- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #99 üzenetére
a forgalmiba akkor kell bármit is bejegyeztetni, ha a gyári specifikációtól eltérő alkatrészt akarsz feltenni az autóra. a gyári kerékméreteket és azok váltóméreteit nem szokás engedélyeztetni és beírni.
különösen érdekelne a rendőri eljárás abban az esetben, amikor a gumira írt méret egyezik a b oszlopra ragasztott matricán szereplő egy darab gumimérettel...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #99 üzenetére
Sajnos ez nem így van, elég sok felni lepattant már nálunk is az autókról... A Zasszonyéra is max 195/50R15 mehetne fel (dízelre nagyobb), de 17-es felnik vannak nyárra, én úgy vagyok vele, hogy nyeljen sót a rendőr, meg majdnem kiköpött mása a gyári GTI felninek, csak egy "pöttyet" nagyobb + az ültetés (hótoló), így már feltűnő. Szóval igen, csak a gyári hozzá passzoló kerékkel lehet gurgulászni az utcán, legyen az acél, vagy alu.
A műbizonylatozás meg egy vicc, mert a TÜV papír lefordítása magyarra (egy oldal!) 70e magyar valuta, terveztetés mérnökkel ami megint hat számjegyű, utána a helyi hatóság TALÁN engedélyezi a menetet, és kifizettél egy vagyont, de lehet nem kapsz érte semmit. Az unió többi államában a TÜV papírral beballagsz a helyi érdekeltséghez, fizetsz 10 eurót, aztán már mehet is az autóba a majré. Az ültetésért nem kis vajúdást műveltem, de egy vicc az egész ország ilyen téren is. Műbizonylatos sportdobot nem kell forgalmiba jegyeztetni ha szakműhelyben rakattad fel, és van pecséted a forgalmazótól, gyártótól, beszerelőtől, de még az sem elég a sündisznónak, mert ő a törvény felett áll. Sőt, a rendőr két ujja egy mérő eszköz, mert ha megállít, és a kerékjárat + a gumi között nincs annyi hely, már rendszám le, útvonal engedély, szigorított vizsga, stb... Szóval ez a felni rádobálás nagyon nem úgy megy hivatalosan és élesben sem, hogy bemegyek a bótba, aztán veszek valami pimpelt polírozott alut, aztán mehet a szekér kerék az autó alá, mert sok helyen simán kikapnak a forgalomból.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #111 üzenetére
Sötétített fólia, ó, már el is felejtettem. Plasztik kártyás Llumar volt a kocsin ( B-től hátrafelé), amit még az előző gazdája rakatott rá. Idén műszakira egyik "ismerősünk" vitte, mondván náluk minden átmegy, mondom okés, akkor a felni meg az első fényszórók, stb. letudva. Mikor vissza kaptuk, a hátsó ablakról le volt szedve valami kromofágos szarral, ami össze marta a C oszlop szélét is, illetve a két hátsó lámpát. Mondom oké, de a mi a fasznak kellett ez az egész?! A csomagtér ajtó ment volna a kukába fóliástól, a fél autóval együtt, én meg ezért nem küzdöttem a kapargatásával, csak műszakiig nem volt időm össze rakni, így ezért volt fontos az, hogy csússzon át esztétikum terén. Szóval szerintük nem lehet hátsó üvegre fóliát rakni már vagy 8 éve, mondom fasza, ott a kártya, eddig is sikerrel vette az akadályokat, erre ők önkényesen leszedték, és még én kaptam lebaszást. Így is sík ideg voltam, mert szét lett marva a két hátsó lámpa, a C oszlop széle, a kalaptartó, stb finomságok, közben meg fosták le a felnit, meg a műbizonylatos dobot, az ültetést, de a kártyás fóliára ráizgultak. Ha egy vizsgabázison ennyire képbe vannak, akkor egy mezei rendőr mennyire?! Ők nem szórakoznak, ha azt gondolja az nem úgy van ahogy te mondod és a törvény szerint le van írva, akkor nem úgy, és már szedi is le a rendszámot.
A másik példa a morcosított motorháztető. A miénken is az volt, angel eye lámpákkal, amit totálisan nem takar ki, mert nem olyan mint egy rendes foncsoros lámpa, de a sün azért is vígan kikaphatott volna a sorból. A szerelőnk kérdezte is, hogyan maradt meg a kocsi még ezzel a koncepcióval, mert levadászták az összeset az évek alatt.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #113 üzenetére
Persze, okosba műszakiztatás hivatalos helyen, hmm... Akkor fogadtam meg, hogy autóhoz okosba nem nyúlnak, én többet maszek alapon semmimet nem adom senkinek csak számlásan, garanciával. Az angyalka szem (projektoros) pedig meglehetősen jól teljesít, simán hozza a gyári foncsor fényerejét, mert ez még nem a gagyi, E jelölés nélküli 40000-ért árult kínai szemét led csíkokkal keretezve, ezért is féltem egy kő felverődéstől.
Egyébként én speciel nem szeretem az igénytelen dolgokat, páromnak kellett a morcos tető, de már gyári került rá, egy év alatt sikerült rábeszélnem. Viszont az ültetést az komálja, Eibach Pro verseny rugók vannak alatta, keményített gátlókkal, ez az autó kanyarban sem mozog meg dőlöngél, pláne a nyári gumikon, ami majdnem slick, meg egy bömös is megirigyelné a szélességét
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #116 üzenetére
Ismételni tudom önmagam, ültetés és ültetés között is van különbség. Már a megvételekor ültetve volt, nem is kicsit, na az abban a formában egy vicc volt, az tényleg pattogott. A mostani viszont mint írtam, maximálisan élvezhető. Magamnak nem hazudok, másnak meg pláne nem... A projektoros lámpákkal sincs baj, simán látni vele annyit mint a gyárival, nem érezni hátrányát, reflektorral meg ki lehet sütni a másik szemét olyan erős.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #119 üzenetére
Igen, a mérés más, ahogy egy izzószálas vs. led világításnál is. Én nem mondom azt, hogy ezek a lámpák tökéletesek, de egy normális kaliberű hozza a gyári szintjét. Ennél az egyetlen észrevehető változás a megvilágítás szélessége, de mivel az autón a lámpa egyébként is totálisan előre néz, nem nyúlik vele a sárvédőbe, ezért sincs olyan széles megvilágítási szöge. Egyébként egy Golf MK3 a becses megbecsült, hogy ne névtelenül dobálózzak róla.
Az ültetés pedig tényleg nem rossz dolog, persze ez is módjával, de egy mélyebb leseggeltetés is lehet komfortos. Egy 23 éves autót meg nem kell egy jóval fiatalabbhoz hasonlítani, mert ebben a kész összeállításban a gyári szintet lemossa minden tekintetben. Verseny légszűrő, nyitott kati, mart tárcsák, normális gyertyák, új hidrotőkék amik bírják a strapát, mert hamar neki szokott állni dízelesen kettyegni ha kicsit meg van küldve huzamosabban.
A műszakis rész igen, tanulópénz kategória, vagyis inkább önmagam szembeköpése és az elveim megszegése, mert szeretek a saját utamon járni, és attól nem igazán térek el. Mielőtt le lett adva az autó, mondtam páromnak, hogy ismét nincs jó megérzésem, mert előre meg szoktam érezni a bajt, és nem igazán tévedek benne.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Jaffa75
őstag
válasz Tikakukac #116 üzenetére
"Rallys szakágba építő srác mesélte egyszer, hogy ült már kocsiban, ami GL szemből és betonból épült. Tök jó lehet versenypályára. Közúton meg úgy pattog el mindig mindenen, mint az atom" - ne is haragudj, de a közútra, illetve a versenypályára szánt ültetés/futómű közt van különbség... Nem feltétlenül pattog el ami kemény - ha jó a futómű, ez pont nem így működik. Ha gondolod összefutok Veled szívesen, és megmutatom, hogy van olyan megoldás, ami nem pattog el egyáltalán, és az utcán is megállja a helyét. . ha kellene (nekem nemigen), akkor kiviszed pályára, egy kis állítással kőkemény lesz, és alkalmas lesz pályaversenyre is!
-
-
-
-
válasz Tikakukac #177 üzenetére
itt volt egy teszt
kivittek egy autot palyazni, nyari / negyevszakos / teli gumikkal aztan mentek par kort a melegben. igazabol a negyevszakos es a teligumi picit lassabb volt, de alapvetoen annyira nem volt hatalmas a kulonbseg (marmint azon kivul, hogy az auto idegesebb volt es hamarabb csuszott meg). viszont a teli gumi majdnem negyszer annyit kopott 20 fokon is. szoval nem.
a nyari gumi telen meg ennel egyszerubb, aki nem tartja fontosnak mutathat videot ahogy kiall a parkolohelyrol 5 centi hoban. vagy hogy all meg 25km/hrol. egyebkent ki lehet hagyni a teli gumit, de Budapesten en emlekszem, hogy minen even volt ho es minden even volt -10fok. max azon a heten az ember leteszi az autot. vagy kikot a fak kozott amikor 20km/hnal az auto teljesen iranyithatatlanna valik, mint a mellekelt abran is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Tikakukac #179 üzenetére
vagy ne csusszon bele egy onos reggelen masik harom autoba.
hala egnek mondjuk itt dec1 es marc 31 kozott kotelezo a teligumi, a rendor siman es egyszeruen kiszedheti az autot ezert a forgalombol. teljesen jogosan.
jo, itt kemenyebb a tel, de en azert emlekszem Budapesten marcius vegen 10-20 centi hora, decemberben -20 fokra es az idiotakra akik ugy gondoltak, hogy ket centi hoban nyari gumival meg be lehet menni a meloba.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.