Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meglivorn

    aktív tag

    http://www.mmodata.net/
    Érdekes nézegetni (még ha nem is 100% megbízható az adat, de elég jó).
    Vicces hogy mindenhol a buktát emlegetik, miközben jelenleg kb a második legnagyobb előfizetői táborral bíró játékról beszélünk (1,3 millió).
    Nem a wow 10+ millióját kell nézni, ezt már ezerszer átrágta mindenki, aki kicsit is konyít a dolgokhoz.
    Az EVE tökéletesen boldog a 3-500K accounttal (ami kb a fele játékost jelenti, mivel mindenki, aki kicsit is komolyabban játszik, legalább két accountja van). A Rifts csúcson volt boldog az egymilliós eladástól, most valahol 300K körül állnak előfizetővel.
    A Lineage2 csúcson volt 1 millió. A LotRO félmillió. Az Aion tudott 3,5 milliót elérni, de az is globális adat, a nyugati ennek a töredéke (koreában még mindig előfizetős usa/eu ingyenes lett). Sajna a Guild Wars nincs benne, arra kiváncsi lennék, pláne hogy az lesz a Messiás Legújabb Eljövetele.
    De persze az 1,3 milla bukta. És én vagyok az agyatlan swtor/bioware fanboy aki nem lát ki a fejéből :U

  • Meglivorn

    aktív tag

    válasz -kdM- #36 üzenetére

    Az 1,3 millió április vagy májusi adat, most nem emlékszem. Annyira nem régi. Az meg, hogy ki fizeti ki ténylegesen a pénzt az accounttért teljesen mindegy. A bevétel része a dolognak ugyanannyi, a különbség hogy adnak lehetőséget arra, hogy a játékon belül intézd el. Neked lehet hogy ingyenes (bár az ingame munka se annyira "ingyen" van :D ), de a CCP megkapja érte ugyanazt az összeget, mintha te fizetnéd be. Szóval a bevételek és fizetett előfizetések szempontjából ez lényegtelen.

  • Meglivorn

    aktív tag

    Az. A WoW egy anomália, egy bazi fekete lyuk. Nem viccelek, és ezt úgy mondom, hogy igazából kedvelem és jó játéknak tartom (igaz egy éve nem fizettem/léptem be).

    (#42) -kdM-
    Nem minden 50eshez, hanem azokhoz, akiknek volt befizetett, érvényes accountja és 50es karaktere. Havernak volt 50ese, de befizetett ideje nem, nem is kapott. Ez az akció érdemben a közzétett accountok számát nem befolyásolta, max. abban lehet kötekedni, hogy mesterségesen lassítja az esetleges csökkenést. Ami érezhetően lerontotta a dolgot, az a Diablo3 megjelenés volt. Az biztos.

    (#46) Zigur
    Az a 300millió még mindig az EAluise (vagy hogy a fenébe hívták) szövege volt, de nem akar kimenni a köztudatból. Pénzügyi beszámolóban hangzott el, hogy ennek max a fele volt a tényleges kiadás (promóval és jogdíjakkal). Illetve az is, hogy 500K előfizetőnél már pénzüknál vannak, 500-1milla között nyereséges a játék "de még nem dicsekednek vele". 1millió fölött "nagyon nyereséges".
    this is a product that would make profitability at about a half-a-million subs. At about a million subs it's good business, it makes good money on an ongoing basis but it doesn't feel good about the historical investment. Anything north of a million, as we approach a million-and-a-half or 2, it starts to look like a great investment that justifies the price in a very positive way."
    http://www.darthhater.com/articles/swtor-news/16400-electronic-arts-q1-2012-earnings-conference-call

  • Meglivorn

    aktív tag

    válasz velizare #70 üzenetére

    Vannak állítások, amik valamiért piszokul beették magukat a közös tudatba, és az istennek se akarnak kimenni onnan. Én már feladtam hogy ezek ellen kapálózzak (pláne, amikor írok valamit és közvetlenül alatta, a következő postban megint elhangzik) :W

    Különben meg úgy látom, aktuálisan trendi a bioware fikázás szal, ez van :U

  • Meglivorn

    aktív tag

    válasz Kotomicuki #78 üzenetére

    "a kezdeti fellángolás után eléggé megfogyatkozott a játékosállomány (az időközben inaktívvá válókat is sokáig számolja a "statisztika", tehát a 10 millió erős túlzás, ha a mára már összevont szervereken is alig lézengenek; hol van már a 0,5-1 órás várakozás a belépéshez - ami ugyancsak elkedvetlenítő tényező egy játéknál...)"
    Ha ez a WoWra vonatkozott (a 10milla miatt gondolom), akkor tévedésben vagy. A megadott szám mindig a befizetett, élő accountok száma, amiben nincsenek benne az inaktívak (pl. jelenleg én). A csúcs a Cata elején volt 12millával, az esett vissza idénre 10re.
    A szerverekről nincs annyira pontois infóm, mert mint írtam, egy éve nem jártam benni, de akkor egy-egy event alkalmával igenis előfordultak a 15-20 perces sorok. Nagyobb content peccsnél meg pláne. Igaz, az Outland az egyik legnagyobb eu szerver.

    Annak, hogy egy játékot mennyi idő alat tudsz "kivégezni" sokkal több összetevője van, mint maga a tartalom. Tök másképp játszik az ember ma egy MMOt, mint 4-6 évvel ezelőtt. Akkor nekem is majd fél évembe tellt elérni a 60at az első karakteremmel, ma ezt készakarva se tudnám megismételni (kivéve az erőszakosan csakazért sem játszom - megoldással).
    Így rövidebb, hogy mire gondolok:
    http://www.nerfnow.com/comic/450
    félelmetesen telitalálat. De még ezen kívül is, a netes infóknak és pusztán a "dolgok működésének ismerete" miatt sokkal hatékonyabban játszanak az emberek mint anno.
    Nekem így is eltartott kényelmes tempóban kb 2,5-3 hónapig az 50 elérése, haver megnézte, pontosan 200 óra volt neki. Egy classal, alt nincs.
    A raidek (operations) az swtorban valóban kicsit elcsúsztak. A HC rétegnek kevés volt, gyorsan kivégezték, lefarmolták, aztán sírtak, hogy unatkoznak. Az swtorban nincs mesterséges lassítás, azaz kötelező repufarm, meg ilyesmi. És ugyan farmolni állítólag senki nem szeret, és az szar, de ha nincs mit farmolni, akkor valahogy megy a sírás, hogy nincs mit csinálni :)
    A Bioware legalább tanult a dologból, az Explosive Conflict sokkal keményebb dió, a heroik flashpointok meg kifejezetten izzasztóak tudnak lenni, ha valaki nem agyongearezve megy neki (van ami full rakatában is).
    Plusz, ott a wow mindig, mint a Nagy Fekete Lyuk. Mint minden MMOnál, az emberek megnézik, kipróbálják. Amíg tart az újdonság varázsa, vagy a leveling, addig jó, de elérve a level cap-et, jönne a gear farmolása, a repu összeszedése, akkor már guildet kell keresni az esetleges nagyobb csapatot igénylő cuccokhoz és egyéb kapcsolatokhoz, esetleg PvPben gear és rang farmolása... és akkor a legtöbben visszamennek wowozni mert ott mindez megvan, jó meleg, ismerős környezetben. Ezért mondom, hogy az 1,3 millió egyátalán nem olyan szőrnyűbukta mint ahogy szeretik beállítan. Persze, én is azt szeretném, ha 2milla felett lenne a létszám, már csak azért is hogy mert az a fejlesztőt/kiadót is jobban motiválja, de annál sokkal többen a Bioware sem számolt (max reménykedett). Igazából én azt várom, decemberre mi lesz, az már mérvadó valahol. A kezdeti visszaesés várható volt, abban nincs semmi különös. Most jön a nyár és a con-szezon, a játék fejlődik, tolják bele a tartalmat és az ujdonságokat ezerrel. A kérdés az hogy ezekkel el tudják-e érni a jétékosok számának stabilizálódást vagy emelkedését. Robbanás nem lesz, az biztos, aki arra számított az eleve álmodozott. De simán lehet ebből még egy stabil második a piacon (és nem, az nem gáz).

Új hozzászólás Aktív témák