Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rive

    veterán

    válasz Kalandor #20 üzenetére

    Nem lehet. Nem működik. Osztályok között még válogatás nélkül is kilakulnak ellentétek, nemhogy még akkor 'gyogyósok' meg 'nyápic gizdák'...

    Az integrált oktatás működőképes, bevált gyakorlat máshol. Ha valaki hibát keres a hazai oktatásban, akkor ne az integráltsága körül tegye.

    Az, hogy az amúgy is eléggé lezüllött, kiégett, alulfizetett pedagógusi kar nulla motiváltsággal áll neki a pénzhiány miatt túlduzzasztott osztályoknak mindenféle oktatást képes teljesen tönkretenni. Pláne képzett segédszemélyzet nélkül. Pláne ha a szülők egy része - NEM a cigányokra gondolok, annál jóval nagyobb arányról van szó - köp az egész nevelés témakörre/be, ráadásul az eszköztelen tanárokat b@sztatja mindenért. Ezt lehet hibáztatni.

    néhány évtizeddel ezelőtt még meglehetősen egyszerű volt a képlet: a 85-ös IQ-szint alatti tanulók speciális intézményekbe (fejlesztőiskolákba) kerültek, ahol megfelelő szakemberek, gyógypedagógusok foglalkoztak velük, így az alapvető tudás elsajátítása mellett nagyobb eséllyel sikerült beilleszkedniük a társadalomba...
    Nomost ez szép de a dolog nem igy működött. És nem 'párak megitélése szerint', hanem a gyakorlat szerint.

    Hét-nyolc éves gyerekekről beszélünk, az osztálylétszám elvileg huszonegy fő, de a tanítónő idén még csak tizenkilenc gyerekkel találkozott, kettő ugyanis eddig még nem jött iskolába
    És akkor ki engedte azt a kettőt a képességeinek nem megfelelő osztályba, bocs? A máshol jól működő rendszer hibája-e akkor a dolog, ha a besorolás minden előzetes felmérés alapján történik? Buktatni ugyan csak a szülő beleegyezésével lehet, de iskolába felvenni túlkorosat - no, az másik pálya.

    Ui.: Nyugatra (pl. Svédországban) egyébként úgy történik az integrált oktatás, hogy az értelmi fogyatékosok/stb. is ott ülnek a többiekkel egy osztályban, de mindegyik mellett ül egy gyógypedagógus, aki segít nekik a haladásban, tanulásban.
    Nem minden órán, de szükszég szerint, igen.

    [ Szerkesztve ]

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #26 üzenetére

    Akkor hogy működött?
    Ahogy céloztál rá 'párak véleménye szerint'. Bocs, de ettől a célozgatástól kinyilik a bicska a zsebemben. A vonatkozó szakirodalom már a rendszerváltástól kezdve hangos az un. kisegitő osztályok' meg hasonlók körüli anomáliákkal. Miszerint ezek nem a csökkent képességű, hanem a tanároknak nem tetsző gyerekek gyűjtőhelyéül szolgálnak, ráadásul a fejlesztésre szánt extra pénzt az iskola tipikusan átcsoportositja a 'rendes' osztályok fejlesztésére. Plusz ezek az osztályok nem a magasan képzett szakemberekről hiresültek el, hanem a tanári selejtről. Mindenből a legrosszabbat, magyarán, gyogyósoknak jó lesz az! A rendszerben hallgatólagos partner volt a megyei szint is a 'Képességvizsgáló Bizottságokkal', tanfelügyelőkkel, hasonlókkal egyetemben.

    Vonatkozó szakirodalom van szekérderék.

    Paralel történet amúgy az állami gondozás, ha érdekel.

    Mivel a szülő dönti el, hogy a gyerekét hova viszi, nyilván a szülő. Mit nem értettél ezen?
    Valahogy úgy jött le, hogy néhányan akkor kerültek be az osztályba.

    Bár meg kell mondanom, év elején az ötven százalékos arány egy efféle kérdésre meglehetősen átlagos. Ovodáktól fölfele mindenhol rákérdezhetsz, az első egy-két hónap minden év elején a gyerekek ujraszocializálásáról szól.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #30 üzenetére

    GoTo szakirodalom, köszi.

    A szakirodalmat pont olyanok irták, akiknek a fentebb emlitett anomáliáktól kinyilt a zsebében a bicska. Tanárok. Elhivatott tanárok. Olyan tanárok, akik nem voltak hajlandóak részt venni a jól bejáratott összekacsintós sz@rban. Olyan tanárok, akik tanitottak, jártak külföldön, tapasztalatokat gyűjtöttek, tettek valamit a szakmájuk fejlődéséért, tisztulásáérrt.

    Őket gyalázod, ha a szakirodalom hitelességét firtatod, nem engem.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Kalandor #33 üzenetére

    Komolyan gondolom, de ha a szakirodalom, ahol felmérték ezeket a dolgokat téged nem érdekel, akkor tkp. miről kellene vitáznunk? Arról, hogy kivülállók mit gondolnak a dolog gyakorlatáról? Volt, aki belsős volt, odament, megnézte, publikálta.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #37 üzenetére

    Azt mondod, voltak/vannak normális pedagógusok. Ja, szerintem is. Pont az ő példájuk igazolja, hogy a fenti adatok nem valami hasznos, szükéges rendszert takartak. Hogy meg lehet csinálni másképpen is. És ez már hazai tapasztalat, nem külföldi példa.

    A szakirodalom gyalázásába nem megyek bele, bocs. Nem légből kapott állitások vannak ott, egy-két iskola tapasztalatai alapján felállitva. A rendszert pedig nem menti, hogy néhányan emberek tudnak benne maradni.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Kalandor #40 üzenetére

    Sólyom most mondott épp egy beszédet. Óvatosan fogalmazni azt nem tanult meg, szóval a fele érthető igy is, úgy is, de magyar példákat azért még ő is tudott.

    Ui.: konkrétumokra az előző hozzászólás elejében hivatkoztam - aztán kiszedtem őket, csak az utalás maradt. A kapcsolatos szokásos flamewar megelőzéseképp. Aki akar, utánanéz.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #42 üzenetére

    A szakirodalomnak szívesen utánanéznék...
    Nosza. Ha csak rákeresel a felmerült fogalmakra, már rengeteg statisztikára és forrásmunkára találsz hivatkozást. Országos szintűekre - másképpen fogalmazva meglehetősen általános érvényűekre. A forrásmunkákat könnyű azonositani, a folyóiratok pedig elérhetőek a nagyobb közkönyvtárakban - ne feledjük, a hetvenesektől idáig tartó folyamatról van szó. A konkrét tapasztalataidat nem vonom kétségbe, de ne gondold általánosnak őket. Nem tartom jó ötletnek idehozni az adatokat. Magad szabtál meg bizonyos óvatos játékszabályokat a topik menetének. Az adatok elég világosan beszélnek és a jelen körülmények között meglehetősen garantálnák, hogy ez a topik ne maradjon meg a keretek között.

    Kalandor, ennél azért picit többet vártam tőled. A mai beszédről van szó.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz Bocha #48 üzenetére

    Az én olvasatomban a statisztika két dolgot mutat. Egyrészt a (sajnos ritka :( ) eltérések bizonyitják, hogy lehet ezt máshogyan csinálni, másrészt a vastag átlag bizonyitja, hogy az adott rendszerben a többség nem jól csinálja, tehát a rendszert meg kell változtatni.
    Nem igazán értem, mit akarsz.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Rive

    veterán

    válasz hcl #64 üzenetére

    Erre valami barom kitalálja, hogy nincs erre szükség?
    A gyakorlatban azok a 'kiscsoportok' amikről szó van többnyire nagyon nagy csoportok voltak, alulfinanszírozva. Az a barom azt találta ki, hogy arra nincs szükség.

    Aztán egy darabig próbálták szigorított ellenőrzéssel normálissá tenni a 'kiscsoportokat'. Aztán a sikertelenséget látva született az az ötlet, hogy integrált csoport plusz egyéni segítség. Itt tartunk most.

    [ Szerkesztve ]

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

Új hozzászólás Aktív témák