Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Williamgrant #52 üzenetére

    Igazából nem tudok elképzelni olyan helyzetet, amit egy felkészített automatika ne tudna jobban lekezelni, mint egy emberi sofőr.
    Mert pl. nézzük a kiragadott példát: satufékezés. Ugye alapszitu, hirtelen akadály (autó, biciklis, gyalogos, stb) kerül a sofőr elé, és nincs idő normál tempójú fékezésre. Legtöbb emberi sofőr erre úgy reagál, hogy satuféket nyom. Automatika viszont ilyenkor figyelheti, hogy közvetlenül mögötte vélhetően féktávon belül egy kamion jön, ami garantáltan nem fog tudni megállni, sőt jó esély van, hogy az elkerülendő akadályba löki a fékező autót. Ilyenkor meg tudja vizsgálni a környezetet, hogy van-e menekülő út, mert pl. szembesávban nem jön semmi, tehát jobban jár ha normális fékezés mellett áthúzza oda az autót. Vagy látja azt, hogy a szembesávban autók jönnek, jobbra tőle egy biciklis, tehát nincs menekülőútvonal. Az akadály viszont egy másik autó, szóval még ha a kamion nem tud megállni és beletolja az akadályba, akkor is így lesz a legkevesebb sérülés (ugye ellenkező esetben van a biciklist üti el, vagy frontálisan ütközik a szembesávban jövőkkel). Na most amit fent leírtam azt egy profi sofőr lehet végig tudja "gondolni", de hogy az utakon lévő vezetők 99%-a nem, az tuti. És szándékosan olyan esetet néztem ahol a mi autónk az egyedüli önjáró, tehát semmi együttműködésre nem lehet számítani.

Új hozzászólás Aktív témák