- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- DIGI internet
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Milyen routert?
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Attól, hogy viszi a pénzt a fejlesztés, még negatív a cég pénzügyi helyzete, vagyis külső tőkebevonásra van szüksége.
Én azért vagyok mérges az ilyen üzletpolitikára, mert alapvetően arra buzdít, hogy nőj minél nagyobbra, tarold le a piacot, tedd tönkre a konkurenseket (akik nyereségesen próbálnának üzemelni), és tied a világ. Ezt játsza az Über, a Spotify, stb.
Ajnározzák, ünneplik őket, közben én károsnak tartom azt, ahogy terjeszkednek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Üzleti veszteség az üzleti veszteség. Többet költ, mint amennyit termel. Máshol is van ilyen, ezzel önmagában nem lenne probléma. Általában ilyenkor a következőt teheted:
-Hitelt veszel fel. Semmi gond, X összeget felveszel, X+Y összeget kell Z időn belül visszafizetni. Általában a fedezet a cég ingatlan vagyona. Az Über esetében nem játszik, mivel nincs igazából komoly értéket képviselő vagyona.
-Kockázati befektetőket keresel, akik adnak pénzt, cserébe részesedéséért, részvényekért. Végül is ez is hitel, de ingatlan helyett a cég maga a fedezet.
-Tőzsdére mész. Vagyis mint előbb, csak a tőzsdén úszkáló kockázati befektetőknek adod oda a cégbeli részvényeket.Ahol az egész gond van, az a méretek esete. Az Über 2016 első félévében 1,27 milliárd dollárt veszített, miközben a forgalma (vagyis az összes bevétele) cirka 2 milliárd dollár volt. Az Über azért nem ment csődbe még, mert vannak olyanok, akik hajlandóak pénzelni a céget (befektetőként), abban a reményben, hogy majd egyszer nyereséget fog termelni. Vagy az értéke olyan magasra ugrik (már most olyanra ugrott), hogy később drágábban lehet eladni a részvényeket, mint amennyit vételkor fizettek érte.
Volt már ilyen bősz lufi fújogatás, úgy hívták, hogy dotcom lufi. Szép nagyot szólt...
Most igyekeznek még azokon is túlnőni, és érvényesíteni a "too big to fall" elvet, hátha...
Mert a Tesla nyilván nem veszélyezteti annyira mások jól bejáratott rablógazdálkodását.
Dehogy nem. A hagyományos autógyártóknak pont ugyan az a bajuk a Tesla-val, mint a taxisoknak az Überrel...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Sok pénzből lehet így gazdálkodni, meg kell is, különben még mindig a szakóca lenne a legnagyobb áttörés az emberiség történelmében.
Azért meglepően sok mindent sikerült önerőből dolgozó cégeknek kifejleszteni. Most hosszasan lehetne sorolni a példákat...
Plusz az Über nem fejleszt semmi olyasmit, ami világmegváltó lenne, mindössze a fizetős egyéni személyszállítás piacát próbálja új módszerrel meghódítani. Ezt aligha lehet a szakóca és más valódi technológiai fejlesztésekhez mérni.
Ne haragudj, de nincs sok humorom ezen pörögni, ha ezt a kettőt is hajlandó vagy összemosni.
Nem én hoztam össze a Tesla-t az Über-rel, én csak reagáltam arra a szövegedre, ahol a Tesla és az Über közötti különbséget próbáltad leírni. Szerintem hibásan...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...