- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Netflix
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Szerintem szogezzuk le: az uj auto a draga, fuggetlenul attol, hogy elektromos-e. Az mar csak ennek a kovetkezmenye, hogy uj auton sokkal nagyobb a kulonbozet is.
A toltesrol meg mindig is azt mondtuk, hogy mindennapi hasznalatra az vallalja be, aki tudja otthon tolteni. Nyilvan egy videki ut mas, de eleve nem tesz jot az akkuknak a folyamatos gyorstoltes.
A soktizezer liter uzemanyagrol meg csak annyit, hogy az elektromos auto fogyasztasa eleg rendesen csak a tavval korrellal (felteve hogy ennek megfelelo vezetesi stilusban marad a sofor), mig a benzines pont a munkaba jaras dugoban atlagaban bukik el.
Amugy mikor ezt kezdik eladogatni, siman megvennem. Jelenleg a toltokiepitettseg miatt a csaladi fo autonak nem vallalnam, arra jo a (nem kamu) plugin hibrid.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Jujj ne szamolj mar egy tetelt ketszer. A most elkoltott 5M vs. a most MAP+-ba rakott penz 5 ev mulvai erteke kb. az lesz mint a kamatos MAP+ egyenleg. A mai jelenerteke 5M. Jo, MAP+ _atmenetileg_ infla feletti, de nem veletlen az emelkedo kamatszamitasi mod (ugye te ezt is lazan kezelted) meg a hosszu benntartas, mert atlagban fog jol kijonni allam bacsinak... mindenki kamatemelkedesre szamit, ha beut a valsag me'g negativ realhozam is kijohet.
Szoval a 273e-et azt ne szamold az 5M feletti penznek, nem fedez az semmit. -
axioma
veterán
Nem ertem miert kell eroltetni ezt az utcan toltes dolgot.... jo, most me'g kiserleti meg ingyen, de nagyon gyorsan mind fizetos lesz, sot biztosan dragabb is lesz, mint az otthoni toltes.
[Ami nagy baj, hogy jelenleg tobb konstrukcional dragabb, mint a benzin, vagy max. pariban van. Tehat a plug-in hibrid, amelyiknel pont lehetne hatni az emberekre hogy legalabb a varosban ahol toltheti ne a benzint pofogje, o se fogja azt valasztani. Pedig egy 3x-os szorzo van otthoni nappali aramnal is ugy kb., lenne ott kozte te'r egy kecske-kaposzta valasztasra.]
Igen, a villamosenergia torvenyeknek meg szolgaltatoknak van pluszban alkalmazkodnivalojuk, de ez elobb-utobb ugyis sajat jol felfogott erdekukben meglesz.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
1. Ja kerem, ha belekevered az _uj_ auto tulajdonsagait, akkor barmit ki lehet hozni. En azt nem tartom fair-nek ha azt mondod, hogy az 5M ES a kamatok a tied. Igy mar hogy a mai 5M-nak a jovobeni erteke ami 6M nominalisan, igy nem hibas, de nem mondd tobbet, mint ma 5M.
Mi nem kispalyazunk, igaz nem idealis a tajolas (K-DK), 45 fok es neha reszben arnyekos [de kettesevel kapott optimalizalot], de ezekkel egyutt pont duplaja rendszer megy fel... ket auto napi ingazasa meg amugy se kis fogyasztasu cs.haz havi szamla majd 50e most, szoval nagyobbreszt ki fogjuk hasznalni.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nagyon szar helyrol nezted a rendszerarat. Nekunk a 17kW lett br. 4.5M es az elmu szorakozas +0.5M, de ez csak a 3x25A miatt, utobbibol csak a merohelycsere van mindenkinek, az <200e.
Az ingyen parkolas, sulyado stb. majd akkor szunik meg, ha mar nem szmogriado-kozeliek a varosok... btw ha eleg sok lenne az elektromos auto, gondolhatnak ujra a kozlekedesi lampak utemeit, mert annyival gyorsulna a forgalom... -
axioma
veterán
Remelem nem csap le egy modi a reklam miatt: ecoenergy.hu (52 db 325W-os napelem, 26db P650 (szerzodesen P600-nak irva de 650-ek telepitve), es 1 db Solaredge inverter + szereles, ugyintezes).
Ciki, de most passzolom hogy a kwp az hogy adodik, ez a nevleges teljesitmenyek osszege, ez alapjan lehet szerzodni az elmuvel.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Varjuk meg hogy mukodik (<10 nap elvileg), es privatban reszletezhetem tovabb. Kezdjuk ott hogy ha nem darabokat veszel hanem rendszert, raadasul nem MVM hitelre hanem kp-vel, eleve nem listaarral kene szamolni. Valamint tuzvedelmi eleve ha nem az inverter a szabalyzo akkor technikailag nem is kene, de nalunk meg azert sem kell papiron sem mert siman tavolsagon belul vagyunk. Igen, probaltak minket is sokfele pluszkoltseggel etetni... szoval iden Construman (kora tavasz) kezdtuk es 10-12-es rendszerreke is adtak ilyen arat... megjegyzem az elmu sajat cege is megcsinalta volna a 17-est csak 310-es vagy 315-os mar nem emlekszem napelemekkel, darabszamra ugyanezt ugy ertve, cegekre meretezett szerzodessel (pl. betanitas meg ilyesmi beleertve) 5.2 korul talan. Ha nagyon erdekel majd ha jobban raerek elokereshetem a reszleteit.
-
axioma
veterán
Bingo, van egy peugeot ion-om varosjarni, 2.25-ert vettem majdnem pont 1 eve (ez is fel ev piacnezegetes utan), csaladinak egy Ampera 3.85-ert (fel ev itt is befigyelt), ezzel az ingazasok miatt van majd 50e-es villanyszamla, a 17-es rendszer meg igy is varhatoan tultermeli, azt a jovedelmet nem szamolva is 8-9 ev megterules. Es ez nem az ahol 10 evnel a rendszer lelke invertert amivel a beepitett szabalyzot csereled, mert a szabalyzo nekem kint van a teton 2 panelenkent es 25 ev garis... inverter is ha cseres is (de kisebb feladat, kevesbe lesz nyuvasztva), lenyegesen olcsobb mint a "gazdasagos" rendszerben.
Ha ugy nezen en nagyon mindent osszeadva brutto 11M-ert a ket auto + osszes tankolas + a lakas energiaszukseglete (=nyugdijbefektetes) beruhazast tettem meg. Nem egy db uj autot. -
axioma
veterán
válasz Bgyarmati #42 üzenetére
Latszik hogy nincs elektromos autod.
Ami "normal" autoban a kis akkurol (12V) megy, az itt is. Igen, a kis akku le tud merulni es akkor az e-auto nem mozdul, hiaba van tele a menetakku...
Szoval csak a futes es klima jatszik. A domb sem, mert nem csak felmesz, vissza is jossz, akkor meg visszatermel (rendszeresen megyek at Bkalasz-Urom-Becsi ut, nem a levegobe beszelek, nem jelentos a tobbletfogyasztas). A tojas meg pont nem ugy van ahogy a fustosoknel: az egyetlen nagy pazarlas varosban ha jobban fekezel mint amennyi a visszatermelesbe belefer. Jo, orszaguton a nagy sebesseg is, de idonkent jarok M0 110-es szakasza fele, az se turhetetlen.
Szerk domb, meg nagy gyorsitasnal _atmenetileg_ persze bevillantja, hogy ha igy mennel tovabb akkor fele annyit tudnal megtenni, de hat ez az algoritmusbol adodik, es nem kell megijedni, ha nem maradsz abban az intenziv felhasznalasi modban.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
OK, ennyi, csak ne sugalld azt hogy hazudok mert annyibol nem lehet, aztan csak kiderul, hogy mindossze te nem szeretnel olyat telepiteni mert szerinted az nem optimalis. En meg kivalaszthatom, kivel csinaltatom, es volt aki nem volt hajlando SE rendszert odarakni, erdekes pont a regebbi cegek igen...
-
axioma
veterán
válasz mjani1172 #51 üzenetére
Nekem azt adja hogy nem fustulok es nem fizetek a parkolasert nagyon kedvezmenyesen 15e-et havonta.
Igen, nem autobuzi vagyok hanem A-bol B-be kozlekedo Es nem mondtam hogy masnak is ilyennek kell lennie, de az boki a csorom ha az uj auto fela'ra't(!) veti az elektromossag szemere. Mert az hgoy ujonnan draga az nem azert draga mert elektromos (pontosabban annyibol igen hogy nem tudja beleszamolni hogy a kov. 5 evben mennyit kaszal a szervizelesen).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Na most meg afa-csalasban reszvetellel vadolsz, egyre jobb. Reszemrol befejeztem, neked van egy meggyozodesed es a tenyek se zavarnak, nincs mivel vitatkozni.
A kozerdeku reszere: parkolas alsohangon (csak munkahely, kedvezmenyesen) 180e, nem toltom (parhavonta tan 1 kivetellel) ingyen sehol es plane sose szamoltam vele. Csak a kb. 16kWh vs. 5-6liter (ingazasban ez nem rossz) benzin ara kozott. -
axioma
veterán
A 2001-es priusunkban amit mi mar 2015-ben (talan) vettunk meg, 2018-ban lettek cserelve a cellak (nem ujra, hanem 5 evvel ujabbra). Reszben elotte is volt mar par cserelve, de a 2/3 akkupakk+munkadij lett 225e Ft.
Igen, mas, mint egy csak elektromos menetakku, sot mas technologia, de a 3M-tol messze van. -
axioma
veterán
Hat ja, az autogyartok es a fenntarthato fejlodes egymas ellen szol, de valljuk be azert, az autogyartasban siman johetnek olyan ujitasok, ami miatt erkolcsileg (biztonsagilag!) is elavul a regi auto, es inkabb egy ujabbat kell venni, a regit meg ujrahasznositani (pl. a 14.2 ev felettiekbol vajon mennyi amelyikben van ABS meg legzsak? Es orulsz-e hogy ilyenek johetnek veled szembe az uton?)
[Egyebkent az atlag az nagyon csaloka, jo lenne ha sulyozva lenne az uton toltott idovel. Peldaul a ket muszaki kozott megtett km-ekkel. A regi, olcso kocsik nemritkan tartalekban vannak, mert eladni mar nem eri meg, de alig hasznaljak. Vagy kivancsi lennek, volt-e eszuk kivenni a veteranokat...]
Ja az autogyarto hogyan tudja "nem engedni"? Bukod a garit? En segedkeztem a prius akkucserenel, kb. ket dolgot kell betartani, a tobbi sima betanitott munka.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
" Kicsit régebbiek az adatok, azóta öregedett a járműpark"
Ketlem Az elmult 2-3 ev inkabb arrol szolt, hogy mennyi autot csereltek le. Szerintem most jobb az adat. Persze nem drasztikusan, de ha van az embereknek penzuk, akkor szivesen cserelnek ujabbra (pl. nalunk mind a ket auto lecserelodott, es a csaladban is ujult egy auto a kozremukodesunkkel). Talan ott lehet "oregedes", ahol eddig nem volt vagy nem volt masodik auto, es most valami regit vettek, na ilyen meg van szinten a kornyezetemben. -
axioma
veterán
" jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz"
Cserebe lehet kiseromuvekkel kvazi-helyben megtermelni. A tarolas az lehet gond, de ha pl. egy ingazasra hasznalt auto akkuja tud egy hetet, akkor a hetvegi megujuloval toltes is eletkepesse teszi (mar most is). Mas tarolasi modok meg barmikor johetnek (pl. ha mar hidrogenes az auto, mert vizbontas es egetes, ezek alapjan nem tunik lehetetlennek egy hidrogen alapu tarolas a nappali napsutestol az ejszakai toltesig, szigetuzemmel aka'r - nem, gozom sincs hogy hol all a technologia ehhez, csak mondtam egy out of the box otletet).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
1. a megujulobol azert van ami egyenaramot termel, tehat eleg a tarolas _elott_ nem atalakitani (napelem)
2. miert is kene este hazaerve radugva a toltore tusket okozni? mar masik topikban is irtam: szerencsere itthon van ra muszaki lehetoseg es van hasonlo jogi szabalyozas, egyszeruen kell adni egy tarifat az e-autosoknak - vagy a vezerelt egy uj csoportjakent, mas jogi eloirasokkal, vagy akar tok mas tarifaneven (en egyebkent mar egy ideje onkentes alapon 00:05-tol toltok)
[Pakssal nem az a baj hogy bovitik, hanem hogy milyen szerzodessel... en zold vagyok de megis atomeromu-parti] -
axioma
veterán
A 3310-es akku annak szolt, hogy mennyivel a gyartas utan me'g van. Mert az akku az nem all annyi parameterbol, mint az auto legtobb mas alkatresze, hogy gyari doku nelkul kimaradhat a masolasnal valami fontos. Ez csak egy akku, ha van ra kello kereslet, reprodukalhato.
A masik hsz-odra: mint kiderult a statisztikak is alatamasztanak, csak nem csapott at az atlag novekedesbe, csak oregedes-lassulasba. De oda is irtam, hogy az csak pelda volt... elhiszem, hogy valaki naponta eloveszi a 22 eves dizelet, idonkent odafustolnek az orrom ala a dugoban [nem veletlen, hogy eloszeretettel engedek be zold rendszamos autot magam ele - megjegyzem engem is hamarabb beengednek mint a teljesen hasonlo stilusu suzuki alto-val engedtek egy eve...] -
axioma
veterán
Nekem mind1 mire csereli a buzos dizel, vagy csak megjavittatja, csak ne budositsen.
Azzal meg nem ertek egyet hogy te jobban tudod a szamokat mint en Inkabb csak mas kimutatasoknak hiszel, mint en, egyikunk se maga szamolta.
[Megjegyzem nekem mar az is jo lenne ha nem reklamoznatok azt, hogy egyes szamitasok szerint rosszabb az e-auto meg a napelem... ez olyan mint amikor a szelektiv hulladekgyujto autora ki kellett irni hogy egy auto de tobb gyomra van, mert elkezdtek azert lazadozni, hogy a tobb gyujtot osszeontik benne...] -
axioma
veterán
Pont megmagyaraztad a kiseromuvet... (ami nem feltetlen HMKE). Miert kene csak Pakson termelni? Ha ott termelsz dupla annyit, de nem ott hasznalod el, akkor novekszik a tavvezetek-igeny. Ha a varosok mellett "egyesevel", akkor ez nem all fent. Persze ezzel nem hataroztam meg, hogy milyen aramtermelo legyen...
Ami nekem a legjobb ervem arra, hogy aramra alljon at a futesunk (mar persze a PH kornyeki hoszigeteles lenne a legjobb elobb, sajna "csak" 12cm van) es az autok, az pont az, hogy futoanyagokbol lehet aramot csinalni, de arambol benzint/gazolajat/stb. nemigen... -
axioma
veterán
Szerk. Az elottem szolo utan eleg annyi hogy +1.
Na jo, egyetlen kiegeszites: az autokban nem hasznalhato akkuk majd pont jol megtamogatjak a hazi napelemrendszereket. En mar kivancsian varom, hogy mikor lehet kapni es felhasznalni (pedig el se indult me'g )
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
OK, probaljuk meg a te sajat rendszeredben megcafolni az allitasodat (abban a rendszerben amit nem hiszek el, es a konzisztenciajarol is vannak ketsegeim de ugye Godel ota ez nem meglepo )
Szoval: ket dolog all egymassal szemben, a szen/foldgaz/atom-eromu egy MWh eloallitasra juto CO2-emisszioja meg a napelem 1 MWh-ra juto emisszioja. Ebben SEM egyertelmu mivel nulla szamot emlitesz, de tegyuk fel, hogy igaz, hogy a napelem tobbe van.
Viszont utana ott van: a sajat tetomon levo napelemnel a nagy semmi, a hagyomanyos eromuveknel meg nagyon szep lista:
- kitermelni a futoanyagot
- feldolgozni ugy, hogy alkalmas legyen az eromuben felhasznalasra
- elszallitani az eromube
- a keletkezo maradekot (pl. salak, fust) elszallitani es/vagy artalmatlanitani
- az elektromos halozatot mukodtetni hogy az aram eljusson a felhasznalasi helyre
Tehat az biztos, hogy a listanak nagyobb a CO2-termelese, mint a semminek.
Az meg max. meggyozodes kerdese, hogy melyiket tekinted nagyobbnak, sima adok-kapok alapjan ez dontetlen. -
axioma
veterán
Az atomnal megmarad tovabbra is a tovabbitas mint nem kis CO2-emeles.
Azt meg en sose mondtam, hogy elettartamra nulla a napelem, valakivel keverhetsz. De arrol se gyoztel meg, hogy nem a legjobb a meglevok kozul.
Amugy ne a TWh-kkal peldalozz, hanem kell Mo-nak 100GWh per ev plusz, azt hogyan oldja meg, atom bovites vagy sok napelem. Itt melyiket mondanad kisebb CO2-esnek?
[Egyebkent eszmecsere, nem akarlak meggyozni semmirol, es nem tudsz meggyozni hogy rosszul tettem hogy napelemet telepittettem.] -
axioma
veterán
Source: 2014. Akkor me'g talan el is hittem volna, ma nem. (Pl. duplajara nott az 1 m2 napelembol kihozott teljesitmeny.)
Bocs, tobbre most nincs idom. Az ausztralt meg belinkelhetned, erdekel hogy van-e eselye hogy az en rendszerem megterulese elott ideerjen az orszagba, vagy ez olyan mint a fuzios eromu ami mindig "mar csak 20 ev".[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Viszont a videoban elmondja, hogy meg mindig demo, es meg kell oldani az ipari gyartast ami nemtrivialis. Mondjuk ez valoszinuleg a mi eghajlatunkon, cserepes tetokon nem lenne sokkal egyszerubben elhelyezheto, mint a mai, es nem lepodnek meg ha mas lenne az eghajlati kitettsege is amire ok nem gondoltak (ho!), de ha az alaptechnologia laminalva rakerulhet hagyomanyos tablara, akkor lehet jo. Az viszotn mond valamit hogy 1.5 ev eltelt es semmi hir sincs azota roluk. Hasonlo volt a cserepre nyomtatott napelem, magyar talalmany, demo abbol is volt, aztan kiderult hogy csak jo kis penzeket felvettek a gyarepitesre ami el se kezdodott.
-
axioma
veterán
Konkretan ezert papolok mindig a tarifarendszerrol, mert abban dolgoztam (vezerelt kutyuk parameterezese teljes EON szinten).
Egyebkent lattam mar epiteszt aki szerint a 12 cm hoszigeteles EPS-bol mint szakember meggyozodesbol mondta, hogy olyan mintha muanyag zacskoban probalnek futni. Es meg volt gyozodve az igazarol. En meg koszonom azota is jol vagyunk, miota szaritogep van parahianyban. A szaktudas siman lehet szar oktato es elavulas miatt is.
Disclaimer: NEM azt mondom hogy a tied is az, de a van amikor szar a tekintelyelv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Viccrovat
- Gumi és felni topik
- Hegesztés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest