Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kansas
addikt
Van azóta újabb hír: Elvesztette a Ryzen 4000 támogatást az ASrock DeskMini 300-AS sorozata
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Amdahl torvenye gondolom megvan, ami ad egy felso hatart ara, hogy tobbmagos kornyezetben a szoftver tulajdonsagaitol fuggoen mennyire lehet kihasznalni az eroforrasokat. gondolom az is megvan, hogy nem csak vegtelenig parhuzamosithato problemak vannak.
programozasi oldalrol utobbi 10-20 evben azert eleg sok minden tortent. nezz meg egy weboldalt vagy appot 10 eve, nezd meg hogy nezett ki alatta a stack.
jatekoknal 20 eve volt egy mag, egy szalon, terhelestol fuggetlenul fix orajelen, meg mondjuk egy multiqueue round robin utemezo. jelenleg van X mag valtozo orajelen (sok sikert a race conditionokkal) amibe meg az utemezo belepiszkithat. 10 eve mar elkezdtek szalasitani, de igazabol a modernebb motorok a sok szalat az utobbi par evben kezdtek kihasznalni. ja hogy tobb szalra validalni "kicsit" macerasabb? machine learning teruleten meg egyaltalan gyerekcipobe jar a validalas (aktiv kutatasi terulet, jelenleg meg csak foleg kerdojelekkel).
paradigmavaltas volt, igaz inkabb munkaszervezes, mint programnyelv szempontbol. hala egnek, a covid-19 scrummal nem ment volna. bar ez sem igaz, mert az osszes nagy iterativ nyelv kapott lambdakat az utobbi evekben, meg persze vannak programnyelvek amik skalazodnak mint a prolog, de azt nem veletlenul csak es kizarolag bizonyos taskokra hasznaljak.
a jatekok valaszido valtozasra erzekeny, valosideju kritikus rendszerek. amik a tetejeben egy csomo kulonbozo hardveren futnak.ez mondjuk azert problema, mert lehet, hogy kevesebb memoria is eleg lenne, csak mondjuk kene fixen par extra orajelciklus takaritani, ami miatt a render thread sulya none. szoval a kerdes, ez megeri-e? na ez nem trivialis.
a hwfejlesztes is draga egyebkent, meg persze van rossz szoftver is ahogy van rossz hw. masik oldalrol viszont tenyleg ott vannak az algoritmusok a futasidejukkel, meg ott vannak a matematikailag bizonyitott hatarok, amiket egyszeruen nem lehet atlepni.
lehet trukkozni, de onnantol, hogy sokat kell trukkozni onnantol meg lehet megint romlik valamelyik teljesitmeny parameter. meg lehet mondjuk offloadolni CPU fele, csak aztan beterhel 8 magot a jatek, aztan a verpistikek meg dunat sirnak a steam forumokon, hogy az Assassins Creed hogy mer tovigterhelni 8 szalat es mert nem megy a 2mag (+HT) processzoran? vagy 120 GB lesz a jatek, hogy a texturakat annyira ne kelljen tomoriteni. vagy csak 60GB lesz a jatek, de HDDrol 5 perc lesz a toltesi ido, SSDrol meg ketto. nem egyszeru.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK