mivel egy napelem hatékonysága elég alacsony ,de mindenki viszonylag sok ilyen energiát akar , ezért sok napsütésnél már túl sok napenergiát termelünk. Ez van széllel is. Nem nagyon látom,hogy lassulna a telepítések üteme
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
Hálózat fejlesztési hozzájárulás (HFH díj) a jelenlegi előírás szerint minden új bekapcsolásnál, vagy teljesítmény bővítésnél 32A-ig (nem fázisonként, hanem összesen) nem kell HFH díjat fizetni. 32 Amper fölött amperenként 3600 Ft + Áfa a díj fizetendő. (Áfával 4572Ft hozzájárulás fizetendő amperenként)
Példák:
3*10A = 0 Ft
3*16A (48A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 73.152 Ft
3*20A (60A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 128.016 Ft
3*25A (75A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 196.596 Ft
3*32A (96A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 292.608 FtAkinek van 1x16A-je és akar 3x25-öt az zsebbe fog nyúlni vagy 3kW-al fogja tölteni a 70-80kWh akkus autóját
3x10A töltés mellé a maradék 6 A-en már nem megy el a villany bojler vagy egy mosógép de a mosogatógép vagy villany sütő is 2kW körül kér
Szóval szép és jó de otthon tölteni drága beruházás lesz és én azért ha biztosra mennék 3x32A-t kérnék hogy tuti sose kelljen gondolkodni mit mikor használhatok
Mellé a fali töltő jobb márkából 4-5kiló (11kW-os)Aztán mire szépen megvan ez majd bejelentik hogy na innentől akkor otthoni töltésre repül szépen a jövedéki adó és ugyanott lesz a húdezöld elektromos autózás mint a belsőégésűek de cserébe másfélszer annyiba kerül a verda és csomó kompromisszum lesz vele
Nem lepődnék meg ha 2030-hoz közeledve egyre többet érnének majd a használt benzines és dízel autók majdMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
NomadND1
senior tag
Úgy ahogy írtam és nem beleképzelni bármit is.
#158 mrlujoak Igen, az ENCAP valamennyire mérvadó, de ott sem vizsgálják autópálya, vagy országúti tempó alatt.
#159 Tapsi Egy mobil kijelzője és ez közöt azért van egy kicsit különbség Amúgy pont rátapintottál a lényegre. Vajon 160-nál a sima műszerfalas autóban, vagy ebben az üvegcsodában lesz nagyobb a túlélési esély?
Aki ilyet vesz, az nem a sarki boltba meg dolgozni jár vele, hanem hosszú távra. Az a 99% inkább 5. Egy seggel 1200km-et már vezettem le, már megint általánosítasz.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Sztem egy Tesla zajosabb, mint egy benzines S Merci. Ami ebben a kategóriában a vibrációt illeti, ez a motor 25 éves konstrukció.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Vagy azért hogy könnyebb legyen az autó, így csökkentve a fogyasztást. Meg persze így spóroltak is.
Mondjuk az már megint teljesen értelmetlen hogy amikor azt mondjuk hogy egy villanyautó halkabb egy belsőégésűnél akkor hogy jön ide a tesla vs merci?
Vagy ha mercit, audit hasonlítanál össze mercivel meg audival akkor már nem igazolna téged, ezért jön fel a tesla? Gondolom én.
Akinek a csend a legfontosabb, az nem fog teslát venni még egy jóideig.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mjani1172
addikt
Szerintem nem ez a lényeg. Tényleg értelmetlen az, hogy 3-400 lóerős autókat gyártanak, pláne az USA viszi ebben a prímet.
Az egész egy zöld dolog röhej, pl az új Jimny-t kivitték az EU-ból, mert büntették őket, míg egy X7 vagy bármilyen nagymotoros sz.r még különösen környezetbarát is lehet.
Tényleg mi értelme olyan autót gyártani aminek 300km/h a végsebessége, amikor ezt nagyon kevés helyen lehet csak kihasználni? És ebben a kevés helyben még kevesebb ahol ezt szabályosan megteheti.[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
Technikai értelemben természetesen igazad van.
Viszont gazdaságossággal... indokolni, technikai paraméterekre hivatkozni versenyautós végsebesség, menetdinamika, futómű esetén álszent hazugság.
Egyetlen emberéletet sem ér meg a könnyen elérhető, felelőtlenül használható extrém teljesítmény. Több ismerősöm, családtagja, gyereke maradt ott , égett benn a kocsiban, mert elragadta őket a hév. Vezettem pár százezret, talán milliót is. Tudom milyen az "érzés", amikor a sebesség démona elragad.. De azt is tudom, nem csak kísértéssel él a ember.
Múltor is záróvonalon előzött 70-es táblánál a tag, 75-tel mentünk, mint az állat. A pirosnál, ahol utolértem, meg beragadt, mit az álmos szar..Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Nem érdekel a műszaki indoklás. Amikor autópályán megyek és a szabályosan menetoszlopban haladó kamionokat 135-140 körül előzöm, becsapódik mögém kilónyolcvanról fékezve egy 1.6-os bármi és tolna, akkor ott a türelmem is véget ér. És ez általános. Városban dettó tolna a sok paraszt idióta 80-90-nel például a hídon felfelé. Ez a fajta kényszerítés az, ami gyakran balesetveszélyt okoz. Nem hajlok be.
A tachográf, vagy inkább valósidejű on-line telemetria nagyon sok problémát megoldana. Gyorsítaná a forgalmat es biztonságosabbá tenné.Auratech Field Recording
-
Somatom
veterán
Műszakilag semmi értelme az egésznek. Semmilyen váltómódosításra nincs szükség. Egy kamion 1200 körül forog 90 -nél. Ott egyszerűen letilt és slussz, passz. Még régen vezettem olyan vontatót, amin volt "trükkös kapcsoló", amitől menet közben is pihenőt húzott a tachográf és egyúttal a sebességkorlátozót is kiiktatta. Nyomtam egy szokásos padlót és azt vettem észre, hogy már 110 fölött vagyok. Szóval, nem kell ehhez más, csak egy elektronikus leszabályzó és akkor 130 -nál (vagy, amire beállítják) vége a száguldásnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Semmilyen probléma sincs ezzel. Nem kell hozzá önvezetés. A tachográfban van GPS és online rendszer. A rendőrnek nem is kell megállítania, menet közben is kiolvashatja a tachográfomat úgy, hogy nem is tudok róla. Országhatárokra, de akár egyes útszakaszokra is beállíthatják az aktuális sebességhatárokat, amiknél a tachográf lekorlátoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hoplitész
junior tag
Ettől függetlenül az abszolút végsebességet is korlátozni kellene az adott ország megengedett sebessége fölé mondjuk 10-20%-kal.
Meg aztán már azon kellene dolgozni, hogy az adott útszakasznak és vezetési körülményeknek megfelelően korlátoz az autó, ha az önvezetés egy utópia egyelőre. -
Somatom
veterán
-
mrlujoak
veterán
Az irány a jó.
Támogatom, bár én már eleve 160 km/h-ban maximalizálnám.
Felesleges ennél több...
Pályán egy vészhelyzetben ha a sebesség növelésével tudod kivédeni a balesetet, bőven elég az a +30 km/h sebességkülönbség...
A saját kocsim is 180km/h végsebességet tud (elvileg) soha nem mentem annyival vele...Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5