-
IT café
HTC U11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nahát!
tag
válasz nagytomikaa #2464 üzenetére
És a LED színét lehet valahol állítani?
Én nem találtam rá lehetőséget, külföldi topic-ban is mintha csak a zöld és a narancssárga lehetőségről beszélnének.
Értesítések: zöld, akkumerülés, töltés: narancssárga.
Az értesítéseket szeretném szétszedni, pl.: nem fogadott hívás: piros, sms: zöld, e-mail: kék. -
Nahát!
tag
Tegnap este frissítettem.
Nekem például nincs ott az NFC kapcsolási lehetőség a gyorsmenüben.
És az ujjnyomat olvasó sem rezeg azonosításkor, hiába van bekapcsolva. -
Nahát!
tag
-
Nahát!
tag
válasz ghiottone #3448 üzenetére
Az 500 EUR-os biztosítással kapcsolatban.
Igaz nem DHL, hanem DPD - de mindkettő német cég ugye.Vásároltam neten több mindent német rokonokhoz.
Szintén neten megrendeltem a DPD német oldalán a szállítást, paypal-lal ki is fizettem.Szépen eljött ide a helyi depóig, itt viszont össze-vissza rugdosták, majd a depó ragasztószalagjával körbetekerték, hogy egyáltalán szállítható legyen.
Átvételkor a futár nem akart jegyzőkönyvet felvenni, azt mondta ha kinyitom és úgy látom sérült, akkor jelezzem a központi ügyfélszolgálatra; őt fogják visszaküldeni, hogy "megvizsgálja" a panaszt. Majd távozott.
Rögtön lefotóztam a dobozt, majd kinyitottam, belül a cucc törött volt, azt is lefotóztam. Futár távozását követő 5 percen belül e-mail-ben fotó melléklettel jeleztem a problémát. Ehhez képest az 59. napon írtak vissza, hogy nagyon sajnálják (60 nap az ügyintézési határidő) és ha továbbra is panaszom van, akkor a feladó (a németországi rokon) írjon nekik magyar, vagy angol nyelvű levelet. Merthogy ők csak a feladóval állnak szóba. Hiába én szerződtem velük a szállításra, rendeltem meg és fizettem ki a saját számlámról.
Közben viszont jeleztem a 3. napon a német DPD felé is, akik válaszra sem méltattak egyáltalán.
Megkértem a német rokonokat is, hogy írjanak az ügyfélszolgálat felé, amit ők a 8. napon tettek meg.Lényeg: nem voltak hajlandóak kártérítést fizetni, mert hogy kicsúsztunk a 7 napon belüli bejelentési időből, és egyébként is nem volt megfelelően becsomagolva a cucc, ha összetörhetett - és ez a legdurvább gumiszabályuk.
Szóval, ez a biztosítás tulajdonképpen a csomag elvesztése esetén él, sérülésnél semmire sem jó. Márpedig nem bánnak finoman a futárcégek a csomagokkal, láttam a depóban hogyan dobálják simán 2-3 méterre, vagy rúgják arrébb.
-
Nahát!
tag
Ja igen, próbálkoztam, de az volt a válasz, hogy nem vehet fel jegyzőkönyvet - nincs is hozzá se nyomtatvány, se semmilyen papírja.
Most ahogy így visszaidézem az emlékeket egyébként, az volt még szép, amikor a német DPD mellékelt egy átvételi elismervényt, hogy azt aláírtam az átvételkor és azon nem jeleztem, hogy bármi problémám lenne.
Csakhogy nincs papíralapú átvétel hanem a kis kézi számítógépen kell leszignózni az átvételt, a papíron Tibor volt az átvevő, én pedig István vagyok.
A helyi depóban sem papíroznak semmit, vagyis Bp-en a központban készült a hamis irat.A Trabant keletnémet produkció volt a végtelenségig legatyásított oldalon, a DPD viszont igazi kapitalista vállalkozás.
A DHL maga a német posta, nem "csak" egy csomagszállító cég, így biztos, hogy korrektebb. -
Nahát!
tag
válasz zzsolt2 #3507 üzenetére
Karcosodik, két fólia között (az egyiket levettem, mert kicsi volt és a szélén nem is tapadt, a másik pedig még nem érkezett meg) kb. 2 napig hordtam kabát felsőzsebben és a közepén, kb. 1 x 0,5 cm-es területen megkarcolódott - ott a puha zsebben. Szemből nem látszik, csak oldalról, ahogy megtörik rajta a fény.
Viszont most újra van rajta fólia, és így nem lehet észrevenni.Ez az 5-ös üveg inkább törésbiztos, mint karcálló.
[ Szerkesztve ]
-
Nahát!
tag
Másrészt viszont szerintem nincs ember Mo-n, aki ilyen perbe kezdene:
- aki nincs otthon a jogban érdemes ügyvédet megbíznia - nagyon nem olcsó és előre meg kell finanszírozni;
- várhatóan több évig tart egy per;
- az eljárás megindítása illeték ellenében történik, ezt is meg kell előlegezni;
- a bizonyítási teher a tiéd, vagyis fogadhatsz szakértőt, aki megállapítja, hogy a telefon gyártási hibája a beázás oka - ennek is van díja, amit ki kell fizetni;
- és ha nyersz a végén (pár év múlva) ítélnek meg kártérítést és a perköltség megtérítését.Utána jön a másodfokú eljárás, ha a vesztes fél nem fogadja el az ítéletet és húzódik tovább.
Ilyen értéknél nem éri meg.
És akkor azt még nem is néztük, hogy nem is magyarországi cég/képviselet ellen folyna az eljárás.
A szervíz Romániában, európai képviselet Írországban... :-([ Szerkesztve ]
-
Nahát!
tag
Volt "szerencsém" békéltető testületi eljáráshoz és bár én tényleg jól jöttem ki belőle, de azt tudni kell, hogy a testület által hozott határozat csak egy ajánlás, nem kötelezi egyik felet sem - a bíróság sem veszi figyelembe, ha esetleg oda kerül később az ügy.
Mindössze annyi következménye van, ha nem tartják be, hogy feltüntetik a nem közreműködő felet (kereskedőt, vagy gyártót) annak a megyei kereskedelmi és iparkamarának a honlapján, melynél a békéltető testületi eljárás lezajlott.
Érdemes egyébként ilyen listát nézegetni, nem is gondolnád, hogy milyen nagy cégek nem foglalkoznak a békéltető testületi határozattal (pl.: mobilszolgáltatók, áruházláncok...). -
Nahát!
tag
"Azért bírom ezt a hozzáállást Magyarországon, mindenki csak azt bizonygatta, hogy fölösleges kiállni az igazunkért és hogy inkább k*ssoljunk és fogadjuk el, hogy hülyének néznek. Ez még a régi idők beállítottsága."
Itt mutatkozik meg a nézőpontok különbsége.
Nekem inkább arról szólt a dolog, hogy amennyiben már több esetben bebizonyosodott, hogy az IP67 minősítés ellenére bizony előfordul, hogy beázik a telefon, akkor ne fürdőzzek vele (sem kádban, sem tengerben), mert a mai Magyarországon nagyon nehéz a fogyasztói jogok érvényesítése. Nem azért mert bátorság kell kiállni az igazunkért, hanem mert a jogszabályi, jogalkalmazói környezet olyan, amilyen: a békéltető testületnek nincs jogosultsága végrehajtható határozatot hozni, a bírósági eljárás pedig költséges és sok időbe telik (értsd: többszörös a költsége, mint a készüléké, évekig tart - vagyis nagyobb a ráfordítás, mint a haszon, tehát nem éri meg.)
Ez a realitás, a való világ.
Vízbe tenni a telefont egyébként nem tartozik a rendeltetésszerű használat fogalomkörébe.Amúgy a békéltető testületi eljárás hozhat eredményt is, nekem például pozitív lett a kimenetele, méghozzá új autóról volt szó, viszonylag nagy értékről egy telefonhoz képest (ellenfél a kereskedés és a magyarországi forgalmazó). De ehhez az kell, hogy alávessék magukat a határozatban foglaltaknak - gondolom mérlegelték, hogy egy bírósági per kapcsán nyilvánoságra került volna: a sérelmezett dolog típushiba, így nem csak engem kellett volna kártalanítani.
Hogy az IP67 minősítés/tanúsítás ellenére beázhat a telefon és gyártási hiba miatt - ez sérti a fogyasztói jogokat.
De én biztos nem fogom vízbe mártani az enyémet, hogy kiderüljön ez éppen vízálló-e.
Ha véletlenül esne a vízbe és beázna, akkor nem tudom mit tennék, én Írországból rendeltem, így fogalmam sincs hogyan tudnám a vásárlói jogaimat érvényesíteni, ha nem javítanák garanciában. -
Nahát!
tag
Nálunk minden szolgáltatót nézve nagyon gyenge a térerő.
Egy vodafone és egy Telekom kártyával használva nagyon gyorsan merült.
Most a Telekom le van tiltva, cak akkor aktív, ha hívok róla, így rendben van.
Mindkét SIM-et használva, toronyhoz - huzamosabb ideig - közelebb ugrásszerűen megnőtt az akkuidő. -
Nahát!
tag
válasz dredjudge84 #4147 üzenetére
Nálam is, gyári kábellel hibátlan, nem gyárival többször is lassú töltéssel indul, újra csatlakoztatva (esetleg 2-3x) elindul a gyors töltés.
-
Nahát!
tag
De ha már így felmerült:
- az akku csere is úgy történik, mint egy javítás: le kell adni pl. Mediamarkt-ban, elviszik Romániába, és ott?
- mennyibe kerül a csere?
- kb. mennyi egy akku élettartama?
- garancia időn túl itt Magyarországon is elérhető az akku csere, mennyiért?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 15 Pro 128gb Titanium Black, független, bontatlan
- iPhone 12 Pro Max / 128GB / Pacific Blue / Gyári kártyafüggetlen
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128gb - Újszerű, független, garanciális, akku 98%, akár beszámítással
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független hibátlan 2024.12.13.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen