Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
A streamelt 4K klasszikusan a parasztvakítás műfajba tartozik, mert nem nő a videó sávszélessége a felbontással arányosan, így a minőség, amit a nagyobb pixelszámban kapsz kb. el is veszik a rosszabb tömörítéssel. Ez főleg a sötét részeken látszik a legjobban, hogy míg 720p-ben is jól látszanak a részletek az árnyékokban, addig 4K-ban egy nagy összefűggő sötétszürke paca van csak, mert a kodek kénytelen eldobálni a részleteket.
Arról már nem is beszélve, hogy normális nézési távolságból (45 fokos betekintési szögből), filmgraines anyagoknál az emberek 95%-a semmilyen extra részletet nem fog felfedezni 4K-ban a fullHD-hoz képest. -
#54625216
törölt tag
válasz Polarstar #26 üzenetére
Azért tűntek el a 32" TV-k, mert régebben a fullHD paneleket úgy gyártották, hogy egy nagy nyers panelt vágtak 4 részre. Aztán ahogy a hatékonyság nőtt, a délkoreai tv gyártók kitalálták a 4K dilit, mert úgy egy elektronikával tudták eladni a négyszer akkora panelt többért, mint négy kisebb tv-t.
Ezért ahogy normális képminőségű fullHD tv-t se lehet többet kapni, úgy a kisebb méretek is kihaltak.
Amúgy 32 colos PC monitort tudsz venni és ha nem kellenek "okos" meg "képjavító" funkciók, akkor simán kivált egy tv-t. Esetleg az alacsonyabb képfrekvencia támogatást kell csak ellenőrizni, hogy az 50Hz-es és 24Hz-es videókat is kadenciahelyesen játsza. -
#54625216
törölt tag
válasz RubbishBin #48 üzenetére
Sok lehetőség nincs a TV piacon.
FullHD már csak a Tesco Orion minőségben kapható, ha elfogadható képminőséget akarsz, akkor kénytelen vagy 4K-t venni, akár nézel bármit is 4K-ban, akár nem.
A smart tv is kötelezően ráderőltetett funkció, mert egyszerűen nem lehet mást kapni.Amiben még a kevésbé hozzáértőket meg lehet vezetni, hogy bemegy a zember a mediamarktba, 150-200 ezer körül keres tv-t, az eladó meg rátukmálja felhozatalból a Samsung és LG széria legalját botrány képminőséggel, mert hogy azokban több a smart funkció, mint a hasonló árkategóriás, ámde jobb képminőségű panasonic, sony, stb.-ben.
A zember megnézi a kiállított példányokat és jé, tényleg a samsung, lg-nek mennyivel élénkebbek a színei meg élesebb a képe. Naná, mert az áruházi üzemmódban fel van tekerve a szaturáció meg a sharpen.
Aztán hazaviszi a tv-t és nem érti, hogy egy sima sportközvetítés miért néz ki úgy, mint egy rajzfilm, a mozifilmek meg mint a harminc évvel ezelőtti brazil szappanoperák.Sajna aki normális tv-t akar, az nem tehet mást, mint megveszi a felhozatalból azt, amit képminőségben a pénztárcája még megenged, és az első dolga, hogy otthon minden létező smart és "képjavító" funkciót kikapcsol. Médialejátszáshoz meg beszerez egy márkásabb külső médiaplayert, amihez előreláthatólag lesz 4-5 év múlva is lesz támogatás, mert a tv-je smart funkcióihoz tutira nem lesz.
-
#54625216
törölt tag
Az alap, hogy az összes "képjavító" funkciót le kell tiltani, legalábbis ha filmet akarsz nézni, mert ha már a film készítői komoly energiát öltek a gradelésbe, akkor ne a tv találja ki helyettük, hogy mitől jó a kép. Ez kiváltkép vonatkozik az fps felskálázásra, mert oda konkrétan nem létező frameket generál a tv.
Természetesen vannak paraméterek, amiket érdemes finomhangolni, mint pl. gamma, színenkénti szaturáció, fekete szint, stb. de ezekben semmi "smart" nincs." Ennek eredménye egy olyan TV lett, amivel ha szeretnél filmet nézni külső adathordozóról, akkor le is játszik kb. minden harmadikat, annyira válogatós..."
Ezért kell ignorálni a tv saját lejátszóját. Kell egy normális külső mediaplayer és arra dugni az adathordozót (még jobb, ha beszerzel egy NAS-t és hálózatról tolod). Tök mindegy ugyanis, hogy mit támogat most a TV-d ha fél év múlva megszüntetik a szoftvertámogatását, majd jön egy új kodek vagy felirat formátum, ugyanannyit fog érni a TV-d médialejátszója mint a "buta" tv-ké, de legalább kifizettél érte 30-40 ezerrel többet.
Persze nyilván egyéni ízlés kérdése is, de én a nettó képminőségen túl az egyetlen, amit egy modern tv-től elvárok, hogy támogassa a különböző képfrissítéseket (értsd: 24 v. 48Hz) a kadenciahelyes lejátszáshoz.
-
#54625216
törölt tag
Abban egyetértek, hogy a prémium kategóriában könnyebb a döntés, mert a legtöbb ismert márka (azért a pénzért) igyekszik odatenni magát.
Az alsó, kb. 200-300 ezer alatti régió az, ahol szétválik a mezőny. A délkoreai, kínai gyártók ebben a szegmensben a gyatrább képminőséget igyekeznek a smart funkciókkal kompenzálni, a tradicionális tv gyártók meg inkább az elfogadhatóbb képminőséget erőltetik a smart funkciók kárára.
És mivel a smart funkciók - véleményem szerint - inkább ártanak, mint használnak, 300 ezer alatt - véleményem szerint - célszerű óvakodni a délkoreai,kínai márkáktól.
Ez nyilván általánosítás, mert esetenként ki lehet fogni olcsón jó termékeket samsung, lg-től is és lehet szart találni patinás tv gyártóktól, de a tendencia szerintem elég jól kirajzolódik. -
#54625216
törölt tag
válasz #52931072 #64 üzenetére
"Egy 65-75 colos tévén azért kevés lenne már az a fullhd felbontás."
Attól függ milyen messze ülsz a TV-től.
65" 4K-nál a 60ppd-hez kb. 1.2m-re kellene ülni a tv-től, hogy értelme legyen az extra pixeleknek (filmgraines anyagoknál, ahol nem kell antialiasing). Ekkor viszont a horizontális betekintési szög 61 fok, ami élvezhetetlen. Az ideáli betekintési szög kb. 34 fok (a 28-40 fok "élvezhető" tartomány közepe), a 4K ekkor már 106ppd.
A 34 fok 65"-on 2.3m nézési távolság, az fullHD-ban 55ppd, ami alatta van ugyan az ideális 60-nak, de figyelembe véve a 4K egyéb problémáit (erősebb tömörítés, a legtöbb film fullHD-ból felskálázott, stb.) még mindig jobb kompromisszum (lenne) a fullHD 65"-on, mint fizetni az extra pixelekért, amiket nem látsz.
De mivel 4K alatt szinte semmilyen értelmes TV-t nem lehet már kapni, így gyakorlatilag nem kell semmi extráért fizetni, azaz kb. tök mindegy.
Ha viszont a jobb szín, kontrasztarány, stb. és a 4K között kellene döntenem ugyanazért az árért, gondolkodás nélkül a jobb szineket választanám. -
#54625216
törölt tag
"A smart funckióknak annyi köze van a képminőséghez, hogy egy nem smart tévéből ma már kispórolnak mindent, ami a normális képminőséghez kell."
Azaz semmi, csak árukapcsolás miatt amúgy sem tudsz tőlük megszabadulni. Kb. mintha adott köbcenti felett már nem lehetne alufelni nélkül autót venni, ergo az alufelni gyorsítaná a kocsit.
"Az meg bullshit, hogy ne lehetne a beépített lejátszót rendesen használni, nálam van otthon olyan 7-8 éves TV is, ami a mai napig minden épkézláb formátumot megeszik."
Azaz esetenként ki lehet fogni olyat is, ami rendesen működik, de ettől még a beépített médialejátszó lutri, mert a tv gyártóknak nem érdekük, hogy a szoftvertámogatással megnöveljék a tv élettartamát, tehát ha az ember biztosra akar menni, akkor nem számol a beépített médialejátszóval.
" Ráadásul olyan lejátszót telepítesz a TV-re, amilyet csak akarsz, nem kell minden áron külső lejátszóban gondolkodni."
Nem kell, de érdemes. A telepítés meg csak addig opció, amíg magát az oprendszert is frissítik és itt vissza is jutottunk a szoftveres támogatás problémához.
Ebből a mondatomból:
"és lehet szart találni patinás tv gyártóktól"
hogy sikerült levezetned, hogy a patinás tv gyártók nem gyártanak szart?[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Az a gond a "képjavító" funkciókkal, hogy a technika akarja eldönteni, hogy mitől lesz jó a kép.
Ez addig még oké is lenne, ha mondjuk csak a panel fizikai sajátosságaihoz képest próbálná valamiféle szabványhoz igazítani a látványt.
Csakhogy az egész "képjavítósdi" mára már átment totál parasztvakításba, hogy - kizárólag marketing célból - kiragadnak technikai paramétereket és azokat az extremitásig tolják a minél több, annál jobb fűnyíró elv alapján.
Így jutunk el a túltolt szaturációig, mert a "színesebb" kép jobb, meg a kukk feketéig, ami kiöli az árnyékos képrészekből a részleteket, mert a sötétebb fekete ugye jobb, az abszurd felbontás növelésig, hogy 8K displayen AI skálázza fel az SD tartalmat, mert a nagyobb felbontás jobb, meg az interpolált fps növelésig, mert a több képkocka jobb.Miközben az, hogy mi a "jobb" nem technikai paraméterek kérdése, hanem alkotók, filmes és tévés szakemberek több száz munkaórájának eredménye, hogy mi a jobb a történet elmesélése szempontjából, vagy (dokumentum műfajban, élő közvetítésben) mi adja vissza jobban a történések vizuális atmoszféráját.
Pl. íme egy 2K profi filmkamera mennyivel több részletet képes megjeleníteni, mint a 8K telefon kamera:
Ez persze nem meglepő, mert egy highend és egy consumer eszközről van szó, de ha a TV-d pont azokat a részleteket dobja el, vagy módosítja valamiféle "jobbnak" vélt logika alapján, amit a filmesek igyekeztek gondosan megőrizni és kontrollálni, akkor az egész filmalkotósdinak elveszik az értelme.
[ Szerkesztve ]