- Milyen switch-et vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen routert?
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Tényleg ennyi a teszt?
Én hiányolok némi leírást a használatról, mint pl. hogy egyáltalán hogyan csukható össze, pontosan mekkora lesz így, milyen szolgáltatásai vannak a vezérlésnek, milyen a dinamika emelkedőn, stb...
Vagy csak figyelmetlen voltam?
A 350 W / 420 W teljesítmény meg eléggé aggályos -- mondhatni ez már az illegális tartomány.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Engem meg akartak verni, amikor Simsonnal átcsúsztam a barikádon a Margit-híd budai hídfőjénél...
De meggyőződésem szerint az autósok többsége nem véletlenül autózik. A közvetlen családtagjaimnál látom, hogy a tömegközlekedés napi egy-másfél óra többletet jelentene...
De akár a rollerrel is lehet hasonló helyzet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Kérdés, hogy mit értesz kényelem alatt -- amire amúgy sincs objektív definíció.
Ami az egyik embernek alig kellemetlen, vagy akár még kellemes is lehet, az egy másiknak lehet, hogy a mindennapjait megkeserítő rettenet -- és viszont.
És persze az élethelyzetek, képességek és konkrét közlekedési lehetőségek is durván eltérőek lehetnek, nem is beszélve az időjárásról.
De a legfontosabb szerintem az időtényező. Az idő már a legnagyobb kincsünk.
A feleségem az elmúlt sok évben négy helyszínre járt dolgozni Budapesten. Miután letesztelte, hogy kocsival átlagban napi bruttó egy-másfél, nettó másfél-két órát nyer a tömegközlekedéshez képest, nem erőltette a buszozást-metrózást. A bicikli és társai meg ötlet szintén sem reálisak...
Anno apám piszkált rendszeresen azzal, hogy ha ő mint világszerte elismert művész tud BKV-zni, akkor nekem mint pályakezdőnek miért van a seggemhez nőve az autó. Hát azért, mert ő a metrózással napi egy órát nyert, én meg a busszal másfél órát vesztettem volna a kocsihoz képest.
Arról nem is beszélve, hogy napi 12-14 óra meló után azért szerintem méltányolandó az, ha valaki inkább beül az autójába, mintsem hogy tömegközlekedjen az éjszakában.
Szóval nincs általános megoldóképlet, és ezért szerintem nem szerencsés általánosságban, Legelő Munkacsoport módjára kritizálni azokat, akik más helyzetben mások, mint mi magunk.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá."
Szerintem ez a legnagyobb tévhit. Bringával közlekedni, különösen egy nagyvárosban egyáltalán nem triviális dolog -- még ha azok, akik szívesen biciklisnek, így is gondolják. Ez számtalan szubjektív tényezőtől függ (életkor, ügyesség, magabiztosság, stb.), az olyan objektív körülményről nem is beszélve, mint távolság és domborzat -- meg aztán a munkahelyek többsége konkrétan lehetetlenné teszi a kerékpárral bejárást.
Régen aktívan vettem részt erre irányuló munkában, és egy reprezentatív felmérés egyértelművé tette, hogy Budapesten a közlekedők nagyok kicsi kisebbsége számára jelent a bicikli valós közlekedési alternatívát. A munkában részt vevő kerékpárosszervezet persze ezerrel erőltette, és amikor megkérdeztem a képviselőik bármelyikét, hogy szeretnek-e biciklizni, a válasz egyértelmű "igen, persze" volt. Arra aztán nemigen jött értékelhető válasz, hogy mi van azokkal, akik nem szeretnek biciklizni vagy egyszerűen nem megy nekik a szükséges biztonsággal.
Egy időben én is nagyon sokat tekertem, mondhatni, a vécére is biciklivel jártam. Aztán amikor elkezdtem dolgozni, ez ellehetetlenült, mivel egyszerűen szalonképtelen voltam a megérkezésre csapzottan, leizzadtam. A munkavégzési helyeim ugyanis vagy nagyon nagy távolságra vagy emelkedő tetején voltak, arról nem is beszélve, hogy már akkor is brutális időveszteséget okozott. Oké, én nem autózom a városban (csak ha nagyon ritkán különleges okom van rá) hanem buszozom és főleg robogózom. De nem várom el senkitől, hogy ő is így tegyen, mivel nem vagyunk egyformák, egyforma helyzetben.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ÚJ ÁR - Samsung Galaxy S24 Ultra Smart View Wallet gyári tok + 35 W PD power duo töltő (bontatlanok)
- Samsung Galaxy A71 mobilfox tok + ajándék üvegfólia
- UPdate 2024.03.30. Új aktiválatlan sim kártya marketing számok Yettel Telekom Vodafone
- Sony Ericsson P990i dokkoló
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK