Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #26 üzenetére

    Akkor hogy működött?
    Ahogy céloztál rá 'párak véleménye szerint'. Bocs, de ettől a célozgatástól kinyilik a bicska a zsebemben. A vonatkozó szakirodalom már a rendszerváltástól kezdve hangos az un. kisegitő osztályok' meg hasonlók körüli anomáliákkal. Miszerint ezek nem a csökkent képességű, hanem a tanároknak nem tetsző gyerekek gyűjtőhelyéül szolgálnak, ráadásul a fejlesztésre szánt extra pénzt az iskola tipikusan átcsoportositja a 'rendes' osztályok fejlesztésére. Plusz ezek az osztályok nem a magasan képzett szakemberekről hiresültek el, hanem a tanári selejtről. Mindenből a legrosszabbat, magyarán, gyogyósoknak jó lesz az! A rendszerben hallgatólagos partner volt a megyei szint is a 'Képességvizsgáló Bizottságokkal', tanfelügyelőkkel, hasonlókkal egyetemben.

    Vonatkozó szakirodalom van szekérderék.

    Paralel történet amúgy az állami gondozás, ha érdekel.

    Mivel a szülő dönti el, hogy a gyerekét hova viszi, nyilván a szülő. Mit nem értettél ezen?
    Valahogy úgy jött le, hogy néhányan akkor kerültek be az osztályba.

    Bár meg kell mondanom, év elején az ötven százalékos arány egy efféle kérdésre meglehetősen átlagos. Ovodáktól fölfele mindenhol rákérdezhetsz, az első egy-két hónap minden év elején a gyerekek ujraszocializálásáról szól.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #30 üzenetére

    GoTo szakirodalom, köszi.

    A szakirodalmat pont olyanok irták, akiknek a fentebb emlitett anomáliáktól kinyilt a zsebében a bicska. Tanárok. Elhivatott tanárok. Olyan tanárok, akik nem voltak hajlandóak részt venni a jól bejáratott összekacsintós sz@rban. Olyan tanárok, akik tanitottak, jártak külföldön, tapasztalatokat gyűjtöttek, tettek valamit a szakmájuk fejlődéséért, tisztulásáérrt.

    Őket gyalázod, ha a szakirodalom hitelességét firtatod, nem engem.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #37 üzenetére

    Azt mondod, voltak/vannak normális pedagógusok. Ja, szerintem is. Pont az ő példájuk igazolja, hogy a fenti adatok nem valami hasznos, szükéges rendszert takartak. Hogy meg lehet csinálni másképpen is. És ez már hazai tapasztalat, nem külföldi példa.

    A szakirodalom gyalázásába nem megyek bele, bocs. Nem légből kapott állitások vannak ott, egy-két iskola tapasztalatai alapján felállitva. A rendszert pedig nem menti, hogy néhányan emberek tudnak benne maradni.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #42 üzenetére

    A szakirodalomnak szívesen utánanéznék...
    Nosza. Ha csak rákeresel a felmerült fogalmakra, már rengeteg statisztikára és forrásmunkára találsz hivatkozást. Országos szintűekre - másképpen fogalmazva meglehetősen általános érvényűekre. A forrásmunkákat könnyű azonositani, a folyóiratok pedig elérhetőek a nagyobb közkönyvtárakban - ne feledjük, a hetvenesektől idáig tartó folyamatról van szó. A konkrét tapasztalataidat nem vonom kétségbe, de ne gondold általánosnak őket. Nem tartom jó ötletnek idehozni az adatokat. Magad szabtál meg bizonyos óvatos játékszabályokat a topik menetének. Az adatok elég világosan beszélnek és a jelen körülmények között meglehetősen garantálnák, hogy ez a topik ne maradjon meg a keretek között.

    Kalandor, ennél azért picit többet vártam tőled. A mai beszédről van szó.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #48 üzenetére

    Az én olvasatomban a statisztika két dolgot mutat. Egyrészt a (sajnos ritka :( ) eltérések bizonyitják, hogy lehet ezt máshogyan csinálni, másrészt a vastag átlag bizonyitja, hogy az adott rendszerben a többség nem jól csinálja, tehát a rendszert meg kell változtatni.
    Nem igazán értem, mit akarsz.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • llax

    senior tag

    válasz Bocha #45 üzenetére

    És itt jön be a nagy integráció egyik problémája: csak az értelileg sérült gyerekeket tudják egyszrűen "integrálni" az osztályokba, pont azokat akik gondot okozhatnak a haladásban...
    Próbálj meg egy vak, siket, vagy mozgássérült gyereket bejuttatni valamelyik közeli, "normál" iskolába. Hiába van integrált oktatás a helyi iskolában, hiába ép értelmileg a gyerek, de mivel nincs braille írást és jelbeszédet ismerő tanár, nincs akadálymentesítve az iskola, az én lakóhelyemről a "fizikailag" fogyatékos gyerekeket minimum 20km-re kell hordani iskolába (van sok hely az országban, ahonnét sokkal messzebb)...

  • Lalikiraly

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Bocha #2 üzenetére

    Pedig ezekről is szót kell ejteni sajnos.

    Amúgy egy nagyon kedves ismerősöm a Fóti nagy új suliban tanit. És azt mondja hogy van hogy egy olyan gyerek van pl az osztályban aki mondjuk úgy hátrányos helyzetű és emiatt az lehúzza az egész osztályt. Egyébként több pedadógus szerint is akiket ismerek abszolút elkeserítő a helyzet. Már előre sajnálom a gyerekeket akik a jövőben fognak suliba járni. Egyre kegyetlenebb lesz a helyzet.

    Egy példa. aki éhezik és hétvégén nem eszik otthon hanem max a siliban egy nap egyszer. Annak hiába regélünk Petőfiről meg a többi pofázó ingyenélő íróról. A gyerek azt fogja mondani hogy pont leszarom amikor a napi betevőt sem kapom meg. És hát őszintén? Igazat kell adjak a gyereknek. És a tanárok is látják ezt. Szóval az oktatási minisztériumnak is kegyetlen össze kéne magát kapnia.

    Arról nem is beszélve hogy ideje lenne nemcsak az iskolatej meg iskolaalma programnak hanem minimum szakközépig terjedően ingyen kaja a tanulóknak.

    Nem Eleonórának kéne lopnia hanem a gyerekek szájába betevő kéne me a faszok nem fogják fel hogy ők fogják valahogy eltartani ezt az országot. Bár a mai tinikből bocsássák meg sokan de nem sok dolgozót látok :S

    Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

Új hozzászólás Aktív témák