Új hozzászólás Aktív témák
-
[Prolixus]
addikt
Na ja. És kötelező a 3-as átlag, de az egyetemet semmi nem kötelezi arra, hogy akkor vsizont már friss és releváns tudást adjon át? Vagy teljesíts a vizsgákon, de úgy, hogy pl. a laborok felszereltsége sokszor katasztrófa, szóval elméletben kell megtanulni azt is, amit amúgy érdemben csak gyakorlatokon lehetne?
Nagyon sok baj van a magyar felsőoktatással szerintem, de ez az intézkedés önmagában nem oldja meg őket. Sőt, pont az ellenkezője, szvsz.
Jim Tonic Ezt az új szerződéses mizériát már nem ismerem, de előtte szinte minden egyetemen úgy volt, hogy teljesített kredit alapján tettek csak fizetősre (általában egy évben 30-at kellett teljesíteni). Tanulmányi átlaghoz nem volt kötve a dolog. A tanulmányi átlaghoz (legyen az súlyozott vagy sima számtani) csak az ösztöndíj volt kötve.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
malnabokor
senior tag
Van ilyen barátom, most Európa első egyetemén tanul fizikát. Egy ideig ő is egy ilyen elit gimnáziumba járt. És igen, egyetemi tananyagot tanult és nem, nem volt szabadideje. Szó szerint étkezések kivételével reggeltől estig tanult. Nyáron is, nem tartott nyári szünetet. Más kérdés, hogy ő ezt választotta, és rendben is van, elég csak ránézni, hogy hol tart most. Viszont nincs ezzel egyedül és ezt tőle és a szüleitől tudom, nem "mítosz".
[ Szerkesztve ]
köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
"úgy tanítanak matekot infós mérnöknek, hogy nemhogy nem kell bizonyítást tudni, el se mondják, az a vicc kategória."
És akkor az a másik vicc, hogy ha tudja a matekot, lehet 4-es átlaga, de amikor én végeztem a PTE-n (mind a kétszer) kijöhetett úgy egy informatika tanár, vagy mérnök onnan, hogy alapvető dolgokat nem tudott.Ezért mondtam, hogy mind a két oldal "sáros" . Tele van minden (nem csak az infó szakok, szociológia, építészet, biosz) feleslegsen erősen követelt dolgokkal, miközben néhol fontos szakmai ismeretek maradnak ki. Ez gáz.
Mutogatni való hater díszpinty
-
pixelking
tag
BME-VIK villanyosként mondom: lehet Neked fájó pont, h nem tanítják a bizonyításokat analon (amúgy nekem 2 éve letolták), azonban szerintem ezzel az oktatás színvonalát kicsit sem emelnék. A probléma inkább ott van, h 3. félévben látok először egyetemi keretek közt oszcilloszkópot, 5-ben meg mikrokontrollert. Vicc, milyen szinten elméleti az oktatás. Ha meg végre eljut az ember a laborba, akkor szembesül az igénytelenül összerakott mérési segédlettel és jegyzőkönyvvázlattal. 2. félévben egy tárgyból végig egy olyan eszközről tanultam, amit egész félév során NEM VOLTAK KÉPESEK MEGMUTATNI (Digit 2 - jó öreg 8085)....
Ha majd a továbbiakban ezért az oktatási rendszerért kell majd fizetni - ahol arra mennek rá, minél több embert préseljenek egy előadóba, ahol egy alulfizetett tanár megtartja az előadásokat, 30-40 fősek a gyakorlatok (de van mikor 100 fős), labor meg minél kevesebb legyen - akkor egyre többen mennek majd ki, már tanulni is (és valószínűleg ott is ragadnak). Miért? PÉNZ. Így a legolcsóbb.....
-
-
mrhitoshi
veterán
Nem értem a problémát. Ha mindenkinek ugyanolyan színvonalon oktatnák a matekot, akkor mihez kellenének a matematikusok ?
Szerintem teljesen rendben van, ha a mérnök csak használni tudja a matekot, nem pedig alakítani. (még az kellene, hogy a mérnökök bizonyítsanak dolgokat a matekban. )(#57) Jim Tonic : Húha erős kijelentés.
Kicsit viccesnek tartom ezt, a BME-s VIK-es tapasztalatok után.(#42) hcl: Alapvetően kellene átalakítani a tananyagot. Minden ott megbukik, hogy a közép matek érettségiben nincs deriválás.... Nem nehéz megtanulni, viszont nem fog utána senki se izzadni vele. Sokkal több matek kellene középiskolában, és kevesebb marhaság, mint mondjuk ének, rajz és társai.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Persze. Majd nyilván megtanulja a diák azt is az érettségije mellé, ami nem a tananyag...
Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba. Te se akarnád kitiltani, ha úgy is kihullik magától max 2-3 féléven belül, mert addig is kapod rá a fejpénzt az államtól.
Vadmeggy: nekünk is volt ilyen tárgy.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
"az, hogy csak érettségi van, nincs felvételi, egy ostoba húzása az akkori kormánynak, amelyik eldöntötte."
Viszont a fejpénz miatt rengeteg tölteléket vennének fel akkor is, ha lenne felvételi. Mondjuk legalább az arány más lenne, több értelmes ember lenne bent.Mutogatni való hater díszpinty
-
Én is azt mondtam, hogy jobb a felvételi, de tömegszakok esetében annyira nem számítana. Amúgy felvételin is van, hogy felvesznek mindenkit, aki odamegy, mert kell az ember.
Ahova mérnöki szakra jártam, oda 400 embert felvettek. Aközött mindenhogyan lenne egy csomó hülye.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
66zio
aktív tag
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jah igen, odáig már nem mentem le. Nem kerestem, mert az én időmben nem volt emelt matek, csak matek fakultáció önkéntes jelleggel a jó matekosoknak.
Viszont amúgy nálunk a fősulin heti 1 elmélet és 1 gyakorlat volt a matekra, ezen kevés óra mellett a félév felét tette ki mindössze a deriválás. Szóval igazán nem nagy kérés a felsőoktatási intézmények felé, hogy tanítsák meg ott a deriválást, ha már elvárják. A diák miután megcsinálta az érettségit nekiáll élvezni a nyári szünetet meg amúgy is tele van a töke az egésszel. Még ha meg is tanult korábban deriválni, szeptemberre már a felét se fogja tudni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Blindmouse
senior tag
Arról nem is beszélve hogy nem az egyetem dolga megtanítani azt a tudást amit alacsonyabb oktatási intézményekben meg lehet tanulni. Egy bölcsésszakon sem kezdenek el szövegértést tanítani, sem a mérnökinfón word használatot.
Abban viszont egyet kell értenem hogy a magyar felsőoktatás színvonala gáz, ezért pénzt kérni még nagyobb gáz. Valószínű jobban megéri egyből külföldön egyetemet elkezdeni ha ezt bevezetik.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
66zio
aktív tag
Szabolcs megye. 40 kilométeres körben nincs olyan gimi ahol középszinten tanítanák a deriválást. Nyíregyháza kb 40 kilométerre, ott van egy pár suli, nem tudom ott, hogy megy. De most komolyan, még gyerekként megyünk középsuliba de már szakadjunk el jó messzire az otthontól? Szar a rendszer. Vagy tanítsák és akkor várják el, vagy ne tanítsák de akkor ne is várják el.
-
#35193216
törölt tag
Én például szoftverfejlesztő akartam lenni már általános iskolás koromban is, aztán persze lettem is, és ennek megfelelően mikor választani kellett gimiben 2 tárgyat emelt szintű előkészítőre, akkor értelemszerűen az informatikát és az angolt választottam, mivel már volt némi elképzelésem a szoftverfejélesztésről, és ezek tűntek leghasznosabbnak, és ezt ma is így gondolom. A matek emelt szintű előkészítőre, ami amúgy másik suliban volt, emellett bejártam volna, de ütközött, így nem tudtam, viszont 12. osztályban bejártam a 11-edikesekére, ahol épp eljutottunk a deriválásig, mikor vége lett az évnek. Így nem tudtam deriválni, mikor egyetemre mentem. Ott aztán az első félévben csak néztem matematikai analízisből, mert az előadásoknak egyáltalán nem volt célja az, hogy bármit is megértsünk, de elvben nem kellett volna eleve tudni a deriválást, mert 1. féléves anyag volt, ahogy az integrálás is, viszont akik eleve tanulták, azok abból a szempontból előnyben voltak, hogy már értették. Végül úgy oldottam meg, hogy egy nyugdíjas profhoz jártam magánórára, így viszont a legjobb ZH-kat írtam a csoportban. De nyilván nekem nem kellett volna infós szakra mennem, hiszen nem voltam előrelátóan matek faktos...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Ukrajnai háború
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- LEGO klub
- További aktív témák...