Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
Sosem értettem a Blizzard játékait övező túltolt hájpot, bár az első két Diablo az örök kedvenceim közé tartozik, az tény.
De ezt a mai Blizzardot manapság már egy rakás másik fejlesztő alaposan elpicsázza hazai pályán, az ő költségvetésük töredékéből dolgozva. Nem lehet örökké olyan presztízsre építkezni, amit a cégtől már réges-rég lelépett arcok alapoztak meg annak idején. -
Fitzgerald
veterán
válasz Dr. Akula #62 üzenetére
Jó game designerek kellenek megfelelő kreatív vénával, nem programozók. A Diablo 3 is azért lett akkora töltöttkáposztás hányás, mert az eredeti Blizzard North csapat magja kétésfél örökkévalósággal ezelőtt lelépett már a cégtől. Jó kódereket mindig találni, igazán tehetséges game designerből jóval kevesebb van sajnos.
-
Fitzgerald
veterán
Igen talán ebben is van valami, azért is készülnek néha igazán kiemelkedő indie játékok, mert a független csapatok munkáját nem aknázza alá Corporate Lófaszjóska, aki alig várja hogy beleszarhasson az egész kreatív folyamatnak a közepébe.
A Prey nekem tökre nem tetszett, ugyanolyan összelopkodott fércmunka kreatív szempontból, mint ugyanennek a fejlesztőnek a Dishonored c. sorozata. Persze tisztességesen össze vannak rakva ezek a játékok, csak éppen egyetlen igazán kiemelkedő, eredeti ötlettel sem találkoztam bennük, amit ne láttam volna máshol, még ha nem is pont ugyanolyan formában. A Dishonored 2-ben mondjuk a timeshifting rész az elég jó volt.
Tököm tudja, lehet a műfaji kötöttségek miatt "feltaláltak már mindent ami feltalálható", és az én elvárásaim nem reálisak. -
Fitzgerald
veterán
-
Fitzgerald
veterán
"Azt viszont nem, amikor amiatt problémáznak, hogy nem lehet rombolni előre és lőni mindent, ami mozog"
Igen, ezt én már rég el tudtam engedni. Vannak játékok, amelyekben taktikai jelentősége lehet pl. a rombolhatóságnak, de egy sztori orientált FPS/RPG hibridbe nem hiszem hogy kell ilyesmi.
Az Arkane alapvetően egy tehetséges csapat, csak tökre megnéznék már egy olyan játékot tőlük, amely nem a nagyoktól lopott designbeli elemekre épül sem vizuálisan, sem játékmenetében.
Az Arx Fatalis pl. egy kurvajó játék volt tőlük annak idején, csak nem sikerült kiadót találni a folytatásnak, mert szarul fogyott. Viszont ma már van neve a stúdiónak, igazán jöhetne a második rész.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz Dr. Akula #72 üzenetére
Szerintem te kevered a vizuális design-t és a game design-t. A jó game design egyik alappillére a tartalom amivel be lehet rántani, illetve meg is lehet tartani a játékosokat. A másik pedig az, hogy mennyire addiktív, élvezetes a játékmenet, a fejlődési (ha van), jutalmazási rendszer.
-
Fitzgerald
veterán
A már említett PoE, és a Grim Dawn is pl. A Diablo 3-hoz képest ezek fillérekből készült alkotások.
Eladások tekintetében valóban semmi nem rúgott labdába a Blizzard játékai mellett az elmúlt 20 évben, de nem is arról van szó. Hanem hogy melyik a jobb, élvezetesebb játék. Melyikben átgondoltabb a fejlődési rendszer, a lootolás, a balansz, és a többi alapvető játékmechanizmus. Na ezekben a dolgokban ver ma köröket a konkurencia a Blizzard-ra. Ahhoz meg szerintem elég kevesen tapsolnak manapság, hogy megjelenés után kb. 3.5 évvel sikerült végre olyanra peccselniük a játékot, amilyennek az első évben kellett volna lennie. A játékosbázisának hatalmas részét már évekkel ezelőtt elveszítette a Diablo 3. Persze, az említett 2 játéknál valószínűleg még így is sokkal többen játsszák ma is, csak hát ez egy olyan játék, ami 20 millió példány fölött fogyott. Ha ezen játékosoknak csak a tizede aktív ma, még akkor is bőven sokat mondtam szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Rog Ally Z1 Extreme
- SAPPHIRE INCA EP-10 - 10 x RX 5700 XT - professzionális bányászgép - eladó!
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest