Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Hát igen, a kényszer nagy úr, de a furgonozáshoz képest még a fanyűvőbb kamionozás (pl. Waberer's) is leányálom. Gratula az írásért, szép munka!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Terrorban tartás érdekes kérdés, azért lássuk be, hogy sok fuvarozó cég és vállalkozó meg tudja oldani normálisabban. Oké, egy furgonra nem lehet 1000 literes tartályt szerelni, hogy oda-vissza kihúzza egy tankolással, de azért hogy a sofőrnél lévő kártyán ne legyen pénz, az irtó nagy marhaság. Ha elkölti a sofőr a kártyán lévő pénzt, akkor legfeljebb levonod a béréből, de ha azért kénytelen az autó állni, mert nincs pénz a sofőrnél, akkor az a te veszteséged, mert a kocsi nem tud menni, horrible dictu nem ér oda időben a célhoz, és még a végén esetleg buksz is rajta.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a balkáni főnök nagyon hülyén áll a kérdéshez, és a saját pénzének az ellensége.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz zsolt19900 #42 üzenetére
Általában nem elvárás a nyelvtudás.
Mégsem árt, ha van némi alapvető nyelvtudás az adott régióra vonatkozóan (pl. Franciaországban nem sokra megy az ember a jó közép szintű angollal, ha meg akarja magyarázni a targoncásnak, hogy ugyan már ne plató vége felől kezdje el felrakni a raklapokat). De egyáltalán nem létszükség, rengeteg fuvaros nem beszél nyelvet, és mégis el tudnak boldogulni.
A nyelvtudás inkább akkor nagy előny, ha valami baj van, pl. kiderül, hogy a szállítólevélen el lett írva egy tétel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csak csendben teszem hozzá, hogy azért annyira nem rossz fizetést visznek ezért cserébe haza a sofőrök (legalábbis a normálisabb cégeknél). szóval oké, lehet a körülmények miatt forgatni a szemet, de utána tessék belegondolni, hogy kétszer-háromszor annyit keresnek, mint mondjuk egy OKJ-s ápoló, vagy mentőápoló, mentősofőr. Pedig aztán azokról a körülményekről is lehetne hosszú esszéket írni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Cégtől függ, de egy kamionos átlagban azért 200e Ft felett keres, függően a körülményektől reálisan 200-350e Ft-t vihet haza. A fizetés jellemzően km alapú, átlagosnak tekinthető a minimálbér és azon felül 17-22 ft per km. Ez pedig egyáltalán nem hangzik rosszul.
Az más kérdés, hogy ahogy lent is írják, a gyakorlat sokszor csúnya keményen, levonások túlfogyasztásért (gyakorlati példa, hogy a szabvány fogyasztást 40km/h (!) sebességre számolják ki, de a határidőket már (pihenőidőket is beleszámítva) 70 vagy 80km/h-ra - próbáld meg betartani így a fogyasztási normát...), levonások késésért (irreális határidők), stb.
A km alapú fizetés másik óriási problémája a cikkben említett állásidő, amikor egy kanyit nem keres. Akár 2-3 hetet is dekkolhat külföldön a visszfuvarra várva, sőt, olyan is volt, hogy December elején megy ki az ember, és Január elején jön vissza. Szevasz karácsony és újév....Csak azért ezzel együtt is bizony nem keres rosszul, ha belföldi fuvarozó cégnél dolgozik, a 120-140e Ft már igen jó fizetésnek számít...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Amúgy kíváncsiságból, ezekhez a "kofferos" illetve ponyvás autók vezetéséhez milyen jogsi kell?
Magához a vezetéshez "B" jogsi. Ha teherfuvarozó akarsz lenni 3,5 tonnás össztömegű járműig "B" kategóriás jogsi, II. osztályú EÜ. vizsgálat és PÁV III.
Illetve még ami mindig is érdekelt, hogy azokhoz az autómentőkhöz,
Magát az autómentőt 3,5 tonnás össztömegűig "B" jogsival is. Ha autómentést akarsz vállalni üzletszerűen, akkor már kell hozzá az árúfuvarozói (egyben autómentői) vizsga, ezt az autós iskoláknál GKI oktatás néven találod.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.