Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az első bekezdés igazán valóban felettébb ironikus. ;]
    Bár egy apróság szerintem azért mégis hiányzik a képből, főleg ha már ennyire acélosan szeretnénk körbevágni a témát: OpenAL -> Ez ugyanis, ha senki másnak nem is volt valódi alternatíva (hacsak nem kb. annyira, mint a Mantle az nVidia-nak), de a Creative-nak minden további nélkül. Létezik pár játék, ami képes OpenAL-en keresztül használni a Creative Audigy és X-Fi processzorainak EAX és/vagy EFX képességeit bármelyik NT >=6 rendszeren (Vista, 7, 8.x).
    Sőt, tehetünk még egy picit óvatosabb lépést a kissé ingoványosabb talajra is: OpenAL Soft -> Ez egy CPU-val dolgozó, de EFX-et is támogató OpenAL implementáció (az EFX magasabb szintű, mint az EAX 5.0, valószínűleg felbukkant volna a jövendő Creative termékek palettáján a hardware-es gyorsítása).

    Én pl. ezzel az OpenAL Soft-al játszottam végig újra 1-2 éve (nosztalgiából) a MassEffect első részét, mivel már régen eladtam az utolsó X-Fi Titanium kártyám (és a Radeon VGA-ból küldöm ki a hangot HDMI kábelen az AVR-be, majd tovább a képet a TV-re) ezzel is ég és föld a különbség, főleg ugyan ezen játék második részéhez képest, amiben borzalmas szoftveres WISEAudio megoldás öblögeti nyálát (a 3. rész is szoftveres, de már tűrhető, bár messze nem jó). Persze megfigyelhető ez sok más játéknál, de ez szerintem nagyon jó példa, mert ez egy játéksorozat, ahol minden rész ugyan olyan UE 3.x motort használ és a grafika sokat szépül, miközben a hang rengeteget romlik az első két rész közt, pedig igazából az első rész élvezetéshez sincs szükség sem Creative hardware-re (mehet CPU-ból, ha bárja, de annyira nem vészes) és/vagy DirecSound HAL-ra (hisze eleve OpenAL-t használ Creative hardware-hez is).
    Itt mondjuk nem vagyok benne biztos, hogy valójában egy alacsony verziós (még publikusan licenselt) EAX verziót vagy valóban EFX-et használ a játék OpenAL Soft-al, de úgy sejtem, hogy már az is közrejátszik a hangzatos javulásban, hogy nem a WISEAudio és WASAPI csodákon megy át minden, ha OpenAL Soft-ot használok és OpenAL módba erőltetem a játékot.

    De hogy valami jót is mondjak.
    Szerintem a WASAPI sem rossz, mikor semmi más dolga nincs, csak odaadni az exclusive vezérlés jogát egy audio renderernek, ami be tudja állítani a helyes csatornakiosztást, bitmélységet és frekvenciát a forrásanyagnak megfelelően, így gyakorlatilag 1:1 át tudja másolni a dekódolt anyagot a (jellemzően HDMI, esetleg SPDIF) digitális kimenetre. Sőt, szerintem akkor sincs hatalmas gond, ha ez végez valamilyen frekvenciakonvertálást, nem olyan nagy gond, mint régen XP-nél.
    Bár ezeknek nem sok köze van játékokhoz (nem is láttam még játékot, ami működhet WASAPI Exclusive módban, csak film/zene-lejátszóknál látok ilyet, és amúgy sem ezzel van ott a legnagyobb gond, hanem a térhangzás kikeverésével, amin ez nem segít...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák