Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    "Mondjuk a repulok eseten talan nem lesz olyan konnyu menet beepittetni a szukseges antenna(ka)t es elektronikat."

    Eddig sem volt ez gond, ezután sem lesz.
    A nem polgári felhasználók esetében fontos kritérium hogy kis méretű önálló repülőegységek is használhassák. Logikusnak tűnik, hogy a feladat végrehajtó egységek mellé egy kommunikációs drónt rendeljenek. Ez biztosíthatja a nagyon alacsony késleltetési időt.
    Erre amúgy műsorszóró műholdak frekvenciáit használják. De ezzel jelentős késében van kapcsolat, a nagy magasság okán.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • azbest

    félisten

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Eddig sem csak az AWACS-on volt antenna :D

    Volt már kereskedelmi járaton európában is internet. A gépek törzsén, felül, a farok előtt szokott lenni a bumszli, ami az antennát rejti. Például ha csak úgy véltlenszerűen nézegetsz gépeket a flightradar24-en, akkor is sok esetben látni az antennát a fotójukon.

    Ezzel egyébként az a bibi, hogy mondjuk egy európai 1-1.5 órás útból talán 20-30 percen át működik. Mégpedig azért, mert a jelenlegi geostacionárius internetkapcsolatnál csak akkor volt net, amikor a gép vizszintesen, fix irányba ált. Se emelkedés közben, se süllyedés közben nem volt használható. És még elég gyatra sebességű is volt, bár igaz, csak ingyenes próbát toltam... nem fizettem elő nagyobb csomagra, mert semmi értelme nem volt - és valsz az sem lett volna gyorsabb.

    Nem tudom, hogy eddig milyen antennát használtak, de mivel a gép nem cikázik azért, talán a modern fázisvezérelt antennarács megoldása sokkal rugalmasabban működhet, lehet végig képes lesz netet biztosítani. (Egyébként már szinte minden járaton megszűnt az elektronikus eszköz fedélzeten használat tiltása kb másfél éve európában is.)

    Ja és persze, hogy be volt tervezve. Csak az engedélyeket készülékekre és frekvenciákra adják, szóval akkor kérik, amikor van konkrétan mire.

    #3 apatyas
    Lehet külön szabályozás van a nem helyhez kötött megoldásokra. Meg ez gondolom usa területére vonatkozik. Nemzetközi vizeken nem kell. Más országokban meg a helyi hatóságokkal kell egyeztetni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák