Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz #38075904 #3 üzenetére

    Az epyc célja az volt, hogy az AMD újra felkerüljön vele a térképre. Nem is volt érdemben jobb, mint a konkurencia, csak max olcsóbb. De kellett egy termék, hogy ne legyen annyi óvatoskodás, hogy új, meg hátha az Intel is összeszedi magát, meg árat csökkent - tudod, az nvidia fanok is nagyon várják, hogy megjelenjen végre egy versenyképes radeon - ami őket ugyan nem érdekli, de hogy olcsóbban tudjanak venni nvidia karit.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Z10N #11 üzenetére

    Szerintem az AMDnek elsősorban mindsharet kell nyerni. A ryzen nem drágulhat be még.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz GeryFlash #29 üzenetére

    Charile (S|A) állítása is az, hogy egy foglalatra vetítve 90%-kal lesz gyorsabb a Rome a Naples-hez képest.

    "Later this quarter AMD will release their ‘Rome’ based Epycs which the company has stated will double performance per socket over Naples. The same set of numbers which correctly called Cascade’s performance had Rome beating Cascade by 50%+. We can now reveal that those numbers had Rome coming in at ‘only’ a little more than 190% of Naples’ performance. The make or break thing for Cascade Lake is where AMD prices Rome, the rest is rounding error."
    (src)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz gejala #19 üzenetére

    Régebben azt gondoltam, csupán arról van szó, hogy az intel kizárólagossággal és volumenre adott kedvezményekkel fizeti le köti magához a OEM gyártókat. Azt ugye tudjuk, hogy a nagy volumen ott van, főleg a mobil gépekben, nem pedig a DIY piacon. Aztán jött valaki és azt mondta, hogy nem (csak) azért látni a polcokon intel termékeket, mert az intel ilyen értékesítési tevékenységet folytat, hanem az OEM-ek azt teszik ki a polcokra, amiket a vásárlók keresnek és visznek. És a vásárlók az inteles cuccokat keresik.

    Nem állítom persze, hogy ennek részben nem lehet olyan oka, hogy az AMD - IGP-ben erős - termékeit rendre kiherélték, gyengébb körítéssel, kevésbé nívós külsővel, árkategórián aluli kivitelben készítették el és így értelemszerűen nem volt versenytársa az azonos árkategóriában levő intel alapú termékekkel.

    Mindenesetre a kereslet kiszolgása legalább annyira hihető magyarázat, mint a lefizetés kedvezmények.
    Azt is tudni véljük, hogy az OEM és brand gépek vásárlói kevésbé informáltak, kevésbé rugalmasan reagálnak a techológiai változásokra, mint az újságolvasó, saját gépet építő entúzieszt réteg.

    Ha ebből indulunk ki, akkor világossá válik, hogy lehet akármennyivel gyorsabb az AMD processzora, és kerülhet akár felébe is, ha az OEM azt érzékeli, hogy "ennek nincs brandértéke", és a vásárlók továbbra is a megszokott termékeket keresik, akkor egyszerűen nem fog rá terméket építeni. Vagy nem annyit, és nem olyat.

    Az OEM és brand gépek között akkor fog elterjedni a Ryzen (és akkor fog az AMD innen volument elhozni), ha amikor bemegy a vásárló a boltba, azt mondja az eladónak, hogy "de ilyen rájzen gép nincsen? Azt hallottam, azok nagyon jók", meg "rájzent szeretnék, a kollégámnak/tesómnak/apámnak/nagybátyámnak az van és nagyon dícséri, azt ajánlotta"
    Amíg ez így végigfut a társadalmon, addig a mindfactorynak nagyon sokáig kell 80%-ban AMD CPU-t eladnia és csak amikor már a szomszédnak, apámnak, öcsémnek, kollégámnak is rájzenje van és bemegyek a media marktba és én is azt kérek, Na akkor lehet majd árat emelni.

    Az elterjedtéséggel aztán jön minden. Linus Torvalds mondta, hogy az X86 szerver azért terjedt, mert a fejlesztők x86-on programoztak és hogy az Arm akkor tudja csak majd érdemben megvetni a lábát, ha elterjednek Arm alapú fejlesztő platformok. De ha a fejlesztőnek Ryzen gépe van, és arra forgatja a programot, esetleg Zen alapú szervert is fog kérni, hogy a helybeli optimalizációi a végleges környezetben is működjenek. Ugyanez igaz lehet a játékokra is.

    Ha A Ryzen 3k-val az AMD árat emel kihasználva azt, hogy az Intel esetleg elmarad és ez csalódást kelt a vásárlókban (a vásárlók hangadóiban), akkor az könnyen eredményezheti azt, hogy ez a csalódás fog terjedni. Szerintem ez sokkal jobban megéri, mint bekaszálni a következő 1 évben $50-100 prémiumot néhány 5-10 millió döntően DIY piacon eladott proci után.

    (Távol álljék tőlem azonban az, hogy én akarjam határozni, hogy mi jelent áremelést, vagy mi jó ajánlat.)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Tentalus #53 üzenetére

    Ahogy mondod, akkor lehet árat emelni, amikor azzal kockáztatod a rendszergazdai állásod, hogy még mindig az intel mellett vagy, amikor már mások szemében irracionális az ódzkodásod a "hővédelem nélküli" AMD prociktól.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz gejala #81 üzenetére

    A 8400 ennyire népszerű DIY termék:

    Az OEM-eknél való keresletre pedig már leírtam, hogy rugalmatlanul van hatással egy jó/jobb termék.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz #26681856 #97 üzenetére

    De hát tudtuk, hogy ha a CPU piac 90%-át rugalmatlanul reagáló OEM, brand és szerver eladások teszik ki, akkor a piac 90%-án egy minden tekintetben tényleg jobb termék se fordítana egy rövid idő (1-2 év) leforgása alatt, itt meg "csupán" egy versenyképes termékről beszélünk.

    Persze kétségtelen, hogy a "rendkívül sikeres" ryzen 1-2 év leforgása alatt a teljes piacon elért szerénynek tűnő eredményei kiváló alkalmat teremtenek a magukat objektívnek beállító Intel drukkerek számára a lesajnálásra.

    Azonban a kérdés nem az, hogy mik az eddig elért eredmények, hanem hogy mi várható a jövőben. Ne legyenek illúzióink, ha a a zen2-vel az AMD letenne az asztalra egy tényleg minden vonatkozásban jobb terméket, és az 1 évig ott is maradna, akkor is csupán hasonló mértékű piacszerzést látnánk a statisztikákban (ez nyilván újabb remek alkalmakat teremtene a gúnyolódásra)
    De hát még ez se biztos, hogy a zen2 annyira jó lesz, és az se, hogy az Intel ne tudhatna valamit felmutatni szintén. (Adott esetben az is lehetséges, hogy mindkét cég egy a korábbiaknál lényegesen jobb termék kibocsátásával volumennövekedést tud kimutatni, miközben a piaci részesedés alig változik)

    A mindfactory értékesítési adatai viszont mindenképpen tekinthetők indikátornak, hogy ha minden marad a "jelenlegi" állapotban, akkor - évek leforgása alatt, lassan - megváltozhat ebbe az irányba a piaci részesedés

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák