Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz arty #45 üzenetére

    Retronál nem is cél, hogy ne legyenek feltűnőek a pixelek, sőt. :) Meg külön móka, hogy tudsz-e kifejező figurát kihozni kevés pixelből. Persze, régen messzebbről nézted, és a TV is erősen elkente a pixeleket (igazából egy régi színes TV 160 pixel szélességnél már kezdett gondban lenni, 320 pixel felbontás már sokszor artifact színeket produkált).

    Amúgy a maximális felbontásban a két gép közt nincs nagy különbség - az mind a kettőnél jellemzően 160 pixel széltében, azonos magasságú magasságú (2 TV scan line) "lapos" pixelekkel. C64 ugyan tudott finomabb, 320 pixel széleset, de játékokban általában csak pár grafikai elemhez használják, mert úgy erősen korlátolt a színezés vele. Viszont, 2600-on ez a felbontás csak a mozgó bigyulákra vonatkozik, a pálya már csak 40 pixel felbontású (ha jól emlékszem), ami elég egy sematikus labirintushoz, de azon felül már elég sok kreativitást (piszkos trükkök) igényel. Aztán C64-en egy 3 színű sprite 12 lapos-pixel széles, míg 2600-on 8 lapos pixelből kellett ügyeskedni (és 1 színű sprite, bár soronként megváltoztathattad a színét). Aztán 2600 soronként max. 2 spriteod van, míg C64-en 8, tehát ha valami figura nagy, akkor szinte biztos, hogy kénytelen vagy 2x-esére széthúzni széltében (ezt hardverből tudja a cucc), míg C64-en egymás mellé raktál két spirte-ot (amik eleve 1.5x szélesebbek is voltak: 12 vs 8 pixel), mert maradt elég még úgy is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák